Ghid: Cum vinzi intr-un magazin online cu produse pentru casa si gradina

Cum promovezi un magazin online cu produse pentru casa

Adevarul e ca aici poti sa incluzi o multime de categorii de produse.

Incepand de la:

  • Detergenti
  • Produse dezinfectante
  • Electrocasnice
  • Lenjerii de pat si perdele
  • Decoratiuni 
  • Produse alimentare
  • Obiecte sanitare
  • Sisteme de filtrare
  • Produse de bacanie

Si fiecare categorie include, la randul ei, o multime de tipuri de produse.

via GIPHY

Acum vorbim pe larg despre cum promovezi un magazin cu produse pentru casa. Dar, daca vei cauta in hub-ul principal de resurse, vei gasi si articole dedicate cate unor tipuri specifice de astfel de produse.

Pana atunci, hai sa vedem o lista cu idei de marketing pentru un business cu produse pentru casa.

Cauti idei pentru o alta industrie? Vezi ghidurile si gaseste nisa ta!

Cuprins Ghid Cum promovezi un magazin online cu produse pentru casa

  1. Mostre si Demo
  2. Ofera promotii speciale si pachete de produse
  3. Program de loializare clienti
  4. Cataloage cu produse pentru casa
  5. Program referral si testimoniale
  6. Blog
  7. Sponsorizari
  8. Email marketing
  9. Foloseste FOMO
  10. Foloseste geomarketing
  11. Devino o sursa de inspiratie pentru casa sau chiar domenii adiacente
  12. Fa SEO
  13. Colaboreaza cu influenceri
  14. Transforma-ti un segment de consumatori in ambasadori de brand
  15. Foloseste Social Media (inclusiv Pinterest)

1. Mostre si Demo

De exemplu, poti oferi mostre pentru detergentii noi sau mai putin cunoscuti. 

Sau, daca vinzi, sa zicem, saltele, poti oferi o perioada demo gratuita – abia dupa sfarsitul acesteia clientul plateste.

Mostrele elimina obiectiile la vanzare legate de siguranta ca produsul se simte sau functioneaza asa cum promiti tu.

De asemenea, perioadele de testare cresc nivelul de credibilitate – pana la urma, ce brand ar oferi perioade de testare gratuite sau la un pret modic daca nu ar fi sigur de capacitatile produselor lui?!

2. Ofera promotii speciale si pachete de produse

Tipuri de promotii speciale:

  • Reduceri direct in site sau cupoane de reducere cu timp limitat
  • BOGO – adica 1 +1 gratis
  • Reduceri la cantitate
  • Promotii doar pentru clientii noi
  • Promotii doar pentru clientii fideli, care au cumparat cel putin odata (trimiti reducerile pe email, in functie de grupurile de clienti)
  • Puncte de fidelitate duble la cumparaturi intr-o anumita perioada
  • Transport gratuit timp de 24 h, odata pe luna

pachet-produse-pentru-casa

Cum sa gandesti pachetele de produse pentru casa:

  • Pachet 1+1: 2 sau mai multe bucati din acelasi produs
  • Pachet format din 2 produse diferite, dar care se completeaza: detergent de vase + lavete, lenjerie de pat + cearsaf cu elastic, cutit de bucatarie + tocator etc.
  • Pachet din multiple produse – de exemplu, pachete de sarbatori (ciocolata + miere + conserve + decoratiuni), becuri led + prize + intrerupatoare etc. 

Citeste si: 8 Aplicatii Gomag pentru Casa & Gradina pe care sa le folosesti imediat

3. Program de loializare clienti

Produsele pentru casa sunt, in general, consumabile. Asta inseamna ca dupa o anumita perioada vor fi inlocuite cu acelasi produs sau variante ale produsului respectiv.

Prin urmare, in nisa produse pentru casa trebuie neaparat sa ai si un program de fidelizare. Altfel pierzi o multime de oportunitati. 

Ce ar putea sa includa programul tau de fidelizare:

  • Puncte de fidelitate la fiecare comanda (cel mai simplu, le activezi automat cu aplicatia Puncte de fidelitate din Gomag)
  • Abonament lunar sau la o anumita perioada de timp (ai o aplicatie dedicata in platforma)
  • Scrisoare de multumire in colet + cupon de reducere la urmatoarea comanda
  • Cadouri in cosul de cumparaturi (de obicei, produse de o cantitate si valoare mai mica)
  • Cadouri surpriza in colet
  • Email-uri si oferte speciale doar pentru clientii care au mai cumparat – foloseste Email Bot din Gomag pentru a trimite mail-uri catre clienti

4. Cataloage cu produse pentru casa

Probabil esti familiarizat cu MLM-urile populare care vand cosmetice sau produse pentru casa. 

De asemenea, probabil stii ca multe dintre acestea distribuie sute de mii de cataloage cu produsele lor, la “reprezentanti” (sau cum se mai numesc) si clienti.

Desi un material fizic poate parea pierdere de timp si bani, adevarul e ca oamenii inca sunt obisnuiti cu asa ceva. Si se fac comenzi intr-una.

Analizeaza si vezi daca merita sa iti faci si tu astfel de cataloage (lunare, la 3 luni sau doar la ocazii speciale), pe care sa le distribui in anumite localitati sau prin anumiti parteneri.

Pont!

Un catalog poate sa fie si digital!

Creeaza un material PDF gata de “rasfoit” sau foloseste modulul Galerie de imagini din Gomag pentru a crea un landing page cu cele mai vandute produse ale tale.

5. Program referral si testimoniale

Un program referral functioneaza de minune in orice industrie. La fel si in cea a produselor pentru casa.

Exista o vreme, la inceputul anilor 2000 cand anumiti indivizi umblau din sat in sat cu produse de teleshopping – cutite, seturi de oale si tigai, lenjerii, ceasuri, saltele si alte produse minune. Care era cheia sa vanda?

Daca reuseau sa convinga cel putin o persoana sa cumpere, succesul era asigurat. Pentru ca atunci cumparau si vecinii persoanei respective. 

Astazi, tehnica functioneaza la fel de bine. 

Cere testimoniale de la clienti si creeaza un program prin care recompensezi oamenii care iti distribuie magazinul si ii convingi sa te promoveze si mai mult.

pareri-produse-pentru-casa

6. Blog

Ce sa postezi pe blogul magazinului tau cu produse pentru casa?

  • Cea mai des intrebare pe care o auzim din partea clientilor
  • Cum iti dai seama ca perna ta trebuie inlocuita
  • 5 sfaturi sa iti ajuti copilul sa doarma
  • Cum scoti cele mai persistente pete [Ghid complet]
  • [nume detergent] – Pareri pro si contra, preturi si sfaturi
  • Cum sa iti pregatesti sistemul imunitar pentru iarna
  • Cum alegi cel mai bun robot de bucatarie
  • La ce sa fii atent cand alegi accesorii de bucatarie / podele / perdele / baie
  • Cum sa aranjezi un colt cozy in casa ta
  • Exemple de design interior care ne plac la [nume magazin]
  • Trenduri pentru culoarea anului
  • Despre iluminarea locuintei: trenduri, materiale, marimi si ce e nou
  • Cum sa ai grija de plantele din casa ta
  • Idei de depozitare pentru spatii mici
  • Idei de decor pentru Craciun / Paste / Valentine’s Day / vara / iarna etc.
  • Idei de cadouri pentru Craciun / Paste / Valentine’s Day / casa noua / proaspetii casatoriti etc.

blog-produse-pentru-casa

Pont!

Foloseste butonul de cumparaturi Gomag pentru a pune la indemana clientilor cea mai simpla metoda de a cumpara produsele mentionate in articole.

7. Sponsorizari

Poate fi vorba de un ONG, o echipa sportiva locala, un eveniment online, un eveniment local.

Important e ca publicul a ceea ce sponsorizezi sa aiba un interes pentru subiectul respectiv. 

Cum poti face sponsorizarea?

  • Donatii din fiecare comanda – poate fi vorba de o campanie CSR permanenta sau individuala. De exemplu, poti dona x% din toate comenzile din luna ianuarie catre un centru pentru parinti si copii. Sau x lei din comanda merge catre un ONG axat pe protejarea mediului (permanent).
  • Parteneriat pentru promovarea unui eveniment
  • Parteneriat pentru investirea unei sume de bani intr-o echipa locala sau eveniment
  • Sponsorizarea unui concurs la nivel national
  • Sustinerea unei miscari importante pentru public – petitii, cauze umanitare, proteste etc.

8. Email marketing

E important sa poti ajunge in inboxul potentialilor tai clienti. Insa mai important e sa iesi in evidenta in inbox.

email-marketing-produse-casa

Cum faci email marketing pentru produse de casa?

  • Creeaza un sistem de email-uri pentru noii abonati – trimite-le un email de bun venit cu un cod de reducere si apoi un mix de newslettere educationale (cum iti folosesc produsele) si tranzactionale (oferte cu timp limitat, produsul saptamanii etc.)
  • Creeaza alt sistem de email-uri pentru clientii existenti – nu uita sa faci follow up dupa fiecare comanda cu un email de multumire, email de cerere testimonial, email cu recomandari, email de “just checking in” (cum ti se pare produsul comandat? ai intrebari? etc.)
  • Recupereaza cosurile abandonate – cu email-uri de recuperare, SMS-uri si reclame de remarketing
  • Trimite serii de email-uri la fiecare campanie de marketing organizata – email teasing urmeaza campania + email start campanie + email uite cati au cumparat + email stocurile scad + email campania expira (nu trebuie sa fie neaparat toate aceste email-uri, tu decizi cate trimiti)

9. Foloseste FOMO

FOMO sau fear of missing out se refera la senzatia de pierdere emotionala in cazul in care aleg sa nu profite acum de ceea ce le oferi tu. De exemplu, FOMO apare cand ai o campanie de reduceri valabila doar 24 de ore

Sau in campaniile happy hour – mai ales daca le faci aleatoriu (eventual anuntate doar pe anumite canale).

Sau cand ai stocurile limitate si, daca nu se grabesc sa cumpere, s-ar putea sa nu mai prinda oferta ori produsul.

De aceea, la Gomag, noi obisnuim sa facem intotdeauna campanii cu timp limitat. Asta iti recomandam si tie.

urgentare-campanie-produse-casa

10. Foloseste geomarketing

In principal, asigura-te ca ai un profil Google My Business completat, pe baza sediului firmei sau a locatiilor magazinelor tale fizice (multe magazine cu produse pentru casa vand si offline). 

Dar geomarketing nu functioneaza doar atunci cand vinzi specific in locatia ta. Hai sa vedem posibilitatile:

  • Fa local SEO – citatii, completarea profilului Google My Business, advertoriale in site-uri locale etc.
  • Intra in comunitati locale (ex. grupuri de Facebook) si interactioneaza cu membrii acestora
  • Afiseaza mesaje cu locatia pentru cumparatorii dintr-o anumita locatie – de exemplu, un pop-up cu “Danut din Oradea a cumparat acest produs” 
  • Coduri de reducere valabile doar pentru o anumita locatie

local-seo-produse-casa

11. Devino o sursa de inspiratie pentru casa sau chiar domenii adiacente

Poti sa faci o serie de video-uri / panouri Pinterest / postari Social Media:

  • Idei de design pentru fiecare incapere din casa si in toate stilurile posibile
  • Tutoriale de folosire a produselor tale
  • Ponturi si tips & tricks ca sa obtina rezultatele dorite
  • O serie impreuna cu un influencer (prezentari produs, unboxing, scenarii amuzante – ex. Cum traiesti 3 zile doar cu produse de la magazinul X)
  • Live-uri si webinarii cu experti din domeniu sau raspunsuri la intrebari frecvente (ex. Probleme frecvente legate de casa)
  • Sfaturi si inspiratie pentru sarbatori si ocazii speciale

inspiratie-produse-pentru-casa

12. Fa SEO

Va dura o vreme sa rankezi pe cuvintele cheie pentru produse pentru casa. Insa sfatul meu e sa targetezi cuvinte cheie long tail si sa iti optimizezi din start site-ul:

  • Atentie la meta titluri – alege propozitii care au sens si includ cuvinte cheie pentru fiecare pagina in parte
  • Creeaza continut in pagini – completeaza descrierile de produse, nu le ignora
  • Structureaza paginile sa fie usor de parcurs – cu H1, H2, bullets, spatii albe, imagini si video-uri
  • Adauga sitemap-ul site-ului in Google Search Console
  • Fa redirect acolo unde ai link-uri care nu mai duc nicaieri
  • Fa o strategie de link building – atrage link-uri din alte site-uri de profil, catre site-ul tau

Pentru intreaga strategie, citeste Ghid SEO pentru magazine online – Afla cum iti optimizezi magazinul in 30 de zile!

13. Colaboreaza cu influenceri

Si cu afiliati. Produsele pentru casa se cumpara constant pentru ca sunt necesare.

Insa, de obicei, odata ce oamenii aleg un brand, obisnuiesc sa continue sa-l cumpere foreveeeer. Ideea e sa ai campanii mai indraznete, cu accent pe campanii demonstrative:

  • Mizeaza pe comparatii (nu trebuie sa dai nume, ci produsul tau vs un produs obisnuit)
  • Colaboreaza cu influenceri si afiliati care sa creeze materiale demonstrative – cat de bine functioneaza produsele tale, cum functioneaza, care sunt rezultatele pe termen scurt vs pe termen lung.
  • Colaboreaza cu influenceri pentru campanii indelungate (ambasadori de produs) – si incearca sa alegi persoane care sa nu se contrazica singure in postari (ex. azi te promoveaza pe tine ca esti cel mai bun, maine promoveaza un competitor)

14. Transforma-ti un segment de consumatori in ambasadori de brand 

Ca personal de curatenie, stii ca detergentii cei mai promovati la TV nu sunt neaparat si cei mai buni. Stii care sunt cei mai buni datorita meseriei.

Indiferent ce tip de produse vinzi, poti sa targetezi segmentul de public cunoscator, cu oferte care sa le recunoasca valoarea si sa ii recompenseze. 

Trimite-le produse, trimite-le coduri de reducere pe care sa le foloseasca ei insisi sau sa le ofere prietenilor si familiei. 

Trimite-le invitatii sa ofere publicului tau 1 sfat sau un secret legat de domeniul lor, pe care tu il vei publica si promova. 

Transforma-i in clientii saptamanii sau partenerii saptamanii si mandreste-te cu ei.

Pentru ca si ei, la randul lor, o vor face cu tine.

15. Foloseste Social Media (inclusiv Pinterest)

Facebook, Instagram, Pinterest, Tik Tok, Snapchat, YouTube. Fii activ constant pe canalele Social Media alese si fa postari diverse, NU DOAR LINK-URI (sau imagini) SPRE PRODUSE!

concurs-produse-pentru-casa

De asemenea, nu uita sa iti faci cataloage de produse pentru aceste canale. Te vor ajuta sa atragi atentia direct asupra produselor despre care faci postari sau reclame.

  • Concursuri cu premii in produsele tale
  • Gamification – gaseste marcajul promotional din site si castiga reducerea (ex. de Pasti pot fi oua cu diferite reduceri / cu diferite produse cadou). Poate fi gamification si prin postari (cine comenteaza al 10-lea, cine obtine mai multe comentarii, cine reuseste sa faca un fir din comentarii care sa aiba sens etc.)
  • Stiri si noutati despre firma
  • Pontul zilei
  • Cum sarbatoresti o anumita zi internationala (care sa aiba totusi sens in legatura cu nisa ta)
  • Provocari
  • Completeaza descrierea
  • #tbt de acum nu stiu cati ani
  • Inspiratie – imagini sau video-uri cum sa isi aranjeze casa, cum sa faca un colt de citit etc.

Intelege ca postarile din Social Media nu trebuie sa aiba neaparat legatura cu tine sau produsele tale. Ci trebuie sa trezeasca o senzatie in urmaritorii tai.

Nu uita nici de PPC. 

Mergi pe Google Display, Google Search, Shopping Ads, precum si reclame Facebook sau Instagram. Te va ajuta si remarketing, pentru recuperarea interesului sau a cosurilor abandonate.

Cauti o platforma puternica pentru magazinul tau online de produse pentru casa? Testeaza platforma Gomag! Ai 15 zile gratuit in care te vei convinge de avantajele pe care ti le oferim.