Nisa scule si unelte, inclusa in industria produselor pentru casa, e pe val. Asta ne arata statisticile, dar o putem observa si cu ochiul liber.
Faptul ca a trebuit sa stam mai mult in casa sau pe langa casa a dus la cresterea apetitului pentru bricolaj, dar si pentru renovari sau alte mici reparatii.
Topul cumparaturilor este ocupat de scule de mana, dar si de uneltele electrice, in special cele pe baterie, fara cabluri.
Si mai tinem cont de faptul ca sculele si uneltele au o durata de viata destul de lunga (sau asa ar trebui), unde e loc de loializare. Mandria mostenerii atelierelor din tata in fiu, anyone?
De ce ti-am spus aceste lucruri, aparent fara legatura?
Pentru ca exista un potential imens in nisa scule si unelte. Daca vrei sa iti faci un magazin online in aceasta industrie sau ai deja unul, ti-am pregatit un ghid complet de promovare.
Descopera cum sa iti planuiesti afacerea pentru succes, dar si cateva idei de marketing pe care sa le testezi in magazinul tau.
Cuprins Ghid Cum vinzi scule si unelte online
- Vinde branduri cu care audienta este familiarizata. Daca nu, educa audienta.
- Segmenteaza din start audienta catre care vinzi
- Fa parteneriate cu profesionisti de nisa (mesteri, constructori, electricieni, mecanici, instalatori etc.)
- Organizeaza-ti magazinul in asa fel incat sa fie usor folosit
- Concentreaza-te pe experienta clientilor si fidelizare, apoi pe ce postari faci in Social Media
Idei de promovare pentru un magazin online cu scule si unelte
- Foloseste Google Shopping Ads
- Idei pentru un blog de scule si unelte
- Acorda atentie canalului de YouTube
- Fa SEO pentru magazinul tau cu scule si unelte
- Promoveaza-te acolo unde e audienta ta
- Foloseste email marketing pentru a mentine atentia clientilor
- Pregateste campanii de marketing din timp, pentru varfurile de vanzari
Cum sa iti gandesti afacerea cu scule si unelte online
1. Vinde branduri cu care audienta este familiarizata. Daca nu, educa audienta.
Stii deja ca ai in piata cativa competitori bine pozitionati.
Exact, primii la care ne gandim cand avem nevoie de scule si unelte sunt Dedeman, OLX, ofertele pe Facebook marketplace si magazinele din locatie.
Prin urmare, vei concura direct cu aceste entitati pentru locul I in mintea clientilor, dar si in Google.
Nu e o sarcina imposibila, insa nu e nici usor.
Secretul e sa vinzi ceea ce au nevoie clientii, consolidand in acelasi timp brandul firmei tale:
-
Adu produse de calitate, de la branduri pe care oamenii le cauta si au incredere in ele
– de ex., Makita, Black and Decker, Bosch, Mannesmann, Husqvarna, TROY, Wera etc.
*In general, sculele si uneltele se cumpara pe baza recomandarilor sau a experientei personale cu alte produse de la brandul respectiv. De aceea, cautarile cu intentie sunt, uzual, cele pe cuvinte cheie lungi, care includ si numele brandului.
-
Stabileste daca aduci tot felul de scule sau doar o anumita selectie
– scule electrice pe baterie, scule de mana, unelte pentru gradinarit (motofierastraie, masini de tuns iarba, motocoase), unelte pentru constructie etc.
*Ar fi ideal sa ai multiple selectii de produse, pentru ca asa clientii tai vor stii sa se intoarca in magazin atunci cand au nevoie de produse similare cu ceea ce au comandat initial.
Tine cont de greutatea si marimea produselor, pentru ca aici intervin niste costuri de transport si ambalare pe care nu ai cum sa le treci cu vederea.
-
Gaseste nucleul esential al afacerii tale si construieste brandul in jurul lui
– ce faci tu fundamental diferit fata de ceilalti vanzatori din piata? Ce oferi in plus? Cum te pot diferentia clientii de ceilalti jucatori?
*Practic, trebuie sa iti gasesti propunerea unica de valoare (UVP) si diferentiatorii. Adauga-le apoi in slogan, icon-uri de trust, materialele de marketing – peste tot.
Daca aduci branduri noi de scule si unelte, pe langa eforturile pentru vanzare, va trebui sa investesti si intr-un proces de educare continuu: cu accent pe testimoniale si recomandari de la clientii care le-au cumparat si folosit.
Citeste si: 6 Aplicatii Gomag pentru Auto Moto / Utilaje in magazinul tau online
2. Segmenteaza din start audienta catre care vinzi
Cand vinzi scule si unelte exista cateva categorii de clienti pe care ii poti grupa separat, din start.
De ce segmentezi?
Pentru ca doar asa le poti face oferte pentru produsele sau serviciile pe care si le doresc, si de care au nevoie. Asa cresc sansele sa cumpere.
Catre cine vinzi scule si unelte?
- Profesionisti – si aici ii poti imparti in functie de domeniu: constructori, mecanici, electricieni, dulgheri, instalatori, sudori, fermieri etc.
- Firme / Vanzari B2B – de constructii, service-uri auto, furnizori de diferite servicii
- Amatori – unelte pentru gradinarit, scule de mana de avut in orice casa, trusa auto, DIY si bricolaj
Fiecare grup poate fi segmentat mai avansat, in functie de scopul pentru care are nevoie de produsele tale sau tipul de produse cumparate.
Unde folosesti segmentele de clienti?
- Pentru realizarea de oferte cat mai personalizate
- Pentru stabilirea audientelor targetate in reclamele PPC – in functie de interese, interactiuni, tip de client etc.
- Pentru a gandi strategii de achizitie si fidelizare clienti, cu costuri mai mici
3. Fa parteneriate cu profesionisti de nisa (mesteri, constructori, electricieni, mecanici, instalatori etc.)
Daca ai facut segmentele de mai sus, vei avea si o lista a unor profesionisti de incredere din piata.
Ii mai poti gasi prin recomandarile cunoscutilor sau la cautari pe Google.
Contacteaza-i si fa-le o oferta pentru a crea parteneriate – ei iti recomanda magazinul catre altii cu care lucreaza sau catre clienti. De asemenea, iti pot oferi continut pentru blog si promovare (interviuri, sfaturi, postari social media etc.)
E cea mai buna strategie de awareness pentru rezultate pe termen lung in magazinul tau.
4. Organizeaza-ti magazinul in asa fel incat sa fie usor folosit
Majoritatea clientilor de scule si unelte sunt barbati. Nu e un stereotip, ci o statistica.
Prin urmare, stim ca barbatii au un comportament diferit de achizitie – cauta informatii concrete, vor sa ajunga rapid si usor la produs – vor certitudine si nu sunt dispusi sa cumpere produse dubioase.
Cum iti poti organiza magazinul asa incat sa ii convingi?
- Nu te obosi cu mesaje abstracte in bannere – asigura-te ca ai afisat unul sau mai multe produse despre care vrei sa fie bannerul
- Organizeaza produsele in categorii principale si subcategorii clare – categoriile pot fi, de exemplu, in functie de tipul de produs (de mana, electrice, pneumatice etc.) sau in functie de scop (pentru constructii, pentru gradinarit, pentru service auto etc.)
- Afiseaza filtre avansate – dupa producator, dupa pret, dupa material, dupa rating si alte detalii in functie de produse (ex., tip de alimentare, tensiune, greutate etc.).
- Adauga cuvinte cheie aditionale la produse, acolo unde e probabil sa fie cautat produsul respectiv cu alte cuvinte decat ceea ce ai scris tu in numele produsului – completezi cuvintele aditionale in campul din tab-ul SEO (afisat in admin, la fiecare produs)
- Adauga toate detaliile posibile la fiecare produs – organizeaza separat caracteristicile tehnice, avantajele fata de alte produse si beneficiile. Si foloseste VIDEO – clientii tai iau mai usor decizia de cumparare daca vad cum arata si cum functioneaza produsul in timp ce este folosit.
- Permite comanda fara cont si nu cere informatii suplimentare in pagina de finalizare comanda
- Activeaza produse One-Time Offer acolo unde poti da accesorii – pentru scule si unelte exista tot felul de consumabile pe care le poti oferi tu inainte de a finaliza comanda (ex., unelte pentru auto > coliere sau solutii degresante, sau masini de slefuit > discuri de hartie abraziva)
5. Concentreaza-te pe experienta clientilor si fidelizare, apoi pe ce postari faci in Social Media
Clientii tai sunt cei mai buni influenceri pe care poti conta.
Impactul recomandarilor unor clienti amatori este la fel de mare ca a unui profesionist – mai ales ca este mai probabil sa fie entuziasmait de rezultatele obtinute, decat un profesionist care face asta zi de zi.
Asadar, pune accentul pe experienta clientilor.
- Asigura-te ca livrezi produsele impecabil, in intervalul de timp promis
- Asigura-te ca ai parteneriate cu una sau mai multe firme de curierat conform dorintelor clientilor
- Atentie la ambalaj – oamenii isi pastreaza uneltele in cutiile in care au ajuns? Atunci investeste in banda adeziva personalizata sau stickere cu logo-ul si datele brandului lipite pe cutii (pentru ca vor vedea cutia si numele tau de fiecare data cand vor folosi produsul)
- Activeaza un program de fidelizare – ofera puncte de fidelitate si alte beneficii exclusiv pentru clientii care au cumparat (oferte personalizate, acces la produse premium, acces in comunitate etc.)
- Gandeste un program de recompensa a recomandarilor – poti trimite cupoane de reducere sau alte beneficii atat pentru cei care au comandat deja, cat si pentru prietenii carora le recomanda magazinul tau (poti introduce voucherele in colet)
- Cere activ testimoniale si recenzii – oamenii sunt dispusi sa iti spuna parerea lor daca le-o ceri.
Ai observat ca am notat in subtitlu “apoi pe ce postari faci in Social Media”.
Asta nu inseamna ca postarile pe Facebook si Instagram nu te ajuta la consolidarea brandului sau vanzari.
Insa comparativ cu experienta clientilor existenti si a lead-urilor fierbinti (care intra si cauta in site), e pe locul doi.
Ai NEVOIE si de o strategie Social Media, chiar daca vinzi scule si unelte.
Pentru ca e un semnal de incredere pentru clienti ca ai conturi si postezi constant. Inseamna ca e cineva in spate care e activ si are grija sa comunice mereu ceva nou.
Pentru idei de postari citeste articolul 50+ Idei Geniale & Usor de facut pentru postari Facebook si Instagram – Social Media.
Idei de promovare pentru un magazin online cu scule si unelte
1. Foloseste Google Shopping Ads
Odata ce apare nevoia pentru un produs, clientii de scule si unelte vor sa gaseasca rapid optiunile pe care au la dispozitie… si eventual sa o identifice din start pe cea mai buna.
Si cand fac o cautare pe Google, prima lor actiune e sa dea click pe unul sau mai multe rezultate Shopping Ads.
De ce?
Pentru ca fac o prima diferentiere bazata pe imaginea de produs. Apoi, pe pret.
Abia apoi se vor uita si la rezultatele organice sau vor merge catre magazinul cu care sunt familiarizati (brandurile pe care le-am mentionat in sectiunea 1).
Prin urmare, daca vinzi scule si unelte, foloseste Google Shopping Ads. Altfel ai de pierdut in fata competitorilor care ruleaza deja astfel de reclame.
Sfaturi pentru Google Shopping Ads si Google Ads in general:
- Adauga feed-ul cu produsele selectate in Google Merchant Center – nu trebuie sa faci shopping ads pentru toate produsele din magazin, te poti rezuma la cele mai cautate produse.
- Targeteaza si cuvinte cheie non-standard – adica nu doar numele produselor din magazine, ci si cuvintele uzuale pe care le-ar putea folosi clientii (ex., aparat de slefuit in loc de masina de slefuit sau compresor de mana in loc de portabil)
- Fa remarketing cu Display Ads – ramai in mintea potentialilor clienti si foloseste stimuli vizuali
- Creste bugetele de reclama in perioadele de varf – primavara (pentru uneltele de gradinarit), inaintea perioadelor de salariu sau in functie de locatie.
- Adauga cuvintele cheie negative pentru care nu vrei sa iti afisezi reclamele – de ex., second hand, emag, olx sau tipurile de unelte pe care nu le vinzi.
Pont!
Foloseste si Facebook Ads, targetand in special generatia millennials si baby boomers. Pentru multi dintre ei, Facebook este reteaua sociala preferata, iar ei iau decizii vizual.
2. Idei pentru un blog de scule si unelte
- Idei pentru cei pasionati de DIY si bricolaj – pot fi serii speciale pentru diferite incaperi (bucatarie, casa, apartament, balcon, camera copilului) sau spatii (gradina, terasa, livada etc.)
- Cum sa alegi cel mai potrivit aparat de sudura
- Cum sa fii sigur ca iti iei cel mai bun burghiu [sau alt produs]
- Infografice – de ex., kit-ul gradinarului incepator (de ce unelte are nevoie), scule de care ai nevoie cand te apuci sa renovezi apartamentul etc.
- Recenzii (eventual +video) incepand de la cele mai populare produse, pana faci recenzii la cat mai multe produse din catalog. Pentru a mari rata de click, da-le titluri atractive, nu doar Recenzie [unealta]. Poti pune, de exemplu, 3 lucruri pe care nu le stiai despre [unealta brand].
- Articole teasing inainte de lansarea campaniilor mari (de adaugat si un formular de captare date sau un pop-up)
- Tips & tricks de la mesterul magazinului – poate fi sub forma de serie de articole, si scoti in fata unul sau mai multi angajati (sau pe tine, proprietarul magazinului)
- Cum iti pregatesti curtea pentru [anotimp]
- [Produs de la brand] vs. [produs de la brand]. Cine castiga?
- X sfaturi pentru organizarea atelierului tau
- Cum obtii mai mult spatiu in atelier cu un organizator de scule
- Noutati si lansari de la branduri cunoscute [daca aduci si tu produsele in magazin]
- Ce sa nu lipseasca din trusa de prim ajutor in atelier
- Obiectiv: Renovarea – Checklist pentru un mester incepator [sau alt adjectiv]
- Ghidul cadourilor de sarbatori pentru pasionatii de bricolaj
- Cum sa faci [decoratiune, instalatie, schimb de ulei etc.]
- Cum sa repari [obiect care poate fi reparat cu anumite scule sau unelte]
3. Acorda atentie canalului de YouTube
Ca vanzator de scule si unelte ai nevoie de YouTube. Cel putin pentru a incarca in contul magazinului video-uri de tip review sau prezentare pentru produsele tale, pe care le afisezi apoi in paginile de produs.
Insa poti popula canalul de YouTube si cu alte tipuri de video-uri:
- Tutoriale pentru incepatori – ex., cum se sudeaza in aluminiu / cea mai buna tehnica sa montezi gresia in baie etc.
- Interviuri cu profesionisti sau clienti
- Video produs vs. produs – care e cel mai bun
- Pas cu pas un proiect la care folosesti exclusiv produsele tale – cum construiti o casa, cum faceti anumite decoratiuni, cum faceti renovarea in firma, cum aveti grija de gradina / curte etc.
- Cursuri pentru incepatori pe diverse domenii
4. Fa SEO pentru magazinul tau cu scule si unelte
- Fa optimizare pe cuvintele cheie folosite de client – in paginile site-ului si descrierile de produs
- Optimizeaza pe cuvinte cheie long tail – kw brand, kw scop, kw caracteristica etc.
- Completeaza meta titlu si meta descrierea, cel putin la paginile produselor vedeta si paginile importante – ai un tab de SEO pe care il poti completa din platforma
- Creeaza un blog pentru magazin si posteaza constant articole relevante – tutoriale, review-uri, comparatii, studii de caz, interviuri etc.
- Atrage backlink-uri catre magazinul tau (spre multiple pagini, nu doar homepage), din surse relevante.
Citeste si: Ghid SEO pentru magazine online – Afla cum iti optimizezi magazinul in 30 de zile!
5. Promoveaza-te acolo unde e audienta ta
In eCommerce, avem tendinta sa ne orientam doar spre metode online de promovare.
Insa clientii nu traiesc online. Gandeste-te, de exemplu, la stilul de viata al unui instalator.
Nu are timp sa stea toata ziua pe Facebook sau Instagram. Ci este ocupat cu munca si clientii lui. Cum ajungi in fata lui?
Ia stai un pic si vezi:
- De unde cumpara mancare? – poate isi comanda pranzul sau ia ceva rapid de la o toneta. Sau ii pregateste sotia pachet. Cum poti interveni aici: parteneriate cu firme de catering sau restaurante / tonete / placintarii sau poti sa oferi caserole personalizate.
- In ce loc lucreaza? – iti poti lasa materiale de marketing acolo: panouri publicitare, carti de vizita, flyere, bannere.
- Merge la sala? – poti face un parteneriat cu diverse sali unde sa inramezi un afis cu oferta sau prezentarea magazinului ori mesaje promotionale in aplicatia mobila a salii respective.
- Cum isi petrece timpul liber? – daca te implici in lucruri de care e interesat, se va simti mai familiarizat cu tine. De exemplu, sustii o echipa de fotbal sau alt sport, sau postezi despre un gratar la sediu sau sponsorizezi un raliu sau arati ce obiecte DIY ati creat in firma.
Faci acest exercitiu si pe celelalte segmente de clienti.
Gaseste locurile in care tu nu esti, dar pe care clientii tai le frecventeaza. Si gasesti modul potrivit prin care sa fii prezent acolo.
6. Foloseste email marketing pentru a mentine atentia clientilor
- Trimite constant newslettere catre abonati si clienti – noutati, review-uri produse, oferte pentru diverse produse, comparatii, testimoniale sau video-uri primite de la clienti etc.
- Fa follow up dupa comanda – trimite email-uri de confirmare comanda, mail-uri de multumire, cerere review, recomandari de produse similare, cupoane si beneficii pentru urmatoarele comenzi etc.
- Organizeaza o campanie de oferte doar pentru cei care se afla in baza ta cu adrese de email / comunitatea de abonati
- Recupereaza cosurile abandonate – foloseste email-uri, dar si remarketing prin Facebook Ads / Google Ads
- Foloseste metode de lead generation pentru a creste baza abonatilor la newsletter – pop-up cu un cupon sau material educativ, concursuri, landing page de anuntare pentru viitoarele campanii, formulare de captare date in articolele de pe blog etc.
Citeste si: 50+ Idei Bestiale pentru urmatorul tau email
7. Pregateste campanii de marketing din timp, pentru varfurile de vanzari
Un business cu scule si unelte merge tot anul. Pentru ca nevoia poate sa apara oricand, ba chiar neasteptat (cand se strica in casa ceva, cand o unealta veche cedeaza etc.).
Prin urmare, e ok sa faci diverse campanii (nu doar cu accent pe reduceri), pe tot parcursul anului.
Dar tine cont si de varfurile sezoniere:
- Primavara – unelte pentru gradina, planuri pentru renovare sau constructii noi
- Vara – masini de tuns iarba (in pregatire pentru perioada de vara), generatoare etc.
- Perioada schimbarii cauciucurilor – e loc de campanii pentru cricuri, compresoare, chei, clesti etc.
- Toamna – scule necesare pentru pregatirea unui teren / curte / gradina pentru iarna, verificarea instalatiilor
- Black Friday – daca poti sa faci oferte bune, nu ezita sa organizezi Black Friday, vei vedea super vanzari
- Iarna – unelte pentru DIY si decoratiuni, freze de zapada
Pont! Pregateste-ti campaniile din timp: stocuri, intelegerile cu furnizorii, materialele de marketing, bugetele, calendarele de postare etc.
Intotdeauna sa ai un plan de campanie – iti va fi mai usor sa economisesti resurse si sa fii extra productiv.
Cauti o platforma puternica pentru magazinul tau online cu scule si unelte? Testeaza platforma Gomag! Ai 15 zile gratuit in care te vei convinge de avantajele pe care ti le oferim.