Despre Social Media si strategia pentru acest subiect am discutat de foarte multe ori.
Si stim ca Social Media, cu sau fara strategie, se afla in topul actiunilor pe care antreprenorii le fac la inceput de drum, mai ales cand vorbim despre o afacere online.
Pentru ca legat de acest subiect exista cateva teme de interes, am inregistrat impreuna cu Cosmin un nou episod in podcast despre ce inseamna Social Media in 2020.
Despre pozitionarea brandurilor in acest segment si despre importanta comunicarii online. Am trecut in revista subiecte precum:
- Ce inseamna activitatea in social media in 2020?
- Ce asteptari pot avea clientii serviciilor de social media?
- Cum sa-ti alegi canalele de comunicare / retelele sociale?
- Ce tipuri de postari sa abordezi?
- Ce trebuie sa faci, cum sa te implici in relatia cu agentia?
- Cand vorbim de bugete si cum le putem calcula?
Social Media este despre a fi cunoscut, despre imaginea brandului tau, despre produse, echipa si tot ceea ce reprezinta activitatea ta. Urmareste podcastul aici:
Sau daca preferi articolele scrise, citeste in continuare!
1. Ce inseamna activitatea in social media in 2020?
Chiar daca mereu s-a intamplat asta, in acest an (mai mult ca oricand) se pune accentul pe continut care inspira, pe content cu suflu nou, idei marete, trasnite, empatie si continut de toate felurile.
In functie de nisa in care activezi, poti testa mai multe tipuri de continut, insa nu uita sa comunici cu comunitatea ta.
Pentru ca un subiect important il reprezinta umanizarea brandului, formula „succesului” in Social Media este:
prezenta online + comunicare + umanizare = <3 pentru brandul tau.
2. Ce asteptari pot avea clientii serviciilor de social media?
Atunci cand vrei sa colaborezi cu o agentie de marketing sau cand tu esti omul de marketing sau ai o echipa mica la birou, asteptarile tale trebuie sa fie realiste.
Trebuie sa iti cunosti brandul, produsele, punctele tari si slabiciunile.
De asemenea, sa comunici si sa colaborezi cu echipa de marketing intr-un mod real, fara asteptari false.
Bucura-te de continutul pe care il creezi, de engagement, pune intrebari si invita comunitatea la interactiune.
Este important sa fii pozitiv in online, in special in Social Media.
Pentru ca oamenii au tendinta sa urmareasca brandul care ofera fericire. Asa ca, incearca sa iti canalizezi energia pe lucruri frumoase pe care brandul tau le face. Si fii un creator de continut pozitiv.
Citeste si: Trenduri Social Media – 7 Trenduri Facebook in 2020
3. Cum sa-ti alegi canalele de comunicare / retelele sociale?
Cand vorbim despre alegerea corecta a canalelor de comunicare sau a retelelor de socializare, pot sa iti spun ca este foarte bine sa testezi toate retelele. Sa masori efectele continutului tau pe fiecare retea si sa alegi retelele care iti genereaza cel mai mult engagement sau vanzari.
Organizeaza-te intr-un document, calendar, CRM din platforma sau chiar o agenda fizica.
Noteaza-ti fiecare retea sociala pe care ai creat un cont si incepe sa postezi continut.
In documentul creat, noteaza ce s-a intamplat pe fiecare retea sociala intr-o anumita perioada.
Perioada de testare nu are limita, insa dupa un anumit timp si anumite rezultate, este momentul sa alegi retelele care functioneaza cel mai bine pentru brandul tau.
Concentreaza-te sa postezi pe aceste retele continut de calitate.
4. Ce tipuri de postari sa abordezi?
Postarile se pot face in foarte multe feluri, pe fiecare retea de socializare in parte.
Cel mai important este sa creezi continut, singur sau impreuna cu echipa.
Posteaza continut video, intra live, da share articolelor de pe blog, posteaza poze si texte si multe fotografii, pentru ca acestea starnesc interesul si curiozitatea si pot duce spre conversie.
Gandeste-te ce continut poti crea cu ajutorul produselor tale. In functie de acest lucru, alegi si canalele de comunicare.
Daca produsele tale sunt „filmabile”, nu rata ocazia sa faci un super video pentru YouTube.
Si daca tot esti la video, posteaza scurte filmulete pe Instagram, Facebook si la stories.
TikTok este perfect daca vrei si un continut funny.
Daca produsele tale sunt „Instagramabile”, pozeaza-ti produsele in toate pozitiile.
Surprinde detalii, surprinde modul de utilizare si orice aspect care merita sa iasa in fata. Posteaza pe Instagram cele mai faine poze si creeaza un feed personalizat.
Pe Facebook poti sa postezi tot continutul de mai sus, pentru ca este singura retea sociala care iti permite postarea de videouri, live-uri, poze, texte, galerie, carusele si link-uri clickuibile.
5. Ce trebuie sa faci, cum sa te implici in relatia cu agentia?
Tu si echipa ta sunteti singurii care cunoasteti business-ul cu adevarat. Si produsele sau serviciile pe care le vindeti.
Asa ca, atunci cand vreti o colaborare cu o agentie de marketing, ar fi bine sa aveti pregatite informatii pentru ca agentia de marketing sa inceapa treaba. Implica-te, deoarece mai ales atunci cand ai un business mic, poti sa fii mai aproape de tot ce se intampla.
Pregateste-te sa raspunzi oamenilor din agentie la intrebarile care ii vor ajuta sa vada ansamblul afacerii tale si planul de bataie. Nu fi cliseul de sef, patron, boss, care plateste niste servicii si pleaca in vacanta.
Rezultatele generate de agentia de marketing sunt direct proportionale cu implicarea ta, nu cu bugetul destinat serviciilor de marketing.
6. Cand vorbim de bugete si cum le putem calcula?
Bugetul este un subiect destul de sensibil in randul antreprenorilor, in special in randul celor care au un business la inceput de drum.
Bugetele vin sa sustina activitatea ta din social media pentru achizitie trafic, conversii si alte actiuni.
Despre bugete se poate discuta inaintea lansarii afacerii, in momentul lansarii, sau dupa lansarea oficiala.
Ideea este sa iti faci un plan.
Sa vezi care este bugetul de care dispui in momentul in care iei decizia de a investi bani in marketing, in servicii de Facebook Ads si Google Ads. Incepe sa utilizezi aceste servicii cu bugetul pe care afacerea ta si-l permite. Apoi, creste-l gradual in functie de rezultate.
Testeaza o anumita suma pe o anumita perioada de timp pentru diverse campanii.
Iar dupa ce tragi linie, vezi ce serviciu si ce buget a functionat pentru nisa ta.
Citeste si: Trenduri Social Media – Instagram 2019 VS. 2020
Ti-a placut episodul de azi? Aboneaza-te la Doza de eCommerce by Gomag sa fii sigur ca nu ratezi niciun episod.
P.S. Vinde online cu Gomag! Ai 15 zile sa testezi platforma gratuit. Alege abonamentul potrivit pentru tine si obtine vanzari, fara griji legate de partea tehnica.
- Cum sa crestem vanzarile online prin promovare Social Media - martie 1, 2022
- InstaApp: de la postari Instagram & Hashtags, la vanzari pe Gomag - noiembrie 25, 2021
- Planul de Social Media inainte si de Black Friday - octombrie 12, 2021