Conform Eurostat, doar 49% dintre companii reusesc sa treaca de primii 5 ani de business. Un alt studiu, realizat de DemandSage, arata ca 90% dintre startup-urile la nivel global esueaza.
Pentru cele care reusesc sa reziste pe piata, e nevoie de 2-3 ani pentru a ajunge la punctul in care reusesc sa inregistreze profit.
Longevitatea in business este sfantul graal al succesului pentru orice companie.
E abilitatea extraordinara de a ramane relevant si profitabil an de an, decada dupa decada.
Sau poate chiar timp de sute de ani, cum e exemplul Kongo Gumi Co., Ltd. din Osaka, cea mai veche companie existenta din lume, specializata in constructia de temple si altare traditionale japoneze, fondata in 578.
Acum, dupa 20 de ani in business, nu putem spune ca stim toate secretele unui business care dureaza.
Dar prin prisma experientei noastre si a povestilor de succes sau esec a mii de business-uri ce au interactionat cu noi in aceasta perioada, pentru azi ti-am pregatit ceva special.
Vezi 10 ”secrete” sau lucruri importante pe care le-am descoperit de-a lungul timpului ca au un efect puternic pentru longevitatea si profitabilitatea unui business.
Cuprins Secretele unui business care dureaza
- Un business de viitor se concentreaza pe clienti…
- … dar stie sa prioritizeze si sa valorifice top cei mai buni clienti
- Liderii unui business care dureaza pun oamenii in primul rand
- Antreprenorii de succes folosesc scepticii, grijile, riscurile si provocarile ca si combustibil
- Un business care dureaza are relatii solide si o intreaga retea de networking in jurul sau…
- ….Si cultiva sentimentul de apartenenta la comunitate
- Un business care impresioneaza intampina schimbarea cu bratele deschise
- Un business durabil nu se concentreaza pe competitie, ci pe inovare
- Un business de viitor are o misiune, o viziune si valori clare & consistente
- Un business care dureaza are o baza financiara stabila
1. Un business de viitor se concentreaza pe clienti…
Orice afacere durabila isi construieste fundamentul pe intelegerea si intampinarea nevoilor clientilor sai.
Cheia este sa te pui in pielea clientilor tai, sa intelegi problemele si aspiratiile lor si sa dezvolti solutii care le raspund direct.
Ceea ce am observat de-a lungul timpului e ca antreprenorii care investesc timp si resurse pentru a crea o relatie de incredere cu clientii sunt cei care reusesc sa ramana relevanti si sa se adapteze la schimbarile pietei.
Cum faci si tu asta? Prin analiza constanta a feedback-ului si a pietei, astfel incat sa poti optimiza constant abordarile, produsele, serviciile si strategia ta.
Citeste si: Cei 10 pasi in ciclul experientei de achizitie a clientului
2. … dar stie sa prioritizeze si sa valorifice top cei mai buni clienti
Esti familiar(a) cu Legea lui Pareto? Aceasta spune ca aproximativ 80% din efecte sunt produse de 20% din cauze.
Altfel spus, 20% dintre clientii tai aduc 80% din venitul total. Prin urmare, ar trebui sa te ocupi de acesti clienti cu o strategie solida de fidelizare, sa le asiguri o experienta extraordinara in toate punctele de contact si sa ii reatragi in magazin.
Acesti clienti fideli nu doar ca aduc venituri in mod repetitiv, dar devin si ambasadori ai brandului, ceea ce duce la cresterea organica a afacerii.
Tinand cont de acest principiu, ceea ce ar trebui sa faci tu este sa identifici acest grup de clienti prioritari si sa le oferi un tratament premium.
De exemplu, le poti asigura discount-uri speciale, acces exclusiv la produse noi sau evenimente dedicate, pentru a intari relatia cu cei mai valorosi clienti.
Citeste si: Bazele vanzarilor online: 47 de lucruri pe care vrei sa le stii
3. Liderii unui business care dureaza pun oamenii in primul rand
Un alt secret al unui business de succes pe termen lung este prioritizarea grupului de stakeholderi, si accentul pe angajati.
Liderii isteti inteleg ca o echipa motivata si dedicata poate face diferenta intre un business meh si unul extraordinar.
Cultura organizatiei, valorile si beneficiile oferite angajatilor realizeaza un mediu de lucru in care oamenii se simt apreciati si sunt motivati sa dea tot ce au ei mai bun.
Cand angajatii au incredere in viziunea ta si simt ca fac parte din ceva mai mare decat ei insisi, afacerea infloreste.
Investeste in formarea profesionala a oamenilor din echipa si in crearea unui mediu de lucru placut, pentru ca e o strategie buna de retentie a talentelor si pentru cresterea performantelor echipei.
Citeste si: Cum iti cresti echipa – procesul de angajare si retentie [Podcast]
4. Antreprenorii de succes folosesc scepticii, grijile, riscurile si provocarile ca si combustibil
Intr-o afacere care dureaza, scepticismul si riscurile nu sunt vazute ca elemente descurajante, ci se transforma in catalizatori pentru inovatie si scalare.
Provocari exista in orice domeniu, dar antreprenorii care reusesc sa le transforme in oportunitati sunt cei care construiesc afaceri ce rezista pe termen lung.
E usor sa continui atunci cand lucrurile merg bine, dar adevarata provocare e sa mentii aceeasi motivatie si atunci cand apar probleme, bariere sau obstacole.
Desi dureaza, incearca sa inveti sa privesti provocarile ca pe niste lectii valoroase si sa te adaptezi din mers, pentru sanse mai mari ca afacerea sa prospere multi ani.
Citeste si: 6 limite care te impiedica sa iti cresti afacerea online… si cum scapi de ele
5. Un business care dureaza are relatii solide si o intreaga retea de networking in jurul sau…
Networking-ul e cheia pentru dezvoltarea unui business longeviv.
In vremuri de criza, relatiile dezvoltate anterior pot oferi resurse, solutii si colaborari care sa te salveze.
Un business durabil nu opereaza in vid, ci dezvolta constant reteaua de colaboratori, parteneri si clienti fideli din jurul sau, care il vor sprijini atunci cand apare nevoia.
Mai mult, reteaua de contacte permite business-ului tau acces la perspective variate, astfel incat sa tii pasul cu cele mai noi tendinte si sa profiti de oportunitati ce, altfel, nu ti-ar fi disponibile.
Citeste si: Importanta parteneriatelor pentru afacerea ta [Podcast]
6. …Si cultiva sentimentul de apartenenta la comunitate
Daca vrei un business care dureaza, concentreaza-te de la inceput sa iti extinzi relatiile pentru a forma o adevarata comunitate in jurul brandului tau.
Exista o multime de lucruri pe care le poti face, toate cu scopul de a crea un sentiment de apartenenta din partea clientilor tai, astfel incat sa simta ca afacerea contribuie pozitiv la viata lor.
De exemplu, poti spijini cauze locale, poti organiza evenimente tematice, poti oferi continut si suport de ajutor etc. E o strategie dovedita ca functioneaza, iar implicarea continua te transforma – in timp – intr-un pilon al comunitatii tale.
Aceasta strategie construieste o fundatie solida pentru longevitatea afacerii si te ajuta atat sa atragi noi clienti, cat si sa iti intaresti relatia cu cei existenti.
Citeste si: Cum construiesti o comunitate in jurul magazinului tau online
7. Un business care impresioneaza intampina schimbarea cu bratele deschise
Nu e prima data cand auzi asta, insa adaptabilitatea chiar e un ingredient vital pentru ca o afacere sa reziste pe piata.
In orice nisa, trendurile si asteptarile clientilor se schimba constant.
Trebuie sa ai deschiderea de a explora idei noi si de a implementa tehnologii inovatoare, daca vrei sa ramai competitiv in timp.
Cand te temi de schimbare vei stagna si, mai devreme sau mai tarziu, vei esua.
Adopta un mindset de crestere si obisnuieste-te cel putin sa incerci orice solutie noua relevanta, atat pe partea de optimizare a fluxurilor interne, cat si pentru a asigura experiente noi pentru clientii tai.
Citeste si: 10+ sfaturi pentru afacerile online in perioade critice
8. Un business durabil nu se concentreaza pe competitie, ci pe inovare
In timp ce majoritatea afacerilor sunt ocupate cu ceea ce face competitia, business-urile de succes se uita spre viitor: se concentreaza pe inovatie.
In loc sa copieze ideile altora, acestea cauta noi moduri de a aduce valoare pe piata si de a-si optimiza produsele si serviciile.
Daca ramai fidel inovatiei si iti asculti clientii, vei atrage succesul natural, indiferent de ce fac competitorii tai.
Adu constant ceva nou si relevant pentru publicul tau, pentru a-ti creste sansele ca afacerea ta sa se transforme in lider de piata.
Citeste si: Cum sa ne diferentiem cat mai bine de competitori
9. Un business de viitor are o misiune, o viziune si valori clare & consistente
Misiunea, viziunea si valorile unei afaceri reprezinta pilonii de baza ai acesteia, pentru ca dicteaza directia si motiveaza intreaga echipa.
Fara o misiune clara, devii rapid nesigur si poti pierde din vedere obiectivele pe termen lung.
Asadar, sfatul meu este sa construiesti in jurul unor principii solide, si sa ai o misiune autentica care atrage oameni cu aceleasi valori, clienti si parteneri care rezoneaza cu viziunea afacerii si care contribuie la succesul tau.
Citeste si: Care e ingredientul tau secret? Cum iti descoperi diferentiatorii & UVP
10. Un business care dureaza are o baza financiara stabila
O buna gestiune financiara ofera stabilitate si capacitatea de a naviga prin perioade dificile fara a pune in pericol existenta afacerii. Ce inseamna asta?
Trebuie sa mentii un echilibru intre venituri si cheltuieli, sa investesti inteligent in dezvoltare si sa ai rezerve pentru situatii neprevazute.
Asta inseamna ca, daca esti la inceput, ar trebui sa te inveti sa strangi cureaua, iar profitul din primii ani de business sa il reinvestesti tot in acesta.
Planificarea financiara strategica asigura resursele de care ai nevoie pentru a-ti sustine misiunea, pentru a inova si a extinde afacerea, dar si pentru a mentine standardul produselor si serviciilor pe care le oferi clientilor.
In acelasi timp, ai o pozitie de negociere mai buna si un risc mai mic de a te prabusi in fata crizelor.
Citeste si: 5 modalitati prin care sa optimizezi bugetul micii tale afaceri
Longevitatea unui business merge dincolo de ideea de start sau pasiunea ta, ca antreprenor.
Mediul, tehnologia si comportamentul de cumparare se schimba deseori, asadar, e nevoie de cateva principii solide care sa stea la fundamentul afacerii si al gandirii tale.
Daca iti doresti un business care dureaza, sfatul meu este sa tii cont de ceea ce ai citit azi pentru a-ti ajusta directia si strategia.
De asemenea, nu uita sa valorifici la maximum atat functionalitatile cat si relatia pe care o ai cu Gomag, ca partener in business-ul tau.
Suntem aici sa te ajutam sa cresti si sa vinzi online cu usurinta, fara grija aspectelor tehnice si economisind timp, astfel incat sa te poti concentra pe ceea ce e cu adevarat important in business.
Spor la vanzari!
- Pornind de la inspiratie in retail: cum sa captivezi clientii in acest sezon - noiembrie 12, 2024
- 5 Metode Dovedite sa iti cresti Afacerea Online - noiembrie 5, 2024
- Secretele unui business care dureaza - octombrie 29, 2024