Despre secvente de email follow-up am mai pomenit atat pe blog, in video-uri, cat si in cartea eCommerce no Bull$#!t.
Dar una e sa stii despre ele, si alta, cum sa le faci precis.
Asa ca astazi vom discuta despre 3 secvente de email follow-up care iti vor transforma strategia in magazinul tau online.
Practic, te vor ajuta sa trezesti dorinta de cumparare a clientilor, sa le mentii interesul pentru produsele si afacerea ta sau sa ii reactivezi, atunci cand dau semne de indiferenta.
Partea buna e ca trimiterea mail-urilor se poate face automat asa ca, odata ce le setezi, ai tot timpul sa te ocupi de altceva, mai important si mai interesant pentru tine.
Pentru trimiterea secventelor automate foloseste autorespondere setate cu MailChimp, Active Campaign, Newsman si, catre clientii existenti, GoBots.
Cuprins: 3 Secvente de email follow-up pentru magazinul tau
1. Secvente de email follow-up dupa comanda
- Mail-ul de confirmare comanda
- Mail de ajutor
- Mail de cerere recenzie
- Reminder discount
- Mail cross-sell
2. Secvente de email follow-up pentru intampinarea clientului
- Mail de bun venit / Mail de prezentare + soft sell pe produsul vizitat
- Mail de invitatie spre celelalte canale
- Mail de prezentare a produselor vedeta
- Mail oferta + scarcity
3. Secvente de email follow-up pentru recuperarea cosului
- Pana in 30 min de la abandon – Mail de recuperare simplu
- 24 ore de la abandon – Mail de recuperare cu un discount mic
- 48 ore de la abandon – Mail de recuperare cu discount + scarcity
1. Secvente de email follow-up dupa comanda
Cine sunt cei mai importanti utilizatori in magazinul tau?
Exact, clientii. Cei care te-au platit deja.
Imediat dupa comanda, acestia se lupta cu doua emotii: satisfactia unei achizitii si stresul ca poate nu au luat chiar cea mai buna decizie.
Cum poti interveni tu pentru a consolida prima emotie si a o diminua pe cea de-a doua?
Prin mesaje personalizate, catre clientul tau, imediat dupa ce a cumparat.
A. Mail-ul de confirmare comanda
Poate pentru majoritatea cititorilor e evident ca ziua buna ca, dupa ce clientul face o comanda, trebuie sa primeasca un mail cu confirmarea acesteia. Imediat. In mai putin de 5 minute.
Ei bine, incurcate sunt caile internetului – exista inca magazine care nu o fac. Ceea ce e o greseala capitala.
Ai nevoie de email-ul de confirmare comanda pentru a-ti linisti clientul si a-i intari convingerea ca, intr-adevar, a luat decizia buna.
Ce sa contina mail-ul de confirmare comanda?
- Un mesaj de multumire ca a comandat de la tine / Prezentarea ta si a echipei tale
- Rezumatul comenzii & totalul & imagini cu produsele comandate
- Punctele de fidelitate obtinute (daca este cazul)
- Datele de contact si identificare ale afacerii
- (Optional) 2-3 bullets cu ce urmeaza sa se intample (ca o sa il suni pentru confirmare comanda – daca e cazul, ca o sa primeasca inca un mail in momentul in care comanda pleaca din depozitul tau, ca va primi un SMS cand curierul urmeaza sa ii livreze coletul etc.)
- Date de contact si o invitatie sa te sune daca are intrebari sau nelamuriri
Cum trimiti email-ul de confirmare comanda daca ai magazinul cu Gomag?
Mergi in Continut > Email. Aici ai sabloane pentru diverse tipuri de email-uri pe care le poti activa, edita si modifica dupa cum doresti.
Ai sabloane inclusiv pentru finalizare comanda (mail-ul care se trimite cand clientul tocmai ce ti-a dat comanda), pentru confirmarea comenzii (momentul in care confirmi ca produsele urmeaza sa fie predate curierului) sau comanda livrata (prin care anunti ca produsele au fost deja predate curierului).
Asa ca modifica-le cu mesajele tale si asigura-te ca le trimiti clientilor.
B. Mail de ajutor
Dupa ce trimiti mail-ul / mail-urile de confirmare comanda, continua secventa cu un mesaj de educare – un tutorial sau cateva sfaturi de care clientul are nevoie dupa ce iti cumpara produsele.
Gandeste continutul la modul general, astfel incat acesta sa fie relevant, indiferent de produsele cumparate.
Poate fi:
- Un tutorial de folosire al produselor tale
- Prezentarea companiei tale si a beneficiilor pe care le castiga pentru ca a devenit client
- Un articol cu ce sa faca in continuare: cum sa aiba grija de produsul respectiv, de exemplu.
- Un video de multumire + sfaturi pentru activitatile in care se folosesc produsele tale
- Un link catre un infografic cu pasii urmatori
- Un mail in care ii explici de ce beneficii se bucura ca si client al tau: beneficiile crearii unui cont, cum sa adune puncte de fidelitate si la ce sa le foloseasca, ce sa faca daca are intrebari sau are nevoie de consultanta etc.
Dupa cum spuneam, gandeste-te la informatii relevante, universal valabile pentru clientii si site-ul tau si adauga-le in acest mail.
De multe ori, clientii nici nu isi dau seama ca au nevoie de aceste date. Asa ca ii vei surprinde placut.
Poti seta un astfel de email cu ajutorul unui GoBot, care se trimite la cateva ore / o zi din momentul in care comanda ajunge, de exemplu, intr-un anumit status [ex. Comanda finalizata (facturata)]
C. Mail de cerere recenzie
Daca ai magazinul de ceva vreme, stii deja cat de importante sunt recenziile.
Si, poate, ti se pare foarte greu sa le obtii. Insa stii vorba aceea, bate fierul cat e cald?
Cel mai bun moment in care sa ceri o recenzie, iar sansele sa o obtii sa fie si ele bune, e dupa ce produsele au ajuns la client sau a trecut prin perioada standard de consumare a produsului respectiv.
In general, e ok sa trimiti un mail de cerere recenzie la 5-7 zile dupa ce coletul a ajuns la client.
Ce sa adaugi in mail-ul de cerere recenzie?
- Un multumesc pentru faptul ca a cumparat
- Aminteste-i ce a cumparat, fie ii listezi toate produsele cumparate, fie unul catre care vrei sa atragi atentia (cel mai scump, de exemplu)
- Invita-l sa iti lase un review – tot ce trebuie e sa dea click pe link-ul produsului si sa iti spuna cum i se pare produsul respectiv.
- Ar fi indicat sa adaugi 1-2 intrebari specifice, care sa il ghideze in crearea testimonialului: cum te ajuta produsul? Ai recomanda produsul si prietenilor tai? Ce ti-a placut cel mai mult la produs / magazinul nostru? etc.
- Finalizeaza email-ul reamintindu-i ca te poate contacta oricand daca are intrebari
- Optional, poti adauga un cod de reducere pentru urmatoarea comanda / un voucher daca e de acord sa iti lase o recenzie.
Cum trimiti un mail de cerere recenzie din Gomag?
Activeaza aplicatia Review-uri Automate din Gomag Apps. Apoi editeaza mail-ul cu abordarea si datele tale, stabileste timpul de trimitere si celelalte detalii.
Odata mail-ul setat, se va trimite automat in intervalul de timp stabilit, fara ca tu sa iti mai bati capul.
D. Reminder discount
Multe magazine ofera un cod de reducere in mail-ul de dupa confirmarea comenzii. Acesta functioneaza ca un stimulent pentru urmatoarea comanda.
Insa, la drept vorbind, foarte putini cumpara a doua oara imediat dupa ce au facut o comanda. Se gandesc, mai degraba, ca vor folosi codul pe viitor – la o data incerta.
Uite, de aceea trimiti acest email, de reminder discount.
Dupa mail-ul de cerere review, e un moment bun sa ii amintesti clientului ca are un cod de reducere (daca nu i l-ai dat pana acum, il poti adauga in acest email) si sa il inviti sa il foloseasca.
Seteaza email-ul cu un Email Bot din Gomag, pe care il trimiti la o zi, de exemplu, dupa ce ai trimis email-ul de cerere recenzie.
E. Mail cross-sell
Acest mail poate fi fuzionat cu mail-ul de reminder discount – practic, oferi discount-ul si cateva exemple de produse complementare la produsul comandat initial.
Sau, poate fi trimis dupa mail-ul de reminder discount, ca un post reminder + sugestii cross-sell.
Foloseste Email Bot din Gomag pentru a stabili automat si produsele care intra la cross-sell.
Citeste si: Strategii de promovare a unui produs pe email – 6 Idei pentru mai multe vanzari
2. Secvente de email follow-up pentru intampinarea clientului
Cunoscut si ca onboarding, aceasta serie de email-uri are rolul de a familiariza lead-ul (proaspatul abonat) cu brandul tau.
Practic, aici te prezinti clientului, il ghidezi spre noi puncte de contact cu magazinul si il “incalzesti” sau pregatesti (cum vrei sa-i zici) pentru a cumpara.
Automatizeaza mail-urile din aceasta serie folosind MailChimp, ActiveCampaign sau alta aplicatie de emailing.
Cu GoBoti nu poti trimite secvente catre lead-uri, ci doar catre clienti (ale caror date le ai in platforma).
A. Mail de bun venit / Mail de prezentare + soft sell pe produsul vizitat
Exista doua moduri in care poti privi acest prim mail din secventa de intampinare.
Unu, poate fi un simplu mail de bun venit, care sa nu includa produse. Rolul lui ar fi doar acela de a-i cere sa confirme abonarea, de exemplu, alaturi de o mica prezentare a magazinului.
Sau o invitatie sa te urmareasca si pe Social Media, de exemplu.
Doi, mail-ul de bun venit poate fi un follow-up tranzactional. La ce ma refer?
Prin automatisme, adaugi in mail-ul de bun venit un cod de reducere pentru exact produsul la care s-a uitat inainte sa iti dea adresa de email (sau produse generale despre care ai mentionat in continutul citit de lead anterior abonarii).
Trimite mail-ul de bun venit imediat sau in primele 5 minute de la abonare.
Pont!
Il poti anunta din primul mail ca urmeaza sa primeasca x mesaje din partea ta (cate mail-uri ai in secventa), si ca ii pregatesti ceva special, asa ca sa stea cu ochii pe inbox.
B. Mail de invitatie spre celelalte canale
Aici ma refer mai degraba la blogul magazinului (si la cele mai populare articole din blogul tau) sau la grupul de Facebook (daca ai).
Scopul celui de-al doilea mail din serie este sa consolideze conexiunea intre lead-ul tau si brand.
Pentru a-i conferi mai multa forta, adauga in email unul sau mai multe testimoniale de la clientii multumiti (inclusiv poze sau video).
Nu uita sa iti personalizezi semnatura cu icon-uri (link-uri) catre canalele tale Social Media, blog, podcast sau orice alt canal pe care esti prezent constant.
Trimite mail-ul de invitatie la 24 de ore din momentul in care lead-ul a intrat in baza.
Citeste si: Cand sa trimiti email-uri tranzactionale & marketing – Intervalul de aur
C. Mail de prezentare a produselor vedeta
In cea de-a treia zi de la abonare, e momentul sa devii tranzactional.
Trimite un mail in care prezinti clientului 3-5 produse vedeta, cele mai populare in magazinul tau SAU produsele pe care le-a vizualizat deja in site.
Adauga imaginea produselor, pret si buton de Comanda acum, plus reducerea (daca produsele respective au pretul redus).
Am redus numarul produselor pe care le adaugi in email deoarece cu cat optiunile sunt mai restranse si mail-ul e mai curat, cu atat sansele sa vinzi cresc.
Desigur, in partea de sus a email-ului ii poti oferi lead-ului si un cod de reducere (optional, acesta poate fi valabil, sa zicem, 48 de ore).
D. Mail oferta + scarcity
O continuare a mail-ului cu produsele vedeta, in cea de-a patra zi de la abonare, trimite un email cu o oferta mai extinsa, pentru multiple produse, alaturi de cel putin un element de scarcity: numaratoare inversa, stoc limitat, editie limitata etc.
Dar, in cazul in care ai adaugat o numaratoare inversa in mail-ul precedent, acest mail va functiona ca un reminder pentru oferta respectiva.
Evita sa adaugi aici produse cu link catre pagini specifice de produse. Mai degraba, foloseste un banner pentru intreaga oferta si un link catre landing page-ul ofertei respective.
E indicat sa ai un landing page evergreen pentru produsele vedeta, care sa poata fi accesat indiferent de momentul in care se aboneaza lead-urile tale.
Citeste si: Storytelling in Email Marketing – De ce sa spui povestea afacerii tale
3. Secvente de email follow-up pentru recuperarea cosului
Trei sferturi dintre potentialii tai clienti abandoneaza cosul in magazin. Statisticile in ceea ce priveste rata de abandon a cosului nu au facut decat sa creasca in ultimii ani.
Si e simplu sa intelegem de ce. A crescut numarul de oferte competitoare, iar atentia clientilor este din ce in ce mai usor de distras.
Partea buna e ca exista diferite tactici prin care sa scazi rata respectiva si sa recuperezi cosurile pline de bani. Una dintre aceste tactici e mail-ul de recuperare.
Sau chiar o secventa intreaga 🙂
Foloseste aplicatia Recuperare Cos, din Gomag (disponibila incepand de la abonamentul Pro), pentru a automatiza aceste mail-uri.
A. Pana in 30 min de la abandon – Mail de recuperare simplu
Suntem obisnuiti deja sa primim un mail sau sa vedem o reclama de recuperare cos, care ne promite un discount daca alegem sa facem achizitia acum.
Insa discount-urile nu sunt raspunsul la tot.
Si, de cele mai multe ori, clientul nu abandoneaza cosul pentru ca vrea sa vada daca ii dai un discount.
Ci pur si simplu e distras: i se face foame, primeste o notificare, il intreaba un coleg ceva la lucru… se intampla ceva care ii distrage atentia de la ceea ce facea.
Pentru acesti clienti, e ok sa incepi procesul de recuperare cu un simplu mail de reamintire.
Sa ii spui, “salut, ai vazut ceva in magazinul nostru care iti place, asa ca ti l-am pus deoparte. Nu uita sa finalizezi comanda, ca sa te poti bucura in intregime de experienta pe care ti-o doresti”.
Ma rog, poti folosi ce abordare doresti tu, dar in acest mail mai bine sa nu ii faci (inca) o oferta.
B. 24 ore de la abandon – Mail de recuperare cu un discount mic
In al doilea mail treci la artileria grea. Un cod de reducere, cu o valoare nu foarte mare, pe care il poate folosi pentru a obtine produsele dorite, la un pret mai bun.
C. 48 ore de la abandon – Mail de recuperare cu discount + scarcity
Daca nici dupa cel de-al doilea mail nu cumpara, trimite ultimul email din secventa, insotit de un element de urgentare.
Cel mai ok functioneaza o numaratoare inversa valabila extrem de putin timp (de ex. 30 de minute).
Nici macar nu trebuie sa adaugi cronometrul in mail – atrage-l pe client in site unde sa ai activat un hello bar care numara x minute pana in momentul expirarii ofertei.
Citeste si: 12 tipuri de email pe care ar trebui sa le trimiti clientilor
La inceput, aceste secvente de email follow-up pot parea destul de complicate.
Dar, crede-ma, odata ce te apuci de ele, va fi chiar distractiv sa vezi ce iese.
Am adaugat in articol cateva intervale de timp recomandate pentru trimiterea email-urilor, dar sa stii ca nu sunt batute in cuie.
Daca in magazinul tau comportamentul de cumparare este diferit, oamenii iau decizia intr-un interval mai scurt sau mai lung de timp, atunci poti avea o secventa mai rapida sau mai lenta.
Tine cont de acest aspect atunci cand creezi si setezi email-urile follow-up.
Vrei o platforma care te ajuta sa vinzi in mod automat? Incearca Gomag gratuit pentru 15 zile si descopera cum iti cresti magazinul mai rapid si mai simplu, cu minimum de efort!
- Idei si organizare pentru procesul de productie in compania ta - noiembrie 19, 2024
- Pornind de la inspiratie in retail: cum sa captivezi clientii in acest sezon - noiembrie 12, 2024
- 5 Metode Dovedite sa iti cresti Afacerea Online - noiembrie 5, 2024
Cum putem obtine adresa de mail a clientului cand abandoneaza cosul, daca acesta nu a completat datele (adresa mail, tel, nume, adresa etc)?
Salut, Diana,
1) Activeaza un exit pop-up in site, in care sa ceri adresa de email contra unui cod de reducere sau pur si simplu sa il inviti sa fie la curent cu noutatile si promotiile tale. Pop-up-ul apare cand clientul are intentia sa iasa din site fara sa faca o conversie (sa cumpere, sa iti dea o adresa de email, sa completeze comanda etc.)
2) Fa remarketing pe cookie-ul lui cu produsele pe care le-a vizualizat sau cu un material pe care sa il descarce / cod de reducere daca iti da adresa de email.
In orice caz, daca nu ai inca adresa clientului care a abandonat cosul, foloseste remarketing. Iar dupa ce ii obtii adresa foloseste email-ul de recuperare in combinatie cu remarketing.
Vezi cum functioneaza la tine. Spor!