Cumparaturile online au devenit de ceva vreme un trend in crestere, in special odata cu diversificarea optiunilor de cautare, achizitie, livrare si plata a produselor preferate.

Conform Statista, in ianuarie 2024, 46.4% dintre utilizatorii romani de internet care au activitati saptamanale legate de eCommerce, au cumparat un produs sau un serviciu online. 

Piata romaneasca e marcata, insa, de o competitie puternica, in special datorita prezentei jucatorilor UE si non-UE, cum ar fi Temu sau Shein.

Acest context ne demonstreaza ca schimbarea strategiilor operationale actuale si deschiderea pentru noi metode de extindere a business-urilor sunt must have.

In primul rand, e vitala expansiunea ecosistemului pentru fiecare business in parte, prin consolidarea relatiei cu clientii si optimizarea surselor de venit.

La fel de important e sa ai o platforma eCommerce robusta care sa iti ofere sustinere pentru crestere, instrumente pentru scalare si integrari usoare cu furnizorii de servicii si produse.

Tinand cont de aceste elemente, in continuare ti-am pregatit 5 metode testate pentru ca tu sa iti cresti business-ul, prin strategii aplicabile pe termen lung.

 

Cuprins 5 Metode Dovedite sa iti cresti Afacerea Online

  1. Vanzarea online cross-border
  2. Personalizarea experientei de cumparare online
  3. Adoptia unui model de business B2C & B2B
  4. Optimizarea procesului de finalizare comanda
  5. Verificarea potrivirii produselor tale pe piata

1. Vanzarea online cross-border

Scalarea operatiunilor tale existente de eCommerce la scara globala e atat o provocare, cat si o oportunitate. 

Facuta corect, te va ajuta sa iti amplifici vizibilitatea de brand, sa cresti rata de conversie si sa interactionezi cu o audienta mult-mult mai mare.

Pentru extinderea internationala, la Gomag gasesti instrumente multi-market integrate sau construite in platforma, care iti permit sa ai continut localizat in paginile magazinului, in checkout, in email-urile tranzactionale etc.

De exemplu, ai pre-integrari cu transportatori care ofera optiuni dedicate livrarilor internationale, procesatori de plati cu servicii la nivel european si international, e-fulfillment, integratori pentru marketplace-uri, si asa mai departe.

Functia Gomag Link iti permite, de asemenea, sa sincronizezi stocurile si informatiile despre produs intre magazinul tau principal (de exemplu, cel cu care vinzi in Romania) cu magazinele adiacente dedicate international sau fiecarei tari in parte pe care vrei sa o accesezi.

Modulele native de marketing in magazin, integrarile cu furnizorii internationali, dar si Gomag Campanii iti ofera metode cat mai usoare sau mai automatizate pentru promovarea produselor si persuadarea clientilor globali.

exemplu-succes-gomag-campanii

Citeste si: Vanzari cross-border: Cum vinzi online pe pietele internationale

2. Personalizarea experientei de cumparare online

Conform Zendesk, mai mult de jumatate dintre consumatori se asteapta la personalizare la contactul cu un retailer, iar studiile McKinsey ne arata ca personalizarea poate reduce costul de achizitie clienti cu 50%.

E profitabil si din ce in ce mai necesar sa tii cont de preferintele, istoricul de cumparare si tiparul comportamental de consum specific pentru audienta tinta si clientii tai ideali.

Tocmai de aceea, in platforma Gomag gasesti instrumente si integrari utile dedicate personalizarii experientei bazei tale de clienti. 

De exemplu:

  • CRM nativ in platforma unde colectezi automat datele de la client, pe baza carora poti personaliza comunicarea si ofertele realizate pentru acesta. Tot in CRM poti realiza, incepand de la abonamentul Elite, grupuri distincte de clienti, pe care, ulterior, sa le targetezi tintit cu mesaje cat mai relevante. 
  • Pont! CRM Bot automatizeaza cu succes aspecte legate de alocarea sau mutarea din grupuri, alocarea de tag-uri sau agenti de vanzari, in functie de istoric – foloseste-l cu incredere!
  • Ai valori dinamice de personalizare pe care le poti introduce in email-urile tranzactionale si SMS, din continut, dar si prin GoBots, cum ar fi preluarea datelor clientilor (nume, prenume), date legate de comenzi, puncte de fidelitate actualizate etc.

exemplu-personalizare-email

  • Aplicatia Produs Configurabil iti permite sa oferi optiuni diversificate de upsell direct in pagina de produs, din buy box, dintre care clientii o pot alege pe cea preferata.
  • Integrari cu instrumente cum ar fi theMarketer, care ofera servicii de tip email, SMS & push notifications, cu recomandari si elemente avansate de personalizare a mesajelor. Sau Launcher, asistent online ce automatizeaza si afiseaza strategic mesaje personalizate folosind intreaga suita de instrumente theMarketer.
  • Aplicatia Fidelizare iti permite sa personalizezi experienta clientilor cu puncte de fidelitate pentru cumparaturi repetate, dar si recomandari referral (fie prin Invitatii catre prieteni, fie prin distribuirea de link-uri pe retelele de socializare)

Citeste si: Cum sa ne diferentiem cat mai bine de competitori

3. Adoptia unui model de business B2C & B2B

Nu face doar vanzare directa catre clientul final – daca vrei o crestere pe termen lung, ar trebui sa iei in considerare si procesele necesare pentru a implementa operatiuni de comert B2B.

Marii retaileri fac asta deja de ceva vreme, iar vanzarea engross este o metoda testata cu succes inclusiv in randul unora dintre clientii Gomag.

oferte-segmentate-b2b

Extinderea online a operatiunilor tale de vanzari cu ridicata te ajuta sa acorzi mai multa atentie si sa optimizezi gestiunea stocului, procesul de comanda, strategiile de preturi, logistica + segmentarea campaniilor si a promovarii.

Citeste si: Cum faci eCommerce B2B: vinde online catre alte firme

4. Optimizarea procesului de finalizare comanda

Foarte multi oameni parasesc pagina de finalizare comanda la mijloc, si abandoneaza cosul de cumparaturi.

Asta se poate intampla pentru ca intregul proces e prea lung sau apar tot felul de chichite ce descurajeaza clientii. 

Alteori, abandonul se intampla pentru ca oamenii nu sunt suficient de motivati sa finalizeze comanda imediat, fie ca nu sunt hotarati, fie ca apar alte obiectii.

De aceea, e vital ca pagina ta de checkout sa contina optiunea de finalizare fara cont (guest checkout).

E recomandata in special pentru clientii noi pe care, dupa prima comanda, ii poti incuraja sa isi creeze un cont pentru a obtine puncte de fidelitate, de exemplu, acces la oferte exclusive sau alte tipuri de beneficii. 

Pentru aceste beneficii vor fi mai deschisi abia dupa ce le-ai castigat increderea prin experienta initiala la cumpararea din magazinul tau.

O alta metoda de optimizare a procesului de finalizare comanda este sa oferi optiuni multiple si comode de plata si livrare. 

De exemplu, poti diversifica metodele de plata incluzand plata in rate sau BNPL, dar si metodele de livrare prin transportatori diferiti sau optiune de livrare in lockere.

Nu in ultimul rand, poti grabi decizia de finalizare prin afisarea unei oferte unice / OTO, pentru unul sau mai multe produse la un cost unic in magazin. 

activare-oto-checkout

In plus, poti activa cadouri in cos si poti afisa direct in checkout un banner cu testimoniale, coduri ascunse, promisiunea unor beneficii dupa cumparare etc.

Toate aceste elemente sunt disponibile pentru activare atunci cand vinzi cu Gomag!

Poti activa usor din setari generale optiunea de guest checkout in pagina ta de finalizare. In mod standard, aceasta este setata drept activa [Setari Generale > Comanda > Comenzi doar pentru clienti autentificati > Nu). 

Mai mult, pagina de checkout e one-page – adica e super simplu de completat, inclusiv de utilizatorii care nu prea au experienta online. 

exemplu-optimizare-pagina-checkout

Apoi, pe zona de plati si transport ai serviciile exclusive GPayments si GShipments, ce iti permit sa oferi exact ceea ce vorbeam mai sus – optiuni multiple atragatoare pentru clienti.

In ceea ce priveste elementele de urgentare la checkout, acestea sunt disponibile nativ direct in platforma, asa ca tot ce trebuie sa faci este sa le setezi urmand pasii din documentatie.

Citeste si: De Ce Afacerea Ta Nu Vinde? Probleme La Checkout

5. Verificarea potrivirii produselor tale pe piata

S-ar putea sa ai o idee sau produse de milioane, dar daca iti cheltui tot bugetul in incercarea de a gasi piata potrivita pentru acestea, atunci afacerea ta va esua inainte sa inceapa.

Noii antreprenori cad cel mai des in aceasta capcana. Ei cred, sau poate chiar stiu, ca au produse extraordinare, asa ca vor fi atragatoare pentru oricine. Asa ca piata lor tinta e, practic, toata lumea.

Problema e ca nimeni nu-si permite pe bune sa targeteze pe toata lumea. 

Daca vrei rezultate mai productive si vanzari mai profitabile, atunci trebuie sa gasesti grupul relevant de oameni pentru care oferta ta este cea mai atragatoare si mai relevanta.

Nu te speria daca ai targetat pe toata lumea pana acum. In schimb, rezerva timp pentru a crea sau a optimiza profilele Buyer Persona ale afacerii tale, la modul serios.

Aduna si coreleaza factorii demografici si psihografici ai tipurilor de consumatori pentru care ofertele tale se potrivesc cel mai bine. 

Posibilitatile sa mergi granular si sa creezi campanii mai relevante pe nise si sub-nise sunt nelimitate.

Citeste si: Analiza SWOT – cand si cum o faci pentru ca magazinul tau online sa creasca

Construirea si lansarea magazinului online nu e obiectivul final. 

Afacerile trebuie sa isi adapteze strategiile pentru victorii pe termen lung cu un plan bine pus la punct, ce tine cont de multiplele ramificatii ale directiei pe care si-au propus-o.

Recomandarile de astazi sunt doar varful iceberg-ului pentru ceea ce poti sa faci astfel incat sa iti cresti afacerea. Insa functioneaza si ar putea functiona inclusiv pentru afacerea ta.

Asa ca trebuie sa testezi 🙂 .

Nu uita sa maximizezi rezultatele folosind platforma ta eCommerce la intregul potential. Foloseste documentatia si pune intrebari colegilor de la Help – s-ar putea sa descoperi ca ai deja la indemana functiile pe care ti le doresti, doar ca nu esti constient(a) inca de ele.

Spor la implementat si spor la vanzari!

Cosmin Daraban