Primul articol despre noutati in acest an include cateva functii pe care, probabil, le-ai observat de ceva vreme in platforma.

Unele au fost create pentru a-ti simplifica munca in urma noilor reglementari aparute, iar altele integreaza in ecosistemul Gomag noi oportunitati pentru imbunatatirea experientei consumatorilor din magazinul tau.

Hai sa vedem, asadar, care sunt noutatile din platforma si cum le poti folosi astfel incat afacerea si vanzarile tale sa creasca.

Pont! Iti place ritmul in care crestem, dar nu vinzi – inca – pe Gomag? Acum e momentul perfect sa incepi!

Deschide un demo gratuit pe platforma, pentru 15 zile, si alege apoi abonamentul potrivit pentru tine si nevoile business-ului tau – simplu, eficient si fara batai de cap.

 

Cuprins Noutatile lunii la Gomag

  1. GSPR Update
  2. Optiuni noi pentru taxa SGR
  3. Noutati Ecolet – integrare cu Posta Romana
  4. Raport Comenzi pe Client
  5. Diversificare metode de plata cu integrarea Leanpay
  6. Tema noua in platforma: Hunt
  7. Integrare Helpship pentru optimizarea operatiunilor de logistica

1. GSPR Update

Regulamentul GSPR sau GPSR (regulamentul general privind siguranta produselor), emis la nivel UE, a fost creat pentru a asigura ca fiecare produs, indiferent ca este nou, folosit, reparat sau reconditionat, este sigur pentru consumatori. 

GSPR acopera cerinte precum proiectarea, etichetarea si monitorizarea produselor. Cu alte cuvinte, trebuie sa faci in asa fel incat sa fie foarte usor pentru oricine sa identifice sursa produsului.

Pe lantul de aprovizionare, GSPR impune anumite obligatii, inclusiv pentru producatori, importatori si distribuitori.

Tu, ca vanzator online al produsului, ai 3 obligatii principale din acest punct de vedere:

  • Sa verifici daca produsul este etichetat corect si daca sunt incluse toate detaliile producatorului & importatorului.
  • Sa prezinti instructiunile care insotesc produsul si informatiile de siguranta in limba tarii in care este vandut produsul.
  • Sa colaborezi cu autoritatile de supraveghere, oferind informatii transparente despre lantul de aprovizionare. Aceste date trebuie stocate timp de 6 ani de la livrarea produsului.

Gasesti detalii complete despre regulament la o simpla cautare pe Google dupa GSPR.

Printre lucrurile pe care trebuie sa le faci pentru a respecta acest regulament, noi iti venim in ajutor cu functii care te vor ajute sa simplifici gestionarea datelor cerute de directiva.

In magazin, mai precis in detaliul produsului, se va afisa automat zona Informatii conformitate produs (asa cum se poate vedea in imaginea de mai jos, daca descrierile de produs sunt completate). 

upgrade-gspr-gomag

Atunci cand clientii dau click pe aceasta sectiune, se va deschide un pop-up cu 3 file: Siguranta Produs, Informatii Producator si Informatii Persoana (Informatii Producator si Informatii Persoana vor aparea daca se completeaza campurile aferente din sectiunea Marci, vezi aici.)

Practic, la nivel de front-end, apare un nou pop-up in care prezinti informatiile necesare, oricui doreste sa le vada.

Daca nu esti foarte familiarizat(a) cu aceasta directiva, sfatul meu este sa te documentezi si in special sa te asiguri ca respecti obligatiile tale, ca si comerciant. 

Fa un audit al produselor tale si actualizeaza informatiile acestora de identificare si siguranta (folosind pop-up-ul Gomag pentru a le afisa corect in magazin).

De asemenea, colaboreaza activ cu furnizorii tai – de exemplu, poate e cazul sa va actualizati acordurile, si asigura-te ca angajatii tai sunt la curent cu noile reglementari.

Citeste si: Cum creezi pagini de produs care uimesc clientii & cresc vanzarile

2. Optiuni noi pentru taxa SGR

SGR – Sistemul Garantie Returnare este programul national de recuperare si reciclare a ambalajelor de unica folosinta PET, intrat in vigoare in noiembrie 2023.

Pentru consumatori, SGR inseamna ca platesc o taxa de 50 de bani (0,5 lei) pentru ambalajele reciclabile, PET-uri de apa, de ex., si recipiente de sticla si metal, precum cele de suc sau bere.

Pentru comercianti, in schimb, Sistemul Garantie Returnare vine cu mai multe obligatii, precum inregistrarea in SGR si incheierea de contracte cu administratorul SGR in vederea indeplinirii obligatiilor, afisarea valorii garantiei distinct de pretul produsului, atat la raft, cat si in documentele fiscale ale produsului in ambalaj SGR si colectarea ambalajelor SGR de la consumatorii finali, rambursarea garantiei catre acestia, precum si predarea ambalajelor colectate catre RetuRO.

In cazul unui magazin online, pentru ca, pana la urma, vorbim de eCommerce, clientul va plati, de asemenea, garantia suplimentara (de obicei inclusa in pretul produsului ales), iar comerciantul este obligat sa informeze cumparatorii ca se percepe o astfel de garantie. 

Singura diferenta, in online fata de alt fel de comert, este ca nu esti obligat sa institui puncte de colectare a ambalajelor SGR si nici sa returnezi garantia aferenta catre consumatorii finali. 

Practic, tu ii platesti furnizorului tau garantia pentru marfa achizitionata si o recuperezi ulterior, cand vinzi produsele clientilor tai. Mai apoi, clientii tai pot returna ambalajele de unica folosinta la orice centru de colectare, fara sa fie nevoie sa se prezinte cu acte aditionale sau chitante.

Bun.

Una dintre noutatile lunii se refera tocmai la modul de afisare al taxei SGR, pentru cazul in care vinzi produse care intra in acest program. 

Din Configurarile generale ale magazinului tau tot ce trebuie sa faci este sa setezi modul de afisare – daca vrei ca garantia sa fie inclusa in pret sau adaugata la acesta.

optiuni-taxa-sgr

Alegerea ta depinde, desigur, de modelul de preturi ales si modul de comunicare cu clientii. 

Important este sa stii ca ai, acum, aceasta optiune si poti lua cea mai potrivita decizie pentru cazul magazinului tau.

Citeste si: Cum sa deschizi un magazin online cu Gomag – Ghid pas cu pas pentru creare magazin

3. Noutati Ecolet – integrare cu Posta Romana

O alta noutate interesanta pentru tine are legatura cu posibilitatile de livrare prin serviciul Gomag Shipments, mai precis prin intermediul Ecolet.

Magazinul tau poate oferi acum optiunea de livrare Posta Romana, datorita integrarii Ecolet cu acest furnizor. 

integrare-posta-romana-ecolet

Varianta respectiva va fi intotdeauna cea mai putin costisitoare si poate reprezenta o optiune mai accesibila pentru tine, in cazul in care vrei sa iti reduci cheltuielile de transport cat mai mult posibil.

Citeste si: Gomag Shipments, raport Metode plata, update GoBot si alte noutati in platforma

4. Raport Comenzi pe Client

Despre utilitatea si diversitarea rapoartelor pe care le vezi in platforma Gomag am povestit in numeroase randuri. 

De la rapoarte privitoare la vanzari, astfel incat sa poti urmari performanta magazinului, si pana la cele despre produse, care te ajuta sa iei decizii strategice in business, platforma iti pune la dispozitie o adevarat colectie de date, pentru ca tu sa ai mereu o perspectiva clara, transparenta si realista asupra afacerii tale.

Iar mai nou, in rapoarte, poti vedea date despre Comenzi pe Client.

raport-comenzi-pe-client

Cu ajutorul acestui raport vei putea urmari partea de fidelizare a clientilor, deoarece contorizeaza clientii care plaseaza cele mai multe comenzi, dar si pe cei care au plasat mai putine comenzi. 

Datele te ajuta sa ajustezi sau sa schimbi complet strategia de fidelizare, pentru a obtine maximum de la clientii existenti si a reduce costurile de achizitie.

Citeste si: Cum vinzi mai mult cu ajutorul datelor – Gomag Insights & rapoartele magazinului tau online

5. Diversificare metode de plata cu integrarea Leanpay

Cate case, atatea obiceiuri. Vorba aceasta ramane la fel de valabila la cumparaturile online, in special cand e vorba de metodele preferate de transport sau plata.

Din acest motiv, bunele practici recomanda sa afisezi clientilor tai cat mai multe optiuni de plata, in special cele in tendinte si care se potrivesc cu obiceiurile recente de cumparaturi.

Una dintre ele este plata in rate, pe sistemul Cumperi acum, platesti mai tarziu – intr-un context complet digital, cum este serviciul oferit de Leanpay.

Daca vrei sa activezi aceasta optiune in magazinul tau online, de acum inainte o poti face usor, prin integrarea rapida Gomag – Leanpay.

integrare-leanpay-gomag

Tot ce trebuie sa faci este sa ai un cont de partener Leanpay si sa urmezi pasii din documentatia Gomag, pentru activarea integrarii.

Afisarea acestei metode de plata in magazinul tau poate duce la o crestere de pana la 23% a vanzarilor in primele 6 luni, 15% crestere medie a valorii comenzii si 20% crestere medie a numarului de cumparatori – conform cifrelor publicate de Leanpay!

Citeste si: Lansare GPayments, update SEO Avansat & GoBots si alte noutati Gomag

6. Tema noua in platforma: Hunt

Avansam constant cu lansarea de noi teme utile magazinelor online prezente pe platforma Gomag. 

Cea mai noua tema poarta numele Hunt si este perfecta pentru brandurile care celebreaza pasiunile clientilor, avand un design curat si profesional, care valorifica misiunea lor publica.

Tema Hunt este dedicata niselor cu produse outdoor, camping, pescuit si vanatoare, echipament tactic, sporturi sau travel si fashion.

In functie de vizualurile si bannerele specifice brandului tau, s-ar putea potrivi, insa, pentru o multime de alte domenii.

nou-tema-hunt-gomag

La fel ca toate celelalte teme Gomag, Hunt are un design responsive si respecta by default bunele practici legate de experienta utilizatorului. 

De asemenea, o poti personaliza asa cum doresti si cand doresti, folosind Configuratorul gratuit sau chiar Editorul CSS / JS.

Vrei sa vezi cum arata tema Hunt in magazinul tau online? Foloseste modul de test din sectiunea Design, in panoul tau de administrare!

Citeste si: Cum sa iti personalizezi tema Gomag, fara programator

7. Integrare Helpship pentru optimizarea operatiunilor de logistica

Unul dintre sponsorii Gomag SUMMIT & eCommerce Fest 2025, dar si unul dintre principalii furnizori romani de solutii de eCommerce fulfillment si de livrare transfrontaliera, HelpShip ofera comerciantilor online locali si internationali peste 600 de metode de livrare – inclusiv optiunea de ramburs la livrare, pentru 17 tari europene. 

Principalul centru de fulfillment HelpShip este situat chiar la CTPark Oradea Cargo Terminal, la granita romano-ungara. 

Aceasta locatie strategica asigura livrari rapide si sigure in intreaga regiune ECE, si livrari in ziua urmatoare atat in Romania, cat si in Ungaria.

Acum, daca lucrezi deja cu HelpShip sau vrei sa incepi sa o faci curand, poti activa integrarea directa in platforma ta, astfel incat sa iti usurezi munca!

activare-helpship-gomag

Integrarea sincronizeaza datele necesare pentru gestionarea comenzilor, ceea ce va duce la operatiuni interne mult mai eficiente.

integrare-helpship-gomag

Citeste si: Mic Ghid Pentru Strategia De Livrare

Ai vazut noile functionalitati si integrari in platforma ta Gomag?

Daca nu ai apucat inca si sunt relevante pentru tine, incepe sa le testezi sau sa le folosesti, asa incat sa lucrezi mai istet si mai cu spor.

Pentru instructiuni, ai sfaturi pas cu pas in centrul Help Gomag sau, daca doresti, ne poti trimite direct un email cu intrebarile si nelamuririle tale, iar colegii revin cu un raspuns cat mai curand posibil.

Care este cea mai utila pentru tine dintre noutatile acestei luni? Spune-mi in comentarii!

PS. Deschide sau migreaza magazinul pe platforma Gomag si propulseaza-ti business-ul exact acolo unde doresti.

Ai timp 15 zile sa testezi platforma gratuit, iar abonamentele variaza in functie de necesitatile tale. Incepe acum!

Andreea Rusz