Ce ai face daca ti-as spune cu toata convingerea ca poti sa vinzi pe Instagram?

Da, produse si servicii si inscrieri la evenimente si asa mai departe.

Si o sa plusez cu ceva: ce ai spune daca ai putea obtine toate acestea, fara sa mai platesti reclame?

Ti se pare o schema de tipul cum-sa-faci-bani-repede-si-usor?

Nu e. O sa vezi pe parcursul acestui articol despre ce e vorba.

  1. Cum poti face o campanie gratuita de atragere lead-uri pe Instagram
  2. Primul obiectiv al paginii tale
  3. Adauga un lead magnet + CTA in bio
  4. Alege hashtag-urile relevante
  5. Posteaza zilnic
  6. Organizeaza campania conform palniei de vanzari
  7. Cum poti face o campanie platita de atragere lead-uri pe Instagram?

Astazi vorbim despre Instagram (dupa ceva vreme in care doar l-am mentionat in articole) si despre cateva metode eficiente in care poti folosi platforma pentru a-ti vinde produsele / serviciile, atat metode gratuite cat si platite.

Daca ai un business sau un blog sau, ma rog, vrei sa vinzi ceva si cauti un nou canal pentru achizitia de clienti, poti sa vinzi pe Instagram – asta daca stii ce ai de facut.

Nu esti convins? Stai linistit, iti voi explica pas cu pas cum poti transforma Instagram intr-o sursa decenta de lead-uri si vanzari, fara sa insiri 20 de hashtag-uri la fiecare postare sau sa incepi sa te rogi sa se intample ceva.

Cum poti face o campanie gratuita de atragere lead-uri pe Instagram?

Ca vanzator, stii de ce ai nevoie.

Ai o piata catre care te adresezi si speranta ta e aceea ca vei atrage oamenii catre oferta, cativa dintre acestia vor fi mai mult decat interesati, iar dintre acestia, cativa vor cumpara.

Rareori imediat, aproape intotdeauna in timp.

Uite ce poti sa faci, daca vrei sa vinzi pe Instagram:
  • Atragi trafic prin postari constante, hashtag-uri si stories
  • Captezi lead-uri printr-un magnet afisat in bio
  • Intretii relatia cu acestia si ii ghidezi prin palnia de vanzari cu secvente de email-uri

Practic, poti sa creezi o bucla in care oamenii intra, se aboneaza, cumpara, intra, se aboneaza, cumpara si tot asa. Evident, nu toti, dar cativa dintre acestia vor ajunge sa si cumpere, chiar de mai multe ori daca vinzi produse de acest tip.

Bun, acum ca ti-am aratat pe scurt ce ai de castigat folosind strategia, hai sa vedem cum arata aceasta, pas cu pas.

Pasul 1 – Care e primul obiectiv al paginii tale?

Prima greseala si cea mai frecventa – sa iti faci un cont business de Instagram doar pentru ca asa fac si restul.

A doua greseala – sa crezi ca un cont de Instagram nu e potrivit pentru tipul tau de produse / afacere, deoarece vizual produsele tale nu prea transmit ceva creativ sau estetic.

Iata ce trebuie sa stii: daca vrei sa vinzi pe Instagram, porneste de la gasirea obiectivului – ce vrei sa transmiti si care e cel mai important lucru pe care il ai de oferit.

Exact, nu cel mai important produs sau serviciu, ci experienta sau beneficiul pe care vrei sa il traiasca clientii tai, folosindu-se de produsele cumparate de la tine.

De exemplu:

  • Vinzi pe Instagram produse pentru casa si gradina – cum sa devii un designer expert, chiar daca n-ai habar de design
  • Vinzi produse pentru copii si bebelusi – totul pentru bebe
  • Vinzi bijuterii sau cosmetica sau fashion – cum sa fii mai frumoasa / mai chipes si sa ai un stil care te scoate in evidenta din multime
  • Vinzi parchet sau servicii de curatare pentru pardoseli – cum sa ai o casa mai curata si mai sigura pentru familia ta
  • Vinzi materiale de constructii – la fel, cum iti faci casa visurilor

Acesta e adevarul – nu produsul tau e vedeta, ci experienta pe care reuseste sa o ofere oamenilor. Daca esti constient de treaba asta, restul e floare la ureche.

Cand alegi obiectivul paginii de Instagram gandeste-te ce experiente si senzatii poti oferi oamenilor, legate de afacerea ta, dar fara sa te limitezi doar la produsele in sine, pe care le vinzi.

exemple-postari-instagram

Vei alinia postarile si continutul paginii tale la acest focus. Cum? Hai sa vedem.

Pasul 2 – Adauga un lead magnet + CTA in bio

Dupa cum stii, Instagram iti permite sa afisezi doar un singur link pe pagina ta – in bio sau descrierea paginii. Mai nou, poti adauga un link si in story, prin intermediul unui sticker.

Majoritatea business-urilor online aleg sa afiseze link-ul catre prima pagina a site-ului, dupa o scurta descriere a tipului de business sau un call-to-action.

Ei bine, daca ai alt scop cu pagina de Insta, nu neaparat sa vinzi, link-ul catre homepage e ok (de exemplu, poate vrei sa umanizezi relatia cu urmaritorii, sa arati ce se intampla in spatele business-ului sau sa iti aduci echipa in fata).

Dar daca vrei sa vinzi pe Instagram, va trebui sa tratezi acest bio ca pe un suport pentru atragerea de lead-uri.

Exista mai multe lucruri pe care poti sa le faci:

  • sa trimiti oamenii intr-un landing page de tip cornerstone content,
  • sa ii directionezi spre un articol din blog evergreen in care afisezi atat optiunea de abonare, cat si butoane de cumparaturi (daca ai magazin pe Gomag)
  • sau, cel mai obisnuit mod, sa le captezi datele de contact intr-un landing page cu o oferta gratuita.

Aceasta oferta gratuita poate fi un ghid, un cadou digital, un cod de reducere utilizabil o singura data, un video tutorial, un demo, un calendar, orice se poate printa (o lista, un sablon etc.), o reteta.

cum-vinzi-pe-instagram

Invita oamenii cu textul din bio sa iti descarce oferta sau sa profite de ea si plaseaza apoi link-ul – iti recomand sa il prescurtezi cu bitly, asa poti vedea si cati oameni dau click pe link.

De acolo directioneaza oamenii intr-un landing page din site in care vorbesti despre beneficiile magnetului si ii inviti sa iti dea adresa de email pentru a intra in posesia lui.

Ce sa faci in continuare iti spun la pasul 5, dar mai intai hai sa ne concentram asupra modului in care atragi trafic spre pagina, implicit link-ul de captare lead-uri.

Pasul 3 – Alege hashtag-urile relevante

Hashtag-urile sunt bucatile de informatie prin care te gaseste lumea interesata de tipul tau de postari, dar care nu iti urmareste inca pagina.

Pentru ca profilul tau sa aiba cat mai multa vizibilitate va trebui sa folosesti hashtag-uri relevante, chiar daca nu sunt cele mai cautate conform topurilor.

Inca nu stii care sunt cele potrivite? Verifica 10-20 de pagini similare nisei tale si vezi ce hashtag-uri folosesc. La acestea adauga un hashtag personal, specific pentru afacerea ta.

Cate ar trebui sa afisezi la o postare? Nu exista un raspuns categoric.

Logic, cu cat folosesti mai multe, cu atat ajungi la mai multi oameni, insa asta se poate transforma intr-o capcana, facandu-te sa pari disperat sau sa iti pierzi relevanta.

Instagram Produsecosmetice.ro - cu un numar mic de hashtag-uri

Citeste si: #BusinessPeInstagram: Cum Sa Iti Impresionezi Urmaritorii

Pasul 4 – Posteaza zilnic

Odata ce ai gasit hashtag-urile relevante, incepe sa postezi zilnic.

Chiar de 4 ori pe zi, inclusiv in weekend.

Acum, tipul de continut pe care il promovezi difera in functie de ceea ce vinzi.

  • imagini cu produsele tale in context,
  • continut generat de clienti,
  • imagini cu munca la birou sau in depozit,
  • imagini si video-uri de la evenimentele tale (aniversari, premii, cursuri, intalniri),
  • poze cu clientii,
  • sfaturi din partea ta si a echipei sub forma de citate etc.

Limita la tipul de postari e data doar de creativitatea ta sau a omului ce se ocupa de pagina de Instagram. Fii cat mai autentic, foloseste-te inclusiv de video live pe platforma dar si de stories.

Aici ai cateva idei interesante, cand te confrunti cu lipsa de inspiratie: Cum sa iti cresti contul de Instagram cu Gomag – Idei de postari pe Instagram.

Legat de stories, le poti folosi cu succes pentru flash sale de 24 ore, tinand cont ca dispar dupa acest interval. Ofera un cod de reducere sau anunta ca asiguri transport gratuit pentru comenzi direct din imagine sau video.

Oamenii pot cumpara direct de pe Instagram produsele tale pe care si le doresc.

Pentru asta, contul tau trebuie sa fie aprobat pentru Instagram Shopping.

Chiar daca nu poti afisa link-uri in postari, le poti trimite in mesajele private / directe. Din cand in cand, poti invita oamenii din descrierea postarilor sa comenteze cu “da”, “vreau”, “cumparat” sau orice alta expresie si le trimiti apoi un mesaj cu detaliile si link-ul catre produsul dorit.

Tine minte ca aici lasi controlul in mainile potentialilor clienti – nu intra cu bocancii in mesageria lor privata decat daca iti dau acordul in mod explicit.

De asemenea, poti sa vinzi pe Instagram daca in descrierea postarilor faci trimitere la link-ul din bio, reamintindu-le de oferta ta sau adresa magazinului.

Nu in ultimul rand, de curand Instagram iti permite sa programezi postarile prin Facebook Creator Studio, asadar daca esti ocupat (cum imi si inchipui ca esti), poti programa direct din Insta cand sa iti fie publicate.

Instagram Borealy.ro - magazin online de bijuterii pe Gomag

Pasul 5 – Organizeaza campania conform palniei de vanzari (Cum vinzi pe Instagram, de fapt)

Palnia ta de vanzari pe Instagram ar putea arata asa:

  • Atragi trafic cu hashtag-uri
  • Le mentii interesul cu postari
  • Le colectezi adresa de email cu magnetul de lead-uri
  • Ii indoctrinezi si le vinzi folosindu-te de email marketing

Secretul e sa iti ghidezi mai departe lead-ul prin palnia de vanzari. Dupa ce ti-a dat adresa de email si a descarcat / primit magnetul, omul e de-abia pe la mijlocul palniei. Treaba ta este sa il iei de mana, asa legat la ochi cum e, si sa il conduci spre partea de jos a palniei.

Vezi in ce landing page am directionat oamenii dupa click pe link-ul din bio de la Gomag 

vanzari-instagram

In acest nivel trebuie sa ii castigi increderea si sa ii dai exact ceea ce are nevoie – raspunsuri, asigurari si material care sa il educe pentru o achizitie cat mai satisfacatoare.

In functie de pretul produselor tale, lungimea secventei de email dureaza mai mult sau mai putin (cand pretul e mare, are nevoie de mai mult timp pentru a se hotari).

Ce ii poti trimite?

  • Articole de tipul “cum sa” din blog,
  • video-uri tutorial,
  • comparatii,
  • demo gratuit,
  • studii de caz,
  • coduri de reducere,
  • recomandari de produse, 
  • invitatii la webinarii in care ii faci o oferta.

Indiferent de continutul email-ului, foloseste-l pe post de carlig – atrage lead-ul cu orice pret in site si in landing page-uri optimizate la sange, pentru ca acolo este la un pas de produs iar vanzarea se face mult mai simplu.

Tipul de palnie pentru Instagram variaza in functie de magnetul de lead-uri folosit, dar regula principala ramane aceeasi: atrage adresa de email si continua relatia cu potentialul client din spatele acesteia, cu o strategie tare de email marketing.

Asadar, aceasta poate fi una dintre retetele succesului pe Insta, cand vrei sa vinzi:

Iti faci o palnie de vanzari, de la cap la coada, si te tii de ea. Transforma singurul link pe care Instagram ti-l permite sa-l afisezi intr-o oportunitate.

Nu mai trimite oamenii in prima pagina sau pagini cu potential scazut de vanzari, ci trezeste-le interesul cu un magnet de lead-uri. Iar dupa ce le obtii adresa de email, poti face munca de convingere intr-un mod mai personal si mai credibil.

Citeste si: 3 Pasi pentru promovarea produselor cu buget mic

Cum poti face o campanie platita de atragere lead-uri ca sa vinzi pe Instagram?

Am promis ca iti arat cum poti face o campanie platita pe Insta, care sa iti aduca trafic, lead-uri si vanzari in magazinul online – si partea buna e ca mergem aproximativ pe aceiasi pasi ca ai strategiei organice.

Vezi  care sunt lucrurile ce iti diferentiaza reclamele pe Instagram si cresc sansele ca oamenii sa cumpere “experienta” pe care le-o oferi.

sursa: Imgur

Pentru ca, pana la urma, cei peste 5 milioane de utilizatori din Romania (conform Statista) si cei peste 1.074 miliarde de utilizatori din toata lumea (conform Oberlo) urmaresc alte persoane, business-uri, celebritati si asa mai departe, pentru ca prezinta un stil de viata pe care si-l doresc sau de care sunt interesati.

Ce inseamna asta?

Inseamna ca va trebui sa gasesti “formula magica” pentru tine astfel incat reclamele tale sa nu para reclame ci sa se amestece frumos cu postarile organice, nealterand experienta utilizatorilor.

Ce trebuie sa stii despre reclamele pe Instagram?

Ei bine, inainte sa faci prima reclama pe Instagram va trebui sa stii precis daca audienta pe care vrei sa o targetezi (in functie de acel avatar al clientului) sta pe acest canal.

Dupa cum ti-am spus si in prima parte a articolului, Instagram este o retea potrivita pentru o paleta foarte larga de domenii, inclusiv cele mai tehnice, deoarece focusul nu e strict pe produs sau serviciu.

Ci pe stilul de viata sau continutul estetic pe care il poti furniza legat de aceste produse / servicii.

Pentru a crea reclame pe Instagram, ai mai multe optiuni la indemana – Facebook Ads Manager sau din aplicatia mobila Instagram.

Eu iti recomand sa incepi treaba cu Facebook Ads Manager, lucru care ti se va parea confortabil mai ales daca ai ceva experienta cu reclamele pe Facebook. Pentru a incepe, e indicat sa iti legi contul de Instagram pentru business de cel de Facebook.

Dar nu neaparat, in cazul in care nu ai inca un cont.

Partea tare e ca folosind acest sistem, poti rula reclamele in flux si stories chiar si fara sa ai un cont de Instagram (dar apar cateva minusuri precum faptul ca nu vei putea raspunde la comentarii iar numele paginii tale nu poate fi click-uit).

Reclamele Instagram apar doar pe mobil si ai un set de dimensiuni clar pe care trebuie sa il respecti.

reclama instagram gomag

Cum sa iti faci un sales funnel pe Instagram?

Pe Instagram, la fel ca pe orice al canal de marketing, vanzarea este rareori o actiune care se intampla din prima. De aceea, e indicat sa il folosesti conform unei palnii de vanzari si, ideal, impreuna cu alte canale din intreaga strategie.

Daca esti incepator pe Instagram iti recomand sa rulezi reclamele impreuna cu Facebook Ads si, mai mult, daca vrei sa sari rapid peste partea de testare initiala, sa folosesti tipurile de continut care au facut deja performanta pe Facebook.

Incepe cu un obiectiv cat mai simplu: sa determini oamenii sa descarce ceva gratuit, sa profite de un cod de reducere sau o oferta, sa participe la un eveniment (ex. o sesiune live de interes pentru ei) etc.

Lasa ofertele de vanzare sau prezentarile de produs pentru cei care te-au vizitat deja si pentru care faci remarketing. Daca omul nu a mai interactionat cu tine, nu ii cere sa se casatoreasca din prima cu magazinul tau 🙂 .

reclama instagram iutta carusel

Odata ce ai atras oamenii in funnel, capteaza-le atentia cu mail-uri, remarketing, reclame personalizate in functie de comportamentul lor si automation. Cu strategia corecta, oamenii pe care i-ai atras cu o simpla reclama pe Instagram, se vor transforma in clienti platitori.

Cumva, am pornit articolul asta de la sfarsit. Si chiar mi-am propus sa il inchei cu palnia de vanzari insa cred ca e mai bine structurat asa, sa intelegi din start cat de important este sa aliniezi obiectivul, plasarea, audienta targetata si tipul de continut la un funnel de vanzare.

Despre obiectivul reclamei si plasarea acesteia

Obiectivul reclamei depinde in principal de… stadiul din funnel in care se afla audienta targetata.

Folosind Ads Manager, desi ai la dispozitie 11 tipuri de obiective pentru Facebook Ads, pe Instagram ai doar 8 optiuni: vizibilitatea marcii, impact, trafic, interactiuni, instalari de aplicatie, vizualizari de clip video, generare de clienti potentiali si conversii.

Totusi sunt mai mult decat suficiente pentru ceea ce ai tu nevoie.

Poti crea diferite seturi de reclame pentru fiecare stadiu al palniei de mai sus: reclame pentru primul contact (pentru ca oamenii sa inceapa sa te cunoasca si sa interactioneze), reclame care sa invite utilizatorii sa descarce un material care sa inceapa secventa de indoctrinare la brand, reclame pentru conversii etc.

Crede-ma, iti va fi foarte usor sa aliniezi obiectivul la pasul din funnel: prima coloana de obiective din Ads Manager e pentru trafic si primul contact, a doua coloana pentru lead generation / al doilea pas iar ultima coloana pentru ultimul pas / conversie.

tatratea reclama instagram

Mare atentie la audienta

Un lucru genial la reclamele pe Instagram – si care se datoreaza faptului ca le setezi din interfata celor de la Facebook – este faptul ca ai abilitatea de a targeta un grup specific de oameni.

Pornind de la targetari simple precum locatie, varsta sau alte criterii demografice si pana la interese particulare sau chiar comportamente, setarea audientei pentru Instagram in Ads Manager e un adevarat paradis pentru orice marketer.

Mai mult, pentru a-ti creste sansele de conversie, poti folosi audientele personalizate (cu datele de contact ale lead-urilor / clientilor tai) sau audientele asemanatoare (targetezi oameni la fel ca si cei care au cumparat sau ti-au dat la un moment dat datele personale).

Folosirea optiunilor de targetare depinde, iarasi, de stadiul din funnel corespunzator cu nivelul de onboarding a publicului tintit la brandul tau.

reclama instagram libris audienta parinti

Citeste si: Creste Performanta Campaniilor de Remarketing pe Gomag cu HelloBar

Ce tip de continut pregatesti pentru reclama?

Pe Instagram poti folosi diferite formate de reclama, in functie de plasarea setata: in flux, explore, in reels sau in stories.

Ei bine, in flux ai 4 formate disponibile (carusel, o singura imagine, un singur video / gif sau montaj cu pana la 10 imagini), iar in stories poti folosi fie o singura imagine, fie un singur video cu durata maxima de 15 secunde.

Bun. Formatul pe care il vei folosi depinde de materialul de lucru de care dispui.

Stiu ca majoritatea antreprenorilor nu-si mai vad capul de treaba ca sa mai conceapa si reclame pe Insta – insa exista oricand posibilitatea sa externalizezi. Si mai e o chestie.

Mesajul pe care il transmiti si felul in care o faci trebuie adaptat intotdeauna la mediul folosit. E un lucru pe care ar trebui sa ti-l notezi undeva, pentru ca te va scuti de mult timp, bani si energie pierduta.

Asadar, pe Instagram mergi pe experienta si setarea unei stari pentru publicul tau. Nu folosi imaginile de produs de la furnizor dar nu te pravali nici in cealalta extrema, organizand sedinte foto super profesionale.

Instagram e pentru pozele facute cu telefonul, cu filtre si tot felul de briz-briz-uri astfel incat rezultatul final sa fie cat se poate de estetic.

Daca esti la inceput sau pur si simplu nu vrei sa investesti un buget extraordinar in reclama pe Insta, porneste camera telefonului si dezlantuie-te.

Aminteste-ti, ce trebuie sa creezi e o imagine sau un video fain, care sa nu intrerupa experienta de navigare a utilizatorului obisnuit de Instagram ci sa il determine sa iti dea inimioara aia inainte sa isi dea seama ca postarea ta e o reclama.

In rest, sfaturile mele sunt aceleasi ca pentru Facebook: fii uman, vorbeste / scrie pe limba oamenilor, arata ce se intampla in spatele cortinei pentru a le castiga increderea, foloseste continut generat de clientii tai si nu fii un agent de vanzari de cosmar – adapteaza continutul la palnia de vanzari.

teatox reclama instagram influencer

Testarea – pana la urma, fara ea nu se poate

Personal, la Gomag folosim reclamele Instagram impreuna cu Facebook Ads iar cele mai performante reclame ajungand sa fie lansate si pe Insta.

Dar avem si o alta metoda de testare, pe care, la drept vorbind, o utilizam de fiecare data cand intram pe o platforma sau o audienta noua.

Testam mai multe imagini. De ce?

Pentru ca asa afli mai rapid la care dintre ele reactioneaza piata si te poti debarasa de reclamele mai putin performante, fara sa iti pui bugetul in pericol.

Dupa ce lansezi un set de reclame, lasa-le sa mearga pentru cel mult 3 zile inainte sa decizi pe care le elimini. Verifica valoarea rezultatelor raportata la costul reclamei, rata de click-through a link-ului si feedback-ul pe care il primesti in retea.

Uneori poti vedea o diferenta chiar in primele 2 zile asa ca e ok sa decizi mai rapid ce reclama ramane – dar intotdeauna monitorizeaza cele 3 metrice pe care ti le-am spus mai sus pentru a verifica performanta reclamelor.

Vezi in special tipul de reactie al utilizatorilor. Un feedback negativ in mod constant e semnalul ca esti in pericol sa iti pierzi contul si practic, cheltui resurse pretioase degeaba.

Dar, pentru ca vreau sa inchei intr-o nota pozitiva, foloseste testele cu incredere. Ele iti vor creste performanta si iti ofera siguranta ca reclamele tale pe Instagram chiar isi merita banii.

Citeste si: Top Strategii De Marketing Digital Pentru eCommerce B2B

Recunosc, nu te-am purtat pas cu pas prin procesul de creare al unei reclame pe Instagram si asta dintr-un motiv bine intemeiat: partea tehnica e extrem de usor de setat, trebuie doar sa urmezi aceiasi pasi ca ai unei reclame Facebook.

Cred cu tarie ca mai important (excluzand setarea audientei care e esentiala) este tipul de continut pe care il folosesti si felul in care iti adaptezi reclamele la experienta de pe platforma.

Si concluzia?

Nu uita ceea ce ti-am povestit in prima parte a articolului. Imbina strategia organica pe Instagram cu reclamele platite si adapteaza totul la palnia de vanzare, implicand si restul strategiilor de marketing digital.

Doar asa vei reusi sa obtii rezultate precum trafic, lead-uri si vanzari, cu un cost de achizitie mai mic.

Si nu te gandi ca in felul asta dureaza mai mult – indiferent de strategia de marketing pe care o folosesti pentru magazinul tau, oamenii trec prin anumite etape inainte de a cumpara si e mult mai simplu si mai putin costisitor sa ii targetezi tinand cont de asta.

E randul tau. Tu ce strategii folosesti pe Instagram pentru a-ti creste rezultatele magazinului online?

Urmareste activitatea noastra pe Instagram 😉

Spune-mi, tu ce strategie ai pentru a vinde pe Instagram? Ai si alte sfaturi pe care vrei sa le imparti cu cititorii blogului nostru?

Cosmin Daraban