Stiai ca oamenii au nevoie de mai putin de 7 secunde pentru a decide daca stau pe site-ul tau sau nu?

Asta e provocarea:

Ai 7 secunde. Reusesti sa atragi atentia vizitatorului, pentru ca acesta sa stie despre ce e vorba in el, daca mai sta si navigheaza printre pagini si daca ar fi interesat sa cumpere ceva?

sursa: Giphy

Hmm, dar hai sa mergem cu un pas in spate.

Oamenii nu se materializeaza din nimic in site-ul tau. Ajung aici fie pentru ca au vazut o postare sau o reclama pe Facebook, pe alt site sau au cautat ceva pe Google.

Asa ca inainte sa incepi sa cauti tot felul de idei pentru cele 7 secunde primordiale, vreau sa intelegi ceva. Tu, practic, primesti cateva secunde bonus in care atragi si stimulezi interesul unui potential client inainte de cele 7 din momentul intrarii pe site.

Ma refer la modul in care alegi sa iti optimizezi mesajele prin care inviti oamenii sa intre in magazin. Reclamele, postarile, textul din jurul unui link sau a unei imagini, butoanele de call to action, meta tag-urile.

Nu mi-ar ajunge un singur articol sa vorbesc despre toate deodata, dar pot sa incep cu una dintre ele – SEO.

Astazi vreau sa iti spun cum sa faci SEO prin continut pentru magazinul tau online. Vom discuta despre baza continutului de calitate dar si cateva moduri prin care trezesti din start interesul oamenilor.

Mai jos ti-am pregatit si un video in care vorbesc despre SEO prin continut pentru magazinul tau online. Urmareste-l si lasa-mi un comentariu cu intrebarile tale.

Buun. Sa zicem ca ai un magazin online, ai poate zeci de produse, sute, zeci de mii, milioane – depinde de ce magazin ai, si faci SEO.

Ai invatat sa faci un research de cuvinte cheie, ai descoperit in aplicatii, Google Suggestions, Keyword Planner din Google Ads care sunt cele mai cautate cuvinte din industria ta si, in special, care sunt cele mai profitabile.

Si acum incerci sa pozitionezi magazinul tau online pe baza acelor cuvinte cheie.

Dar, ce trebuie sa stii in continuare, este ca oamenii sunt intr-o continua evolutie si au cautari, perceptii, asteptari diferite. Ceea ce cauti tu pe un subiect, cel mai probabil nu o sa caut si eu, chiar daca e vorba de acelasi subiect.

Ideea este ca apar foarte multe cautari noi si grupuri noi de cuvinte cheie cautate. Apar sinonime, cuvinte din acelasi camp semantic, apar probleme legate de produsele sau solutiile pe care tu le vinzi.

Ce trebuie sa faci tu e sa te asiguri ca magazinul tau raspunde acelor cautari si ocupa pozitiile de top in prima pagina si pentru alte grupuri de cuvinte relevante din industria ta. Nu doar pentru cuvintele cheie standard, primele in rapoartele privind performanta.

Asa ca, primul pas in SEO prin continut pentru magazinul tau e:

1. Foloseste cuvinte cheie long tail

Ai nevoie sa faci optimizarea pentru long tail. Expresii mai lungi care sunt cautate si care intr-adevar genereaza un volum mai mic de trafic dar au o rata mai mare de conversie.

Ce trebuie sa tii cont? E foarte putina lume care face optimizarea pe baza long tail. Majoritatea vor sa fie in top pentru principalele cuvinte cheie, se lupta cu magazinele mari, investesc timp, energie, bani desi rezultate apar extrem de greu.

Care e solutia? Diversifica aria de cuvinte cheie pe care vrei sa te pozitionezi.

cuvinte-long-tail

Imagineaza-ti ca oamenii nici macar nu stiu ce produs cauta. Asa ca, in schimb, isi scriu in Google problema sau tipul de solutie de care au nevoie. Fa o lista cu aceste expresii mai lungi si incepe sa creezi continut pe baza lor – metas-uri, descrieri de produse, articole pe blog, advertoriale, imagini (cu alt-tag si denumire) etc.

Desigur, in acest continut poti include atat long tail cat si cuvantul cheie short tail, sinonime si cuvinte din acelasi camp semantic pentru a maximiza sansele sa apari in top la cautare.

Citeste si: Storytelling in eCommerce – Cum sa vinzi fara sa dai impresia ca vinzi ceva

2. Foloseste butonul de cumparaturi Gomag

Imi inchipui ca nu folosesti continutul din magazin doar pentru a atrage trafic. Pana la urma, scopul tau e sa vinzi, sa iti recuperezi banii investiti in business si marketing si sa obtii un profit frumos care te ajuta sa iti indeplinesti obiectivele.

Si, in acest context, apare intrebarea: la ce mai folosesc articolele din blog?

Stiu ca multi sunt de parere ca blogul nu mai conteaza astazi sau ca nimeni nu mai citeste bloguri dar cifrele noastre arata altceva. Atata timp cat oferi continut valoros, sfaturi si idei care ajuta, oamenii iti vor citi blogul si, eventual, vor intra pe site pentru a cumpara.

Dar ce-ai zice sa grabesti putin procesul asta?

Foloseste butonul de cumparaturi Gomag pentru a afisa produsele despre care vorbesti in articole, direct pe blog. Asa nu mai e nevoie ca vizitatorul sa dea o multime de click-uri sau sa apara vreun element ce i-ar distrage atentia de la achizitie.

Daca ai un magazin online pe platforma Gomag, creeaza-ti chiar acum primul buton iar daca nu ai un magazin – inca – testeaza platforma gratuit si incearca butonul imediat ce adaugi primul produs.

3. Creeaza cornerstone content

Despre cornerstone content am scris foarte putine pe blog si au discutat cativa dintre speakerii de la Gomag Summit 2018.

Practic, cornerstone content inseamna un super continut de baza spre care trimiti atat backlink-uri cat si link-uri interne.

Ideal, e un continut valoros in care oferi informatii relevante, optimizat cu meta titlu, meta descriere, cuvinte cheie semantice, long tail, subtitluri, cuprinde imagini optimizate, video-uri etc. si poate fi legat de o pagina de produs / pagina de categorie din magazinul tau.

Odata ce il marchezi continut cornerstone si faci mai multe legaturi cu alte articole de calitate optimizate pe baza unor cuvinte cheie din acelasi camp semantic, pozitia si vizibilitatea lui va creste si mai mult. Intr-un fel sau altul, oamenii tot vor ajunge pe pagina pe care vrei tu sa le-o livrezi.

Daca vrei sa atragi trafic, lead-uri si vanzari, iti recomand sa faci SEO in mod inteligent. Pune sfaturile din articol si video in aplicare si vei vedea ca, in timp, chiar mai rapid decat media, rezultatele vor aparea.

Vrei sa faci SEO pentru magazinul tau direct din platforma Gomag? Citeste articolul Bazele SEO Pentru Magazinul Tau Pe Gomag.

Cosmin Daraban