Exista o conceptie des intalnita la orice firma B2B, ca brandurile B2C se confrunta cu mai putine provocari.

Daca stam sa analizam la rece, lucrurile sunt intr-adevar mai simple deoarece acestea au preturi fixe, descrieri simple de produs, mai putine optiuni standarde de plata, strategii si tactici de marketing specifice in functie de industrie etc.

Practic, daca iti plac pantofii unui prieten, intri pe Google, cauti brandul respectiv, adaugi pantofii in cos si in cel mult cateva zile, poti sa-i si incalti.

Ok, am simplificat mult procesul, dar comparativ cu situatia B2B, lucrurile par chiar atat de simple. Conform Think with Google utilizatorii B2B au nevoie de cel putin 12 cautari pentru a se indrepta, in sfarsit, spre serviciile tale.

Acestia trebuie sa inteleaga ce functionalitati, servicii si preturi oferi dar si cum se va potrivi oferta ta in combinatie cu celelalte servicii la care apeleaza.

Din acest motiv, pentru o firma B2B secretul consta in continut.

Ofera-i potentialului tau client toate informatiile de care are nevoie pentru a se convinge singur ca merita sa faca o investitie in oferta ta.

Unde poti sa-i prezinti aceste informatii?

Pe blog, pagina FAQ, ebook-uri si ghiduri gratuite, video-uri si infografice educationale etc.

De asemenea, este esential ca website-ul tau sa fie responsive, astfel incat sa fie usor de accesat pe orice dispozitiv utilizat, indiferent de locul in care se afla clientul.

42% dintre clientii B2B iti acceseaza website-ul de pe mobil, deci ai grija ca site-ul sa arate impecabil si sa fie usor de navigat (sursa date: Think with Google).

Desi ce ti-am recomandat pana acum este in sine, o provocare pentru afacerea ta B2B, mai jos iti voi detalia alte 5 provocari cu care brandurile B2B se confrunta si cum pot fi acestea solutionate.

1. Preturi mari si variabile

Partenerii, clientii si potentialii clienti de incredere nu se materializeaza pur si simplu, din aer.

Aceste relatii trebuie cultivate activ, in timp.

Un factor decisiv (pana la urma e vorba de afaceri) este reprezentat de pretul pe care il oferi.

De obicei, la o firma B2B preturile sunt mai mari si variaza in functie de cel cu care tratezi.

Oferi un alt pret si reduceri la inceput iar pe masura ce creste numarul functionalitatilor cerute, variaza si pretul.

De asemenea, pretul poate scadea iar dupa un parteneriat pe termen lung, pentru a fideliza clientul si a-l determina sa fie loial brandului.

Prin urmare, afisarea unui singur pret, fix, nu se inscrie in gama de posibilitati a afacerilor B2B.

Pentru a gestiona aceasta problema e nevoie sa ai variabile predefinite in cadrul platformei eCommerce cu care lucrezi si sa folosesti un sistem CRM, pentru a imbunatati incontinuu relatia cu clientii.

istoric-crm-gomag

2. Amenintarea competitiei

Probabil iti cunosti deja competitorii din industrie, ce vand aceleasi servicii ca si tine.

Dar in online situatia este mult mai complexa deoarece concurezi cu un numar de afaceri B2C ce au in oferta si serviciile tale, cu agregatoare si publicatii etc.

Google favorizeaza aceste website-uri, asigurandu-le o mai mare vizibilitate la nivel local pentru ca au experienta, au domenii puternice si posteaza continut intr-o veselie.

Pentru tine, mai ales daca esti incepator, e dificil sa ajungi la nivelul competitiei sau chiar sa o depasesti.

Solutia pentru aceasta provocare este sa te asiguri ca ai un website corect optimizat, ai continut de calitate, original si relevant si folosesti cuvinte cheie reprezentative, astfel incat sa fii pozitionat cat mai vizibil pentru publicul tau tinta.

concurenta-b2b

3. Branduri si categorii multiple de produse

O firma B2B are, de obicei, branduri si categorii multiple de produse, toate sub un singur nume principal.

Pentru a fi sigur ca utilizatorii au acces la informatiile de care sunt interesati, platforma eCommerce pe care esti integrat trebuie sa gestioneze numeroase SKU-uri (stock-keeping unit – identificatoare pentru gestionarea produselor si a stocului), atribute si tehnologii de integrare a datelor.

De asemenea, ai nevoie de un motor puternic de cautare in site, care permite clientilor sa filtreze produsele si serviciile in functie de marime, SKUs, culori, modele, branduri, functionalitati etc., dupa preferinte.

Pentru a descoperi ce functionalitati iti ofera platforma eCommerce Gomag, iti recomand sa citesti articolul Ce Inseamna o Platforma Ecommerce B2B

4. Viteza livrarii si a refacerii stocurilor

Paradoxul clientilor unei firme B2B este ca se hotarasc foarte greu sa realizeze o comanda dar, odata ce au comandat au nevoie ca pachetul sa le fie livrat in cateva ore, daca se poate.

De fapt, cine nu isi doreste o livrare atat de rapida?! Provocarea consta in volumul comenzii, aceasta fiind de obicei imensa.

Pentru a depasi aceasta problema, ai nevoie de un contract cu o firma de curierat rapid despre care putem discuta, daca te hotarasti sa apelezi la platforma Gomag.

Astfel, vei putea afisa termenii, conditiile si preturile de livrare pe site, in functie de termenul si dimensiunea pachetelor.  

Daca un client este constient de termenul si posibilitatile de livrare vei evita durerea de cap, in cazul in care pachetul nu ajunge chiar a doua zi.

Citeste si: Atentie La Firmele De Curierat In Comertul Online

livrare-b2b

5. Termenii si procesarea platilor – Aspect vital pentru o firma B2B

Liniile de credit si planurile de plati sunt avantaje oferite, de obicei, partenerilor care comanda un volum mare de produse si servicii.

Ceea ce reprezinta o oportunitate pentru ei se poate transforma in  durere de cap, in momentul in care ai negociat cu o firma de procesare ce nu iti ofera optiuni diverse de plata.

Daca nu oferi aceste optiuni flexibile pentru clienti si, mai ales, pentru clientii fideli, poti sa pierzi o conversie mai repede decat iti imaginezi.

Conform Internet Retailer, rata medie de conversie a afacerilor B2B este de 10%, mult mai mare comparativ cu rata de conversie a B2C, de 3%.

Daca vrei sa te incadrezi in statistici si sa obtii cele mai bune rezultate, ai nevoie de o platforma eCommerce care sa iti ofere toate functionalitatile necesare.

Citeste si: Infografic Platforma eCommerce B2B

De asemenea, este important sa monitorizezi orice data referitoare la afacerea ta, prin intermediul unor soft-uri de analiza precum Google Analytics si sa fii sigur ca exista o coerenta intre echipa ta de vanzari si cea de marketing, astfel incat sa se sustina reciproc.

Indiferent de business-ul tau, nu iti recomand sa faci totul in-house.

Externalizeaza-ti sarcinile de dezvoltare si crestere a afacerii apeland la profesionisti in domeniu.

Daca vrei sa migrezi pe platforma noastra, nu ezita sa iei legatura cu consultantii nostri in eCommerce la telefon 0736-348.693 sau pe mail, la [email protected].

Cosmin Daraban