In spatele unui magazin online profitabil sta un intreg ecosistem. 

Iar modul in care evolueaza tehnologia folosita – platforma – pentru a se adapta nevoilor si trendurilor nou aparute in eCommerce reprezinta o importanta parte din acest ecosistem (in care includem si integrarile, partenerii pe logistica, marketing etc.).

Noi luam foarte in serios aceasta responsabilitate.

Tocmai de aceea pentru azi ti-am pregatit o noua runda de actualizari in platforma Gomag. 

Vrei un sneak peek? Avem o aplicatie noua pentru produse, dar si update-uri pentru functionalitatile existente, astfel incat atunci cand le folosesti sa iti cresti productivitatea si profitabilitatea, economisind timp.

Pont! Iti place ritmul nostru de crestere, dar nu vinzi inca pe platforma Gomag? E momentul sa faci pasul! 

Ai 15 zile la dispozitie pentru a testa platforma gratuit – incearca toate functionalitatile care te intereseaza.

Cuprins Noutati in platforma Gomag din aceasta luna:

  1. Componenta in pagini: Continut Promo pe bannere
  2. Update aplicatia Google Analytics
  3. SMS Bot – conditie noua
  4. Update popup recuperare cos
  5. Buton copiere export
  6. Update aplicatia Innoship
  7. Produs downloadabil – aplicatie noua in Gomag Apps
  8. Update aplicatia Cargus (Urgent Cargus)
  9. Update sectiune Reduceri de Cantitate
  10. Update popup-uri Call to action si Abonare la Newsletter

1. Componenta in pagini: Continut Promo pe bannere

Stii deja ca platforma iti ofera posibilitati avansate de editare a unei pagini. 

Poti adauga o multime de tipuri de sectiuni, de la bannere, lista produse, formulare, continut HTML, testimoniale, video sau galerie imagini.

Update-ul din aceasta luna aduce o noua sectiune pentru pagini, indiferent ca sunt pagini statice sau landing pages.

Componenta nou adaugata se numeste Continut Promo si iti ofera posibilitatea de a crea un banner cu mai multe elemente (text, imagine, video, buton cu URL).

componenta-continut-promo-pagini-gomag

Practic, creezi un continut dinamic pe care il poti modifica dupa cum doresti si cand doresti. 

Incepe prin a adauga textul dorit, in campurile titlu si subtitlu.

Apoi, pentru fundal, adauga o imagine (banner) sau alege o culoare solida. In functie de continutul imaginii, iti poti alinia si edita textul astfel incat sa fie lizibil si sa arate bine.

Poti adauga si un buton cu link spre o pagina de destinatie – oferta, de exemplu. Si mai poti adauga inclusiv fisiere media in continutul promo, in format imagine sau video.

Ce obtii cand folosesti componenta Continut Promo?

E o metoda super simpla de a crea si transmite un continut cu impact puternic – imagine + text. Te va ajuta in special cand vrei sa faci rapid un banner, dar nu dai de designer sau nu ai unul cu care colaborezi inca.

Mai mult, cu aceasta componenta te poti juca schimband mesajul text afisat, fara sa fie nevoie sa faci n exemplare ale aceluiasi banner, cu text diferit. 

Poti testa pana ajungi sa ai cel mai persuasiv mesaj, fara cheltuieli suplimentare si fara sa fie nevoie sa lucrezi in doua parti (programul de editare pe care il folosesti / designer-ul si platforma).

Te ajuta sa economisesti timp, sa aplici mai usor metode de testare, sa creezi un continut puternic si convingator chiar daca nu ai abilitati de design sau copywriting si sa construiesti pagini care arata de nota 10, fara sa ai nevoie de asistenta specializata.

Citeste si: Update Produs configurabil, Export clienti, raport produse Wishlist si alte noutati Gomag

2. Update aplicatia Google Analytics

In aplicatia Google Analytics din Gomag ai acum posibilitatea de a seta daca sa se trimita in GA codul de produs sau denumirea acestuia.

setari-aplicatie-google-analytics-gomag

Daca vinzi deja cu noi, Google Analytics nu e un instrument necunoscut pentru tine.

Il recomandam cu incredere pentru orice antreprenor care doreste sa ia decizii bune de business, pe baza unor date reale si concrete, nu pe presupuneri. 

Si cine nu vrea asta?

In aplicatia Google Analytics din Gomag am implementat schimbari graduale astfel incat platforma sa trimita in sistem mai multe si mai multe date, pentru ca tie sa iti fie mai usor sa ai rapoarte super personalizate.

Noul update iti permite sa alegi cum identifici produsele in Analytics, avand in vedere corelarile pe care urmeaza sa le faci pentru personalizarea si exportul datelor.

Asadar, alegi ce se trimite astfel incat sa iti fie mai usor sa intelegi datele si sa le folosesti pentru a lua decizii de business potrivite.

Citeste si: Google Analytics 4, Retargeting newsletter, update feed 2Performant si alte noutati Gomag

3. SMS Bot – conditie noua

GoBots reprezinta unul dintre motivele pentru care suntem super mandri de platforma noastra.

Sunt singurii roboti pentru automatizare creati nativ intr-o platforma romaneasca, si au capacitati avansate de personalizare, astfel incat sa economiseasca timp si sa aduce rezultate extraordinare pentru clientii nostri.

Luna aceasta venim cu un update dedicat clientilor ce folosesc SMS Bot.

sms-gobot-conditii-grupuri

Daca pana acum conditiile de activare tineau doar de statusul comenzii, canalul de vanzari, statusul sau metoda de plata, acum SMS Bot poate fi folosit intr-un mod mai personalizat.

Poti trimite SMS-uri automat catre un anume grup de clienti din magazinul tau!

Cum te ajuta noua conditie SMS Bot?

  • Daca vrei, de exemplu, sa faci o campanie de fidelizare (reamintesti valoarea punctelor de fidelitate existente, de ex.) doar pentru un anumit grup de clienti, acum poti sa transmiti mesaje automat cu SMS Bot, cu target pe grupul relevant.
  • Sau, daca vrei sa faci oferte diferite pentru fiecare grup de clienti in parte, la fel, poti sa trimiti mesajul automat cu SMS Bot.
  • Sau daca vrei sa transmiti un mesaj de cerere recenzie catre grupul ambasadorilor de brand.
  • Sau daca vrei sa trimiti un link cu un cadou virtual, un material educativ sau un cod de reducere, catre grupul clientilor care au doar o comanda in site (pentru a-i motiva sa comande din nou).
  • Sau daca vrei sa incurajezi grupul clientilor problema (cu rata mare de retur sau refuz) sa faca plata cu cardul (cand statusul platii e refuzata sau ramburs, de ex.).

Sunt o multime de alte obiective pentru care poti folosi noua conditie ale SMS Bot. Gandeste-te cum te poate ajuta pe tine si alege un flow logic pentru conditiile si activitatile setate.

Il implementezi odata, iar apoi robotelul se ocupa de acest task pentru cata vreme vrei tu, fara greseli si fara sa uite.

Citeste si: GoBot – Magazinul tau pe pilot automat la Gomag

4. Update popup recuperare cos

In platforma Gomag ai optiuni avansate de creare si afisare a popup-urilor in magazin.

Unul dintre acestea este popup-ul de recuperare cos sau exit popup, daca vrei sa il numesti asa. 

Pana recent, era obligatoriu sa setezi un voucher in cadrul lui – pe considerentul ca ai mai multe sanse sa stimulezi decizia de cumparare daca oferi clientului o reducere sa finalizeze comanda.

update-gomag-popup-recuperare-cos

Noutatea tine de faptul ca, acum, poti crea un popup de recuperare cos fara voucher, daca asa doresti. 

E posibil ca adaosul tau la produse sa nu fie suficient de mare pentru a-ti permite sa oferi vouchere atat de des. 

Sau poate vinzi produse de lux, iar un mesaj de recuperare insotit de voucher ar duce la formarea unui obicei prost printre consumatorii tai, sa vada produsele devalorizat si sa tot astepte reduceri.

Indiferent de motivul pentru care nu vrei sa oferi voucher, dar vrei sa afisezi un mesaj de recuperare cos, acum poti sa faci asta linistit(a).

Citeste si: Abandonarea cosului: cum recuperezi cosuri pline de bani

5. Buton copiere export

S-a adaugat un buton de copiere a exportului, care deschide un formular de export cu exact aceleasi optiuni ca exportul original.

buton-copiere-exporturi-gomag

Practic, e o metoda mai rapida de realizare a unui export cu specificatii existente, comparativ cu situatia in care intri la template-uri si alegi de acolo sablonul dorit.

Pur si simplu iti economiseste timp si iti ofera certitudinea ca ai ca punct de plecare exportul dorit, in cazul in care vrei sa faci corelari sau comparatii intre exporturi similare.

Citeste si: Update feed Shopping Ads, TBI Calculator Rate, ordonare video-uri si alte noutati Gomag

6. Update aplicatia Innoship

In aplicatia Innoship s-a adaugat un nou tip de serviciu: Livrare in aceeasi zi.

update-aplicatia-innoship-gomag

Innoship este un instrument de comparare a serviciilor de curierat folosite. 

Practic, te ajuta sa aloci comenzile in mod dinamic, catre transportatorii care iti pot asigura pretul si timpul optim pentru fiecare comanda in parte.

Asadar, economisesti timp fata de situatia in care ar trebui sa faci cautarile manual si te ajuta sa scazi costurile cu livrari mai rapide, pentru tine si pentru client.

In momentul in care faci setarile initiale in aplicatia Innoship din platforma, acum ai posibilitatea sa selectezi un nou tip de serviciu: livrare in aceeasi zi.

Iti este util in cazul in care vrei sa oferi un astfel de serviciu pentru livrarile din magazinul tau online.

Citeste si: InstaApp, RRP, securizare date, filtrare rapida si alte noutati la Gomag

7. Produs downloadabil – aplicatie noua in Gomag Apps

Pana recent, in platforma Gomag puteai activa doua tipuri de produse: produse fizice si produse digitale.

Produsele fizice se refera la obiecte pe care le poti livra la usa clientului, pe care le pot tine in mana.

Produsele digitale sunt cursuri video si fisiere digitale ce pot fi comandate in magazin si pot fi vizualizate ulterior finalizarii comenzii, doar in contul de client. 

Nu toate produsele digitale pot fi si descarcate. Produsele digitale iti sunt disponibile dupa activarea aplicatiei Cursuri Online din Gomag Apps.

Acum ai la dispozitie inca un tip de produs pe care il poti vinde in magazin: produs downloadabil, adica pe care oamenii sa il descarce din contul de client dupa ce au finalizat plata.

produs-downloadabil-aplicatie-gomag

Sa adaugi un produs downloadabil in Gomag e super simplu – e exact la fel ca in momentul in care adaugi un produs fizic sau digital. 

Singura diferenta e ca ai un tab dedicat pentru incarcarea fisierului dorit. 

Cand si cum sa vinzi produse downloadabile in magazinul tau online?

  • Poti vinde fisiere PDF – carti, documente, sabloane, prezentari etc.
  • Poti vinde un fisier video inchis, pe care oamenii nu il pot gasi in alta parte.
  • Poti folosi un produs downloadabil pe post de OTO sau ca recomandare cross-sell in pagina de produs / intr-un popup de adaugare in cos.
  • Daca ai multiple produse downloadabile in site, creeaza o categorie separata pentru ele. Daca ai un numar restrans, creeaza un landing page pe care sa il afisezi in meniu.
  • Atrage atentia asupra faptului ca ai produse downloadabile prin icon-uri de trust, bannere, sau popups / hellobar, OTO, recomandari avansate.
  • Promoveaza-ti produsele downloadabile si in afara site-ului: prin reclame, postari social media, pe newsletter si email-uri de onboarding etc.

setare-produs-downloadabil-gomag

Produsele ce pot fi descarcate te pot ajuta si sa cresti numarul comenzilor platite cu cardul – in momentul in care ai cel putin un astfel de produs in cos, automat va fi indicata aceasta metoda de plata.

Produsele downloadabile te pot ajuta sa cresti valoarea cosului de cumparaturi, indiferent ca portofoliul principal din magazin e compus din repere fizice, fie digitale.

De exemplu, daca vinzi jucarii si produse pentru copii, poti vinde planse pentru printat, brosuri didactice sau carti de colorat. 

Sau, daca vinzi produse bio / pentru alimentatie sanatoasa, poti vinde acces la un ebook dedicat sau inregistrarea unui webinar inchis cu tehnici de yoga.

Citeste si: Cum decizi ce aplicatii Gomag sa folosesti in magazin

8. Update aplicatia Cargus (Urgent Cargus)

Mai nou, poti seta optiunea (Urgent) Cargus permite livrarea in lockere.

update-integrare-urgent-cargus-gomag

Nu cred ca e nevoie sa insist prea mult pe avantajele acestei metode de livrare.

Consumatorii romani incep sa prefere livrarea in lockere datorita comoditatii si a dorintei de a evita interactiunile umane. 

Iti ridici coletul cand ai vreme, nu mai trebuie sa astepti dupa curier intr-un interval imprecis si poti alege o locatie apropiata de locuinta ta (numarul lockerelor creste de la zi la zi).

De-acum inainte, daca lucrezi cu Cargus poti alege o noua optiune de livrare – in lockere. 

Aceasta se va afisa automat clientilor, in momentul in care finalizeaza comanda si are rolul sa ii stimuleze sa ia decizia cat mai siguri pe ei, astfel incat sa previi abandonul cosului.

Citeste si: Mic Ghid Pentru Strategia De Livrare

9. Update sectiune Reduceri de Cantitate

In sectiunea cu Reduceri de Cantitate exista acum posibilitatea de a adaugat direct in cos cantitatea respectiva.

update-reduceri-cantitate-gomag

Folosind modulul Reduceri poti crea reguli de reducere pentru diverse cantitati. De ex., 10% reducere pentru 10 bucati cumparate, 15% reducere pentru 20 bucati si asa mai departe.

Important e sa stabilesti la Optiuni > Cantitate minima, numarul de bucati pentru care se aplica reducerea stabilita.

Dupa ce ai facut regula pentru reducere la cantitate, aceasta se va afisa automat in paginile de produs in care conditiile regulii sunt indeplinite. Se afiseaza imediat dupa butonul de Adauga in cos.

Inainte de update, clientul trebuia sa adauge manual numarul de bucati in cos pentru a obtine discount-ul.

Noutatea tine de faptul ca acum sectiunea include si un buton pentru adaugarea automata a cantitatii dorite in cos. Cand clientii apara pe casuta cu simbolul plus, cosul se umple instant.

Fluxul de vanzare se desfasoara mai rapid, fara intarzieri sau ocazii in care clientul sa stea pe ganduri sau sa se razgandeasca.

Citeste si: Cum sa iti cresti profitul oferind reduceri – 5 idei pentru afacerea ta

10. Update popup-uri Call to action si Abonare la Newsletter

In setarile Popup-ului Call to Action si Abonare la Newsletter, in sectiunea Conditii de afisare, s-a adaugat o noua optiune: Declansare PopUp.

conditie-declansare-popup-gomag

Acum poti alege evenimentul care declanseaza afisarea acestui PopUp:

  • La incarcarea paginii
  • La iesirea din pagina
  • La derularea paginii 50%

Optiunea iti ofera libertatea de a alege momentul afisarii in functie de obiectivele tale.

De exemplu, cand ai un popup CTA cu o informatie urgenta (ca pleci in concediu, ca ai reduceri mari in site, ca ai facut o schimbare importanta), iti doresti sa anunti asta cat mai repede. Asa ca, probabil, vei declansa popup-ul la incarcarea paginii.

Dar pentru popup-ul de abonare la newsletter vrei sa treaca putin timp, astfel incat omul sa se familiarizeze cu site-ul tau si sa inceapa sa inteleaga valoarea pe care o poti oferi. Asa ca probabil vei declansa popup-ul la derularea paginii 50%.

Sau poti seta un popup CTA cu o promisiune puternica astfel incat sa convingi oamenii sa nu abandoneze site-ul fara a face o anumita actiune. Si atunci, probabil, vei declansa popup-ul la iesirea din pagina – cand platforma identifica intentia de exit.

Important e sa stii ca acum ai mai multe optiuni cu care te poti juca, in functie de nevoile magazinului si ideile tale.

Citeste si: Pop-up in magazinul tau online: Ghid cu 20 de exemple care sa te inspire

Acestea au fost noutatile Gomag de luna aceasta.

E momentul sa treci la actiune si sa incepi sa folosesti ceea ce se potriveste pentru business-ul si ideile tale. 

Magazinul tau are cele mai multe sanse sa creasca atunci cand folosesti optiunile plaftormei la maximum. Asa ca profita de ele 🙂 

PS. Vrei sa vinzi si tu cu Gomag? Deschide demo Gomag si ai 15 zile gratuite sa incerci platforma, fara card de credit. 

Ai timp la dispozitie sa iei cea mai buna decizie pentru tine.

Andreea Rusz