Sezonul cumparaturilor de iarna in acest an se anunta a fi unul impredictibil.
Comerciantii vor trebui sa impresioneze nu doar clientii increzatori, care iau decizia de cumparare cu incredere financiara, ci si pe cei extra sensibili la valoarea pe care o pot castiga, cei care sunt afectati de presiuni economice.
Dupa un start al campaniilor Black Friday cu cifre interesante si o relativa crestere fata de anul trecut, lucrul antreprenorilor nu se incheie, ci devine mai intens.
Asa ca, pentru azi, ti-am pregatit cateva moduri pe care le poti folosi astfel incat sa devii sursa de inspiratie pentru clienti si sa faci fata competitorilor in timpul celui mai aglomerat sezon din an.
Cuprins: Incepe de la inspiratie in retail: cum captivezi clientii
- Foloseste AI si realitatea virtuala
- Foloseste inspiratia pentru a reanima interesul clientilor castigati de Black Friday
- Preintampina paralizia alegerii in acest sezon prin inspiratie
- Adauga strategii de gamification pentru inspiratie & vanzare
Rolul inspiratiei ca punct de pornire in comert
Inspiratia nu este, de obicei, bazata pe nevoie.
In psihologia vanzarii avem un efect numit efectul de posesie, care ne spune ca oamenii valorifica mai mult un lucru sau un produs, atunci cand il detin deja.
Extrapoland la utilitatea inspiratiei ca punct de pornire pentru achizitie, in momentul in care vezi un produs si iti imaginezi cum se va schimba viata ta atunci cand il detii, apare efectul de posesie.
De exemplu, poate vezi o pereche de pantofi glam, si iti imaginezi ce senzatie vor face daca ii porti la o petrecere. Sau vezi un set de mobilier de terasa si iti imaginezi ca petreci timpul cu prietenii sau familia mai confortabil.
Cand apare efectul de posesie, trebuie sa decizi: vrei sa ai experienta pe care ti-ai imaginat-o sau renunti?
Nu e despre a decide sa cumperi ceva; ci despre a pierde sau nu visul pe care tocmai l-ai creat.
Acesta este rolul inspiratiei din perspectiva de client, si un trigger rar valorificat de catre comercianti.
Citeste si: Psihologia in vanzari. 30+ Triggere emotionale care declanseaza vanzarea in magazin
Moduri in care poti captiva clientii
#1. Foloseste AI si realitatea virtuala
Cand te gandesti la un magazin care vinde in mod traditional, ai multa marfa expusa pe rafturi – ceea ce e experienta standard de cumparare.
Generezi inspiratie si emotie prin simpla prezentare, cand oamenii se afla in fata acestor rafturi. Si in general, ai acolo unul sau mai multe produse vedeta.
De exemplu, un magazin de imbracaminte poate avea un sir de umerase cu tricouri, dar si un manechin imbracat cu un tricou “vedeta”, din noua colectie, de exemplu, in vitrina sau langa rafturi.
Asadar, pentru a oferi acest gen de experienta in online, ai nevoie de echivalentul manechinelor sau a aranjarii in vitrina.
Cateodata, asta inseamna pur si simplu sa arati produsele vedeta primele, sa creezi un landing page inspirational sau sa optimizezi paginile de produs / de categorie.
Insa cea mai mare diferenta o faci prin pregatirea unor experiente noi folosind AI si realitatea virtuala – experiente dedicate care sunt mai putin despre acoperirea unei nevoie specifice, si mai mult despre inspirarea clientilor sa descopere lucruri noi.
Functia Live Try On pentru produsele de makeup L’Oréal sau cea pentru vopsea de par de la Garnier sunt doar doua exemple.
De asemenea, o valoare similara o ofera recomandarile de produse personalizate, folosind gen AI si instrumente precum Launcher de la theMarketer.
Citeste si: Inteligenta artificiala generativa si de ce este esentiala, astazi, in eCommerce
#2. Foloseste inspiratia pentru a reanima interesul clientilor castigati de Black Friday
Conform Bluecore, intre 50 si 80% dintre clientii din sezonul de iarna sunt clienti noi, care cumpara pentru prima data.
Insa majoritatea clientilor, inclusiv cei repetitivi sunt atenti, in aceasta perioada, la actiunile comerciantilor, pentru ca exista formata deja o anticipare pentru promotii si un obicei de a face cumparaturi.
Fie ca ai terminat deja campania de Black Friday sau mai dureaza inca, daca vrei sa captivezi clientii in continuare si in campania de Craciun, o idee buna e sa le oferi o secventa continua de inspiratie, in formele lor preferate.
Aceasta poate insemna, de exemplu, recomandari de produse cross-sell cu ce au cumparat anterior, un onboarding bazat pe educare si inspiratie pentru viata de zi cu zi (cu plasare de produse), o campanie speciala, video-uri interesante short si long, pe canalele unde sunt prezenti, o serie de carusele pe Instagram etc.
Nu strica, de asemenea, sa te gandesti la o personalizare a programului tau de loialitate, tinand cont de efectul inspiratiei.
Poti, de exemplu, sa oferi exclusivitate si surprize in functie de diverse grade de loialitate, cu materiale care sa ii inspire, de la mostre si cadouri in colete, la cataloage, parteneriate cu brandurile lor preferate sau materiale educative cu acces inchis.
Citeste si: Principalele strategii de fidelizare a clientilor in eCommerce
#3. Preintampina paralizia alegerii in acest sezon prin inspiratie
Un studiu recent Accenture ne spune ca 68% dintre cumparatori pot “suferi” de efectul de paralizie a alegerii in acest sezon – adica se blocheaza in momentul in care au prea multe optiuni dintre care pot alege.
Acesta duce la o crestere a ratei de abandon a cosului, si la parasirea magazinului.
81% dintre clienti isi doresc sa poata lua decizia pentru ce sa cumpere mai repede, iar 73% spun ca asteapta inspiratia cu bratele deschise – si aici e punctul in care voiam sa ajung.
Ce poti sa faci, de exemplu e sa creezi un grup de “ambasadori ai inspiratiei” – oameni interni, parteneri, influenceri, antreprenorul cu brandul personal – pentru a inspira si sfatui clientii.
Marius Fulgu, de la PetExpress.Club, e un exemplu extraordinar pentru implementarea acestui mod de a oferi inspiratie. Vezi in continuare povestea sa de succes:
O alta sursa principala de inspiratie care poate contracara paralizia alegerii sunt recomandarile de la prieteni si familie. Asadar, include in grupul tau de ambasadori clientii existenti!
Poti folosi functia de distribuire pe retelele social din modulul Fidelizare, in Gomag. Pregateste un banner estetic si chiar un cod de reducere “ascuns” si invita clientii actuali sa iti distribuie magazinul pe conturile lor personale.
Inspiratia poate veni, de asemenea, cand oamenii navigheaza pe diverse canale pentru a gasi idei.
Nu e de mirare ca volumul de cautari long tail pentru idei de cadouri pentru [diverse categorii si obiective] creste enorm in aceasta perioada.
Pregateste continut inspirational nu doar pentru cautarile Google, ci si pentru cele pe social media, cum ar fi TikTok, Pinterest sau Instagram.
Gandeste-te, de asemenea, la un serviciu special in aceasta perioada, de exemplu, pentru impachetare de sezon.
Citeste si: Update Marcaje Promotionale, Dark Mode pentru Black Friday si alte noutati
#4. Adauga strategii de gamification pentru inspiratie & vanzare
Strategia calendarului de advent functioneaza bine in sezonul cumparaturilor de iarna si este o metoda de a imbina inspiratia cu nevoia, folosind principiul gamificarii pentru a trezi curiozitatea si a determina decizia de cumparare.
Calendarul contextualizeaza, de asemenea, campania sarbatorilor de iarna si retine atentia clientilor.
Vezi in continuare un video detaliat despre cum sa iti faci propriul calendar de advent in magazinul tau online.
Pont!
Creeaza un set de produse de tip calendar de advent prin intermediul functiei bundle din platforma.
Poti adauga impreuna multiple produse de dimensiuni mici si sa alegi un mod special de ambalare a lor (impachetate separat si numerotate).
Citeste si: Planul de marketing 2024 – Calendar pentru 366 de zile de postari, continut si idei de promovare
Ofera experienta potrivita clientilor tai, pentru contextul potrivit.
Inspiratia ca stadiu in frunte pentru Customer Journey te ajuta sa iesi in intampinarea clientilor tai si sa le castigi increderea, astfel incat decizia de cumparare sa fie luata natural in favoarea ta.
Sfatul meu?
Tine cont de recomandarile primite in articolul de azi si testeaza cel putin una in pregatirea campaniilor din acest sezon. Vezi cum functioneaza pentru tine 🙂 .
Nu uita sa te folosesti la maximum de functiile si aplicatiile pe care le ai la dispozitie in platforma. Cu putina documentare sau ajutor din partea colegilor mei de la Help, cu siguranta vei reusi sa faci orice ti-ai propus.
Iar daca nu vinzi cu Gomag – inca – acum e cel mai bun moment sa incepi!
Profita de oferta Black Friday valabila pana vineri, 15 noiembrie, si alege pachetul de beneficii perfect pentru tine, cu reduceri de pana la 100% la migrare & redirect, magazin la cheie, integrare furnizori si integrare cu eMAG marketplace.
- Pornind de la inspiratie in retail: cum sa captivezi clientii in acest sezon - noiembrie 12, 2024
- 5 Metode Dovedite sa iti cresti Afacerea Online - noiembrie 5, 2024
- Secretele unui business care dureaza - octombrie 29, 2024