Daca tot suntem pe directia fidelizarii clientilor in cele mai recente articole pe blog, astazi as vrea sa ne concentram pe o pagina mult ignorata, dar incredibil de importanta.

Pagina de multumire.

In acest punct din magazinul tau online ajunge cel mai valoros grup de audienta cu care ai de-a face: noile lead-uri si clientii care tocmai au facut o achizitie.

Pana la urma, indiferent ca ii confirmi omului ca a descarcat un PDF sau ii multumesti pentru o comanda de cateva sute sau mii de lei, in aceasta pagina poti realiza actiuni ascunse competitorilor, care sa dubleze valoarea utilizatorilor.

Asa ca hai sa intram direct in subiect. Vezi cum obtii mai mult de la clientii si lead-urile tale, cu ajutorul paginii de multumire!

 

Cuprins Optimizarea paginii de multumire pentru conversii

  1. Incepe cu un mesaj de gratitudine
  2. Fa recomandari de produse cross-sell
  3. Sau promoveaza un produs vedeta
  4. Afiseaza continut educativ
  5. Invita oamenii sa te urmareasca in Social Media
  6. Invita oamenii sa te recomande in comunitatile lor
  7. Intareste increderea clientilor si acopera obiectiile post-comanda
  8. Invita oamenii sa se aboneze la newsletter
  9. Cere feedback despre experienta de cumparare
  10. Testează multiple directii de optimizare si vezi ce functioneaza

Cand afisezi pagina de multumire in magazinul tau online

Practic, pagina de multumire este cea in care este redirectionat utilizatorul dupa ce a realizat o actiune dorita in site-ul tau. 

De exemplu, dupa ce s-a abonat la newsletter, dupa ce a completat un formular pentru a accesa un lead magnet sau dupa ce a finalizat comanda.

ty-confirmare-comanda

De ce sunt importante paginile de multumire

Dupa ce utilizatorul a realizat actiunea propusa, pagina de multumire este, de cele mai multe ori, ultimul punct de contact inainte sa paraseasca site-ul.

Spre deosebire de alte parti din site, aici ai de-a face cu un lead care si-a exprimat interesul asupra ta si a produselor tale. Este cel mai pregatit sa continue sa faca actiuni conform a ceea ce ii spui tu.

Sigur ca poti folosi un mesaj de confirmare afisat in pagina sau un pop-up.

Nu e nimic gresit in a face asta, si e si mai usor pentru tine.

mesaj-multumire-formular

Insa, in acest fel, nu folosesti chiar la maximum o oportunitate grozava prin care ai putea profita de starea lead-ului sau a clientului.

Un simplu mesaj de multumire nu poate fi echipat in mod eficient cu un call-to-action avansat si optiuni de navigare, iar spatiul disponibil e relativ mic.

Poti folosi pagina de multumire pentru a cere feedback, pentru a recomanda noi produse complementare sau un best seller, pentru a fideliza clientii sau pentru a-i directiona sa te urmareasca pe alte canale pe care esti prezent. 

Indiferent ce alegi sa faci, valorizeaza la maximum impactul acestui punct de contact pentru a obtine noi rezultate.

Cum optimizezi pagina de multumire pentru a atrage noi conversii

1. Incepe cu un mesaj de gratitudine

Adevarul e ca nu trebuie neaparat sa folosesti aceasta pagina pentru a spune ”multumesc”.

Rolul paginii este, in principal, acela de a confirma utilizatorului ca a finalizat cu succes actiunea dorita. Il linisteste, ii confirma ca a completat informatiile corecte si ii reaminteste componentele pe care le poate accesa de acum inainte.

Insa un mesaj de gratitudine, un multumesc, este un element important pentru a crea reciprocitate

Reciprocitatea este unul dintre principiile persuasiunii si se refera la faptul ca oamenii tind sa ofere acelasi tratament pe care l-au primit. 

Mesajul de multumire seteaza o anumita tonalitate in relatia dintre utilizator si business-ul tau, pregatind terenul pentru urmatoarele interactiuni, astfel incat acestea sa continue intr-o nota pozitiva.

Asa ca, pe langa confirmare, adauga un scurt mesaj de multumire. Ideal, foloseste un nume uman pentru a crea un ”expeditor” al mesajului – poate fi numele liderului sa al unui angajat sau pur si simplu numele echipei.

In Gomag, aplica acest sfat in cazul paginilor de multumire post micro-conversii (abonare, completare formulare). 

De asemenea, poti incarca mesajul de multumire sub forma unui banner in pagina comanda finalizata.

Citeste si: Proceduri si idei crete pentru ce sa faci post-comanda

2. Fa recomandari de produse cross-sell

Pagina de multumire din site-ul tau este un loc extraordinar prin care sa obtii o noua conversie. Utilizatorul este pe val, pentru ca a realizat o prima actiune, asa ca are sens sa il inviti sa continue.

Acest sfat este recomandat in special in cazul in care clientul a facut o achizitie. De exemplu, ii poti oferi optiuni de cross-sell – daca a cumparat, sa zicem, o cana filtranta, ii poti recomanda filtre sau cartuse sau seturi. 

Cum faci asta prin Gomag? 

Pur si simplu te asiguri ca ai completat tab-urile cross-sell (sau upsell) la produse. 

Platforma va afisat automat Recomandari in pagina comanda-finalizata, in functie de reperele cross-sell / upsell stabilite la produsele cumparate de client.

cross-sell-comanda-finalizata

Citeste si: Update feed-uri, integrare Klaviyo, actualizari SmartBill si alte noutati Gomag

Ii mai poti recomanda sa activeze un abonament; daca vinzi produse de beauty sau alt fel de consumabile, ii poti recomanda sa intre pe paginile produselor comandate si sa activeze optiunea de abonament, pentru ce perioada este interesat.

3. Sau promoveaza un produs vedeta

Recomandarea unui produs vedeta este o tehnica bine de folosit cand e vorba de o prima conversie a lead-ului in site-ul tau.

De exemplu, sa zicem ca omul tocmai s-a abonat la newsletter sau a completat un landing page pentru a descarca un ghid PDF. Ori un voucher sau orice alt lead magnet.

Directioneaza-l pe o pagina de multumire in care sa ii prezinti top produse vandute in magazinul tau, sau un anume produs vedeta, echipat cu tot ce trebuie pentru a obtine o noua conversie: testimoniale, video de prezentare, imagini, copy persuasiv si repetate butoane de call-to-action. 

Il poti impacheta intr-o oferta de neratat, transformand pagina de multumire intr-un landing page de oferta.

Aceasta tehnica este folosita in deosebi in B2B, insa tu o poti folosi oricand doresti, in special datorita editorului avansat de pagini din Gomag.

exemplu-campanie-lead-gen-pagina-multumire

Nu lasa comoditatea sa iti fure conversii aproape sigure! 

Oricand creezi un formular, asigura-te ca la completarea lui trimiti oamenii spre o pagina de multumire optimizata pentru conversii, nu doar un simplu mesaj de multumire.

Citeste si: Bazele vanzarilor online: 47 de lucruri pe care vrei sa le stii

4. Afiseaza continut educativ

In cazul in care ai continut fresh si interesant – de exemplu, pe blog sau in pagini statice din magazin, foloseste pagina de multumire post micro-conversie pentru a-l prezenta lead-urilor tale.

Poti afisa aici cele mai recente articole, impreuna cu link-uri pentru accesarea lor in intregime. La fel si in cazul paginilor statice. 

Sau ii poti redirectiona prin bannere spre categorii anume de produse.

recomandari-categorii-produse

Astfel, extinzi timpul petrecut in magazinul tau, retinand interesul utilizatorilor pentru o perioada mai lunga si transmitand semnale pozitive catre motoarele de cautare – un factor important in SEO.

Cu cat clientul petrece mai mult timp in site-ul tau, cu atat mai bine.

5. Invita oamenii sa te urmareasca in Social Media

Aceasta tehnica este recomandata cand ai activitate constant pe canalele alese de tine, indiferent ca vorbim de Facebook, Instagram, TikTok, YouTube, Pinterest, X etc.

Pentru magazinele Gomag, aceasta optiune este by default inclusa in paginile de multumire, datorita elementelor din subsolul paginilor, ce raman aceleasi la orice punct de contact. Asta daca nu intervii tu.

6. Invita oamenii sa te recomande in comunitatile lor

Marketingul din gura in gura este cea mai eficienta metoda de promovare. Insa nu e controlabil, iar brandul tau ar trebui sa aiba o putere de influenta mare pentru a se transforma intr-un lovemark.

Poti stimula recomandarile clientilor tai prin gandirea unui program referral, fie ca ai implementat un sistem care sa te ajute in aceasta privinta… sau pur si simplu folosesti pagina de multumire ca punct de pornire.

Odata ce omul a realizat conversia initiala, aceasta e dovada ca are un inceput de incredere in tine. Il poti invita sa impartaseasca aceasta incredere si cu cei din jurul lui.

Metoda pe care o recomand e sa folosesti, de exemplu, un cod reducere pe care sa il distribuie in cercul lui de cunostinte. Daca a facut o micro-conversie, acest voucher ar putea fi folosit si de catre el, si de catre prietenii lui, la prima comanda din magazinul tau. 

Sau la urmatoarea comanda, in cazul in care a facut deja o achizitie.

Poti prezenta voucher-ul printr-un banner sau prin activarea modificarii textului din finalizare comanda, caz in care trebuie sa trimiti colegilor de la Help un email.

Citeste si: Cum convingi audientele reci sa cumpere din magazinul tau online

7. Intareste increderea clientilor si acopera obiectiile post-comanda

Un efect psihologic important este sindromul Stockholm al cumparatorului sau rationalizarea deciziei de cumparare dupa aceasta a fost finalizata. 

Intalnit in special in cadrul grupurilor mai in varsta de clienti (care au suferit cel putin odata datorita alegerilor lor financiare), acest efect inseamna ca oamenii vor trece cu vederea orice potentiale probleme sau defecte care ar putea submina decizia lor.

Altfel spus, dupa conversie, utilizatorii se vor uita dupa lucruri care sa ii faca sa se simta bine cu decizia luata.

De aceea sunt atat de importante testimonialele si continutul generat de ceilalti utilizatori. 

De exemplu, poti incarca un banner cu 2-3 testimoniale (ai optiune specifica pentru comanda finalizata, la sectiunea Bannere). Acestea vor fi afisate in partea dreapta a paginii, deasupra datelor companiei tale (un alt element de incredere si acestea).

testimoniale-confirma-comanda

Sau poti activa InstaApp si sa preiei in site UGC postat cu un hashtag personalizat al magazinului.

8. Invita oamenii sa se aboneze la newsletter

Aceasta tehnica e recomandata in special in etapa post-achizitie. E cu atat mai importanta cand e vorba de o prima cumparatura, realizata de clienti noi.

Ofera-le clientilor o metoda prin care sa isi exprime interesul de a ramane in baza ta, astfel incat sa dai drumul unor secvente de onboarding si sa pregatesti terenul pentru urmatoarele comenzi.

Chiar si cand clientul este deja in baza ta si ai deja adresa lui de email, exprimarea interesului lui direct de a ramane in contact te poate ajuta sa il triezi si sa ii transmiti alt fel de mesaje.

Citeste si: 5 Metode de promovare pentru o afacere la inceput

9. Cere feedback despre experienta de cumparare

In pagina de multumire poti incerca sa acumulezi noi testimoniale pentru experienta de cumparare in magazinul tau. Sau raspunsuri pentru ce poti sa imbunatatesti in fluxul de achizitie, astfel incat sa obtii mai multe conversii

Asadar, o idee buna ar fi afisarea unui sondaj prin care clientul sa raspunda la intrebari. Il poti crea folosind Gomag Insights, modulul Sondaje si sa restrictionezi afisarea lui doar in pagina de comanda finalizata.

afisare-sondaj-pagina-multumire

Il poti folosi si daca e vorba de o pagina de multumire post micro-conversie, ori poti adauga un link spre un formular sau un chestionar intr-o alta pagina statica din magazin.

10. Testează multiple directii de optimizare si vezi ce functioneaza 

Pana acum te-ai obisnuit probabil cu ideea pe care o tot mentionez: nu exista solutii minune perfecte pentru toate business-urile.

Sfaturile pe care le-ai citit astazi ar trebui sa treaca mai intai prin filtrul tau de business si, in special, printr-o perioada de testare.

In principiu, nu prea ai nimic de pierdut, indiferent ce idee aplici dintre cele recomandate azi. 

Insa unele iti vor aduce noi micro si macro conversii, inclusiv cresterea profitabilitatii business-ului, daca le folosesti corect si personalizat.

Incearca, testeaza si vezi ce anume functioneaza specific pentru magazinul tau online.

Citeste si: Bune Practici in Ecommerce De Care Magazinele Online Inca Nu Tin Cont

Obtine mai mult de la paginile tale de multumire.

Acest punct din magazin este incredibil de subevaluat de mult antreprenori. Nu fi si tu unul dintre ei; maximizeaza impactul paginii de multumire si optimizeaza-o pentru a obtine noi micro si macro conversii. 

Testeaza ideile primite azi si nu uita sa profiti la maximum de functiile pe care platforma Gomag ti le pune le dispozitie.

Iar daca esti in cautarea unei platforme solide care sa te ajute in acest sens si nu esti inca unul dintre ai nostri, sa stii ca te primim cu bratele deschise 🙂 

Ai 15 zile pentru a testa platforma gratuit, astfel incat sa te convingi cu ochii tai de beneficiile si functiile premium pe care le oferim pietei + acces intr-o super comunitate si extra continut!

Cosmin Daraban