Indiferent cata experienta ai in eCommerce, o rata de conversie mai buna este scopul oricarui proprietar de magazin online.
Totusi, pe langa rata de conversie fii atent si la profitabilitatea conversiilor.
Pentru ca daca ai numeroase vanzari a cate 1 produs – si acela cu cost mic – s-ar putea sa nu fi facut un targ atat de bun pe cat ti-ai inchipuit.
Dar divaghez.
Pentru azi, ti-am pregatit cateva liste pe repede-nainte care te vor ajuta sa iti optimizezi rata de conversie in magazinul online.
Desi poate iti suna complicat, sa stii ca sunt lucruri simplu de facut si care iti aduc rezultate formidabile, daca le aplici constant.
Pregatit?
Cuprins – Cum sa ai o rata de conversie mai buna
A. Cum iti imbunatatesti landing page-urile
B. Cum iti imbunatatesti ofertele
C. Cum iti pregatesti homepage-ul pentru conversii
D. Ce sa testezi (A/B Test) in paginile de produs
E. Cum iti imbunatatesti butoanele de actiune
F. Cum optimizezi textul reclamelor PPC
G. Cum optimizezi creativele video
H. Cum cresti valoarea medie a cosului de cumparaturi
A. Cum iti imbunatatesti landing page-urile
- Fii clar ce le oferi – ai grija ca titlul pe care il vad in primul ecran sa fie atat descriptiv, cat si persuasiv, iar oamenii vor intelege din start ce au de castigat daca citesc in continuare
- Pastreaza corpul de text scurt si usor de citit (bullets, spatii albe, fonturi mai mari pentru intertitluri, imagini si video)
- Pune accentul pe beneficiile ofertei – arata-le ce au de castigat si cum se va transforma viata lor daca profita de oferta ta si iti cumpara produsele / descarca ghidul / se inscriu la eveniment (sau ce le ceri tu sa faca)
- Elimina link-urile externe si navigarea, pentru a pastra atentia vizitatorului spre mesajul principal pe care vrei sa il transmiti
- Creeaza o pagina de multumire, unde sa ii oferi clientului dovada ca poate sta linistit si ca nu a gresit ca a avut incredere in tine
Citeste si: Marketing in site – 8 Aplicatii care iti simplifica munca [Infografic]
B. Cum iti imbunatatesti ofertele
- Gaseste 5-6 motive pentru care cumpara clientii tai si fa ofertele in functie de aceste motive. Din cand in cand, merge cate o campanie de oferte generalista, insa e mai ok sa segmentezi ofertele catre cate un public maxim interesat de produsele prezentate
- Creeaza oferte pentru fiecare etapa a funnel-ului – sigur ca ai nevoie de un sales funnel si de oferte diferite pentru interesele si stadiul in care se afla oamenii cu intentia de cumparare. De exemplu, intr-o campanie de oferte pentru clienti noi, merg produsele mai ieftine, iar dupa ce au cumparat, ii poti remarketa cu produse mai scumpe.
- Asigura-te ca esti un “guru” la cat de bine iti cunosti oferta si produsele – te va ajuta sa dai raspunsuri bune atunci cand au intrebari si sa le castigi increderea.
- Stabileste atat caracteristicile, cat si beneficiile ofertei
- Gaseste beneficiul ascuns al ofertei – adica sa te gandesti nu la primul beneficiu care iti vine in minte, ci la un aspect mai profund, legat in general de o nevoie emotionala a clientului. Pentru ca, de exemplu, o femeie nu isi va lua pantofi de designer cu toc ca sa aiba cu ce se incalta sau pentru cat de confortabili sunt, ci pentru senzatia si statusul pe care i le ofera. Sau nu-si va lua o masina super scumpa, de la o marca luxoasa, pentru ca vrea sa mearga din punctul A in punctul B. Ci, la fel, pentru statutul in fata celorlalti.
- Transforma punctele slabe ale ofertei in atuuri – asta tine de copywriting si modul in care formulezi textul. Nu are sens sa ascunzi punctele slabe, ci mai degraba sa le recunosti fatis si sa arati de ce merita oferta, in ciuda acestor puncte slabe.
Citeste si: 7 Lectii Despre Conversie de la Competitorii Tai
C. Cum iti pregatesti homepage-ul pentru conversii
- Stabileste clar care este propunerea unica de valoare a magazinului tau
- Schimba bannerele frecvent, in functie de campaniile de oferta pe care le faci
- Foloseste un singur banner in partea de sus a paginii, nu un carusel cu mai multe bannere
- Activeaza un hellobar care sa atraga imediat atentia (“the grabber”) spre landing page sau oferta ta
- Nu burdusi pagina cu enumerari de produse, fii strategic in alegerea produselor vedeta pe care le afisezi aici
- Foloseste o descriere generala, optimizata (SEO), in care sa se regaseasca si USP-ul tau
- Afiseaza testimoniale de la clientii multumiti
- Stabileste categorii optimizate pentru vanzare (nu Home, Despre noi, Contact, ci categorii descriptive pentru produsele pe care le vinzi + Oferte, Noutati etc.)
D. Ce sa testezi (cu A/B Test) in paginile magazinului
- Dovezile sociale: testimonialele, ordinea si pozitia testimonialelor, icon-urile de trust
- Butoanele call-to-action: culoarea butoanelor, forma lor, plasarea butoanelor, textul de chemare la actiune
- Vizualurile: folosirea video-urilor, a gif-urilor, imagini cu clienti fericiti, video-uri tutorial, testimoniale audio etc.
- Continutul text: adaugarea sau actualizarea paginii FAQ, modificarea garantiilor, detalii in plus despre intervalele de timp pentru livrare etc.
Ca sa ai o rata de conversie mai buna, testeaza:
- Adaugarea unui testimonial sub butonul “Adauga in cos” (sau CTA-ul din orice landing page). Testeaza citate de diferite lungimi si vezi ce rezultate obtii.
- Adaugarea unui ghid gratuit sau a unui cadou ca bonus la cumparare.
- Vezi care sunt cele mai bine vandute produse si testeaza adaugarea unui marcaj promotional de tipul “cel mai popular” sau “bestseller”.
Citeste si: Cum faci A/B Testing pentru a-ti propulsa rata de conversie [+3 Instrumente]
E. Cum iti imbunatatesti butoanele de actiune
- Optimizeaza pozitia lor – in primul ecran, sa nu fie nevoiti sa dea scroll pentru a le vedea
- Fii clar cand spui ce le oferi (textul de pe buton) – nu lasa “Trimite”, “Submit” sau chestii impersonale. Exemple: Comanda acum, Vezi oferta, Descopera [produse], Vezi toate, Adauga in cos, Alege [produs specific], Alege, Vezi mai multe, Vezi detalii, Vezi produsele
- Foloseste culori in contrast cu fundalul si schema generala de culori a site-ului
- Pune un link (!!!!) catre landing page-ul corespondent
- Afiseaza CTA-uri in cele mai relevante pagini
- Adauga CTA in fiecare articol din blog
F. Cum optimizezi textul reclamelor PPC
- Creeaza reclame despre ce e interesat publicul pe care il tintesti. De cele mai multe ori, daca vorbesti despre subiectul larg si problema rezolvata de produs, obtii rezultate mai bune decat cu reclamele in care arati descrierea produsului
- Tine cont de etapa din funnel in care se afla clientul. Acelasi mesaj nu se potriveste tuturor.
- Tine cont de contextul economic, cultural si temporal. Nu folosi acelasi copy intotdeauna.
G. Cum optimizezi creativele video
- Capteaza atentia in primele 3 secunde folosind miscarea, culorile, mesaje text etc.
- E indicat sa ai ceva nou la fiecare 3 secunde – un nou unghi de filmare, o schimbare de scena
- Foloseste-te de continutul generat de clienti – acesta functioneaza cel mai bine
- Asigura-te ca reclamele tale arata nativ pe canalul pe care le rulezi si locul in care sunt afisate
- Adauga thumbnails si subtitrare – unii oameni se uita fara sunet
- Asigura-te ca ai un call-to-action care indica omului ce sa faca in continuare
Ce ar trebui sa prezinti in creative?
- Punctele problema cu care se confrunta oamenii
- Cum rezolva produsele tale problema
- Oameni care zambesc si se bucura de produs
H. Cum cresti valoarea medie a cosului de cumparaturi
-
- Creative – bundle-uri pentru clientii noi, poate chiar accesibile doar pe un landing page specific
- Targetare – product set in cataloage bazate pe preturi, cu Dynamic Product Ads
- Afiseaza milestones – de exemplu, transport gratuit la 200 RON, produse cadou la 250 RON, servicii extra exclusive la 300 RON etc. Si ASIGURA-TE CA LE AFISEZI VIZIBIL!
- Testeaza sa cresti limita pentru transport gratuit
- Mai intai targeteaza cu un produs. Apoi retargeteaza cu un bundle similar produsului vizualizat initial (sau care sa il includa). Asa cresti sansele de conversie.
- Foloseste gamification – sa gaseasca discount-urile ascunse in site, sa participe la un giveaway etc.
- Daca vinzi produse foarte ieftine:
- Trimite trafic catre un landing page cu pachete sau abonamente lunare
- Afiseaza produse suplimentare / cross-sell
- Foloseste OTO (oferta unica) in pagina de finalizare comanda
- Fa upsell si anunta prin bannere / hellobar
Citeste si: 7 Idei pentru a-ti creste rata de conversie in magazin
E adevarat ca astazi am fost mai succint decat de obicei 🙂 .
Insa iti garantez ca daca incepi sa aplici oricare dintre aceste liste, rezultatele nu vor intarzia sa apara.
Tine cont de cine sunt clientii tai si ce isi doresc, si raspunde nevoilor lor in magazinul tau, asigurandu-le in acelasi timp o experienta frumoasa, precum si o cale rapida spre conversie.
Nu uita ca si platforma eCommerce pe care o alegi te ajuta sa ai o rata de conversie mai buna, prin usurinta cu care iti permite sa faci site-ul mai simplu de folosit si inteles de catre clienti.
Daca nu esti multumit de ceea ce iti ofera platforma actuala, te invit sa testezi Gomag.
Deschide un demo, gratuit pentru 15 zile, si descopera cat de usor este sa convingi clientii sa cumpere, daca ai un site pregatit din start pentru vanzare.
Sursa hero image: Illustration by Freepik Stories
- Idei si organizare pentru procesul de productie in compania ta - noiembrie 19, 2024
- Pornind de la inspiratie in retail: cum sa captivezi clientii in acest sezon - noiembrie 12, 2024
- 5 Metode Dovedite sa iti cresti Afacerea Online - noiembrie 5, 2024