Desi am organizat webinarii pe acest subiect si am mentionat idei de postari & reclame de multe ori, a venit momentul sa avem si un articol dedicat in care sa povestim despre TikTok marketing pentru afacerea ta.
TikTok e un canal care devine imposibil de ignorat.
Insa la fel ca alte platforme, eficienta sa depinde de strategia pe care o adopti si de audienta catre care te adresezi.
Asa ca hai sa vedem ce poti face pe TikTok pentru business, organic, dar si platit, plus elemente si ponturi de care sa tii cont pentru optimizarea strategiei si a rezultatelor pe care le obtii.
Cuprins TikTok Marketing: Strategii pentru business
- Statistici & trenduri pe care trebuie sa le stii despre TikTok
- Metode eficiente daca acum incepi sa folosesti TikTok
- Idei de postari pentru a creste contul de TikTok Business
- Ponturi pentru creativele tale pe TikTok
- Tool-uri care iti fac viata mai usoara pentru marketing pe TikTok
Statistici & trenduri pe care trebuie sa le stii despre TikTok
Conform Datareportal.com, in Romania ai o audienta de peste 7.58 milioane de utilizatori de TikTok. Cea mai mare categorie a publicului e construita de tineri, 18-24 ani, urmata de cei intre 25 si 34 de ani. Urmatoarele grupe de varsta au o pondere mult mai mica.
Interesant e ca, din aceasta audienta, 50.9% sunt barbati, iar 49.1% femei.
Aceleasi date ne arata ca reclamele de pe TikTok au ajuns la 46.8% dintre toti adultii de peste 18 ani din Romania, la inceputul lui 2023.
Un alt aspect pe care sa il iei in considerare e ca multe tiktok-uri sunt preluate din platforma si distribuite de diverse creatori pe toate celelalte canale de socializare – reels pe Instagram si Facebook, shorts pe YouTube, inclusiv pin-uri pe Pinterest.
Asa ca video-urile tale au potential sa ajunga catre audiente mult mai mari, implicit prin extinderea voluntara pe TikTok, dar si prin redistribuirea de catre audienta ta pe alte canale.
O caracteristica de baza pentru a avea succes pe TikTok este sa tii cont de bunele practici legate de optimizarea contului, postarilor si reclamelor cum ar fi adoptarea rapida a trendurilor legate de fundalul muzical sau folosirea subtitrarilor pe video.
De-acolo mai departe totul depinde de creativitatea si imaginatia ta.
Citeste si: 5 Metode de promovare pentru o afacere la inceput
Metode eficiente daca acum incepi sa folosesti TikTok
#Familiarizeaza-te cu platforma: Creeaza si optimizeaza contul
- Cont de business in categoria potrivita – odata ce ai aplicatia pe telefon, e super simplu sa creezi un cont, pe care sa il modifici apoi din setari intr-un cont de business. Alege din start categoria relevanta pentru serviciile tale.
- Imagine avatar – constanta este cea mai potrivita solutie – foloseste logo-ul afacerii tale, la fel cum o faci si pe celelalte canale pe care te promovezi.
- Descriere – ai la dispozitie 80 de caractere pentru a-ti descrie business-ul cat mai concis, de preferat punand accentul pe USP-ul tau.
- Link / link in bio – pe TikTok poti adauga un singur URL in bio, asa ca foloseste-l istet. In loc sa directionezi oamenii pur si simplu spre homepage, ii poti trimite catre un landing page cu ofertele tale pentru produsele mentionate in tiktoks sau chiar catre un hub cu formular pentru lead generation. De asemenea, poti folosi instrumente pentru agregare link in bio, cum sunt Linktree sau Koji.
- Playlist – unele conturi de business au posibilitatea de a sorta video-urile din canal in diverse playlist-uri. Cand ai si tu aceasta optiune, iti poti organiza contul mai usor.
- Nume / link utilizator – de preferat, foloseste numele domeniului tau, pentru a fi usor recognoscibil.
#Bune practici pentru TikTok Business
- Nu te apuca pur si simplu sa postezi video-uri random. Incepe de la audienta, si de la continutul cel mai atragator pentru segmentele catre care te adresezi. In raport cu aceasta audienta, va trebui sa iti stabilesti rapid ce tip de obiectiv vrei sa atingi cu postarile si reclamele tale, pentru ca nu e intotdeauna vorba de vanzare: poate vrei engagement, generarea de incredere, awareness, captare date de contact sau o prima dovada a intentiei de cumparare prin accesarea unui produs vedeta.
- Adauga descrieri captivante la fiecare tiktok creat + hashtags = asa influentezi algoritmul platformei. Cu cat ai mai mult engagement la postari, cu atat cresc sansele sa fii afisat in paginile “For You”.
- Foloseste un hashtag personalizat la fiecare postare, dar si 2-3 hashtag-uri relevante pentru tipul de tiktok postat.
- Include sunete populare si pe trend in tiktok-urile tale, tot in scopul de a creste vizibilitatea postarilor, DAR nu incalca legile de copyright.
- Colaboreaza cu alti utilizatori din nisa ta: faceti video-uri sau promovari impreuna.
- Interactioneaza cu audienta – raspunde la mesaje si comentarii, si multumeste-le constant ca sunt alaturi de tine.
- Tine cont de ce face concurenta ta, inclusiv pe TikTok. E esential sa vezi cum se promoveaza aici, pentru a descoperi goluri in strategia lor, dar si idei pentru ca tu sa faci lucrurile mai bine pe propriul cont.
- Ai nevoie neaparat de un plan de continut si calendar pe termen lung. Nu spera la un one-hit wonder, cu o singura postare super virala, pentru ca rar se intampla asa ceva. Foloseste planul de continut pentru a mentine atentia audientei asupra ta si promoveaza-ti activ contul de TikTok pe celelalte canale pe care esti activ(a).
Idei de postari pentru a creste contul de TikTok Business
- Arata inspiratia din spatele produselor tale, indiferent ca le creezi personal sau nu.
- Arata momente din spatele scenei: ziua la birou, colegii, depozitul, cum se pregatesc comenzile, cum se creeaza produsele etc.
- Distribuie povesti de la clienti, pornind de la un comentariu, de exemplu, sau video-urile realizate si trimise de clientii tai, povesti interesante etc.
- Pentru a obtine efectul WOW la fiecare postare, incearca sa trezesti emotii prin controversa, soc, un fir narativ si editare buna (lumina buna, tranzitie dinamica intre cadre etc.)
- Super Pont: filmeaza-ti ecranul in timp ce faci o comanda in site, mergi rapid in checkout si aplica un cupon pentru a le arata in timp real cum scade pretul cosului. La inceputul video-ului, pentru hook, poti face o afirmatie despre codul de discount pe care urmeaza sa il folosesti.
- Nu te astepta sa obtii direct vanzari din TikTok, decat daca ai la vanzare produse cu preturi mici. Promoveaza-le intensiv pe acestea ca produse vedeta si atrage oamenii in site, unde pot vedea si variante pentru pachete, bundle sau recomandari de produse cross-sell.
Cum iti pregatesti strategia de reclama pe TikTok – Formula Spy with my little eye
- Gaseste exact acele tiktok-uri cu care clientii tai deja interactioneaza bine.
Cauta dupa cuvinte cheie legate de nisa ta, interes sau produs > filtreaza rezultatele dupa cele mai recente si dupa cele mai apreciate > alege tiktok-urile afisate primele.
-
- Modeleaza-ti video-urile de reclama dupa continutul viral – tine cont de descrierile folosite, modul de abordare in video, durata lor, hashtags, hook-uri folosite, dimensiuni, subtitrari etc. E important sa petreci o vreme analizand aceste postari, pentru a descoperi ce poate sa te inspire si ce poti replica.
- Atentie la ad fatigue – nu merge sa rulezi un singur ad saptamani intregi. Interesul pe TikTok scade si mai repede decat pe celelalte canale.
- Creeaza tiktok-uri, nu reclame!!
Ponturi pentru creativele tale pe TikTok
- Mentine video-ul scurt – 25-35 de secunde
- Editeaza intre multiple scene
- Foloseste subtitrari mari, usor vizibile
- Foloseste sunete ce declanseaza eliberarea de dopamina – piese pe trend, sunete de notificare cunoscute din diferite aplicatii etc.
- Insereaza elemente de UI cu care oamenii sunt deja obisnuiti (notificari mesagerie, comment sticker de ex.).
- Foloseste-te de trenduri – interviu cu tine insuti, challenge, green screen effect, reactii, liste, unboxing, duete, tutorial pas cu pas.
- Testeaza cu cel putin 4 variante diferite de video si 4 variante diferite de ad.
- Testeaza intentia de cumparare.
- Nu insera text in ultimul sfert de ecran, va fi acoperit de descriere, hashtag-uri si CTA.
- Adauga expresii si metode de chemare la actiune pe tot parcursul video-ului, nu doar la sfarsit!
Tool-uri care iti fac viata mai usoara pentru marketing pe TikTok
- Foloseste Analytics-ul incorporat pentru a descoperi timpii potriviti de postare in care audienta ta este activa.
- TikTok Video Scheduler – poti programa postarea video-urilor si cu 10 zile in avans.
- TikTok Creative Center – aici vezi cele mai noi trenduri, studii de caz etc.
- CapCut – video editor, cu tot cu stickere pe trend, fonturi personalizate etc.
- TikTok Pixel – tot ce trebuie sa faci este sa iei codul din cont si sa il adaugi in aplicatia din Gomag, pentru a-l conecta la magazin.
- ChatGPT, Javier, Writesonic, CopySmith – tool-uri AI pentru generarea de continut text pe care sa il folosesti la descrieri sau scenarii pentru video-urile tale.
- ForUsApps – TrendTok – tool pentru monitorizarea trendurilor in apropierea ta.
Citeste si: Cum sa vinzi online: Ghid de marketing si vanzare online + Checklist-uri
TikTok Marketing pentru business incepe de la strategia organica.
Consistenta, perseverenta si flexibilitatea in crearea postarilor te va ajuta sa creezi tiktok-uri eficiente pentru obiectivele pe care ti le-ai propus.
Nu uita, insa, ca rareori cumpara oamenii la primul punct de contact. Foloseste reteaua in special pentru a atrage atentia, a castiga increderea, a obtine date si a trezi interesul pentru produsele bestseller.
Scopul e ca toate aceste actiuni sa incurajeze audienta sa intre in magazinul tau online. Pentru ca acolo ai alte instrumente si metode prin care sa convingi oamenii sa cumpere si sa iti devina loiali.
Spor la implementat si urmareste-ne pe TikTok, pentru ca suntem si acolo alaturi de tine!
- Cum sa eviti greselile de incepator si sa minimizezi riscurile - decembrie 3, 2024
- Reguli de aur cand vrei sa vinzi pe Pinterest - noiembrie 26, 2024
- Idei si organizare pentru procesul de productie in compania ta - noiembrie 19, 2024