Neil Patel, ecommerce, SEO, bitcoin, vanzari, UX,  clienti, glam, premii, optimizarea ratei de conversie, networking, landing page, Neil Patel din nou.

Acesta a fost un brainstorming facut cand am inceput sa scriu articolul despre cum a  fost la a XII-a editie a Galei Premiilor eCommerce. Ati inteles, da? 🙂 Pe scurt, a fost un eveniment plin de glam in care s-au discutat subiecte de la A-Z despre eCommerce iar la sfarsit au fost premiate cele mai bune magazine online din anul 2017.

echipa silkweb la gpec

The speakers

Recunosc ca entuziasmul meu pentru GPeC se datoreaza mult speakerilor internationali. Am vrut sa il vad in special pe Neil Patel!

In primele mele luni la Silkweb ma ocupam de SEO si content si citeam multe bloguri de marketing online, dar cel mai mult imi placea Quicksprout.com. Articolele erau foarte catchy, simple, la subiect, bazate pe date concrete si fara prea multe detalii tehnice plictisitoare. Dupa ce citeam un sfat de pe quicksprout eram fascinata dar si oarecum speriata de cate poate sa faca marketingul asta online. Cine scrie pe Quicksprout? Neil Patel, ati ghicit!

Live, tipul e si mai simpatic, prezentarea lui nu e bazata pe multe date si rezultate, dar il crezi pe cuvant  fiindca e al naibii de convingator. Ne-a prezentat “7 e-commerce hacks that’ll double your conversion rate” si a pornit de la premiza ca “Conversion optimisation is like dating”, adica e nevoie de pasi mici ca la inceput, si ambele tabere trebuie sa fie implicate. A construit impreuna cu cativa oameni din sala situatii posibile ingenioase si m-a impresionat creativitatea si spontaneitatea lui. La urma urmei, cred ca astea sunt calitatile principale ale oamenilor de marketing. Neil a insistat pe importanta survey-urilor in procesul de optimizare a ratei de conversie si a subliniat ca “Copy tweaks have the most impact on conversions” si ca “It’s time to get personal with our sales copy”, deci bye bye limbaj de PR vechi si imbacsit.

In final, Neil a marturisit ca este fanul meu si tinem legatura:

Ok, videoclipul este scos din context si Neil nu mi se adresa mie – dar fan girl here, do understand! 🙂

Oli “aproape mi-am schimbat numele in landing page” Gardner, founder of Unbounce (un paradis al landing page-urilor), persoana care probabil a analizat cele mai multe landing pages ever, e spectaculos. Imbracat intr-o camasa cu buline vine si ne spune “Fuck Data” (pe scurt). L-ati crede? Poate a fost doar un A/B test! De fapt, ce ne-a zis a fost: “If we are too data driven, we loose our creativity. We need to be customer driver. Or better, data-informed and customer driven”. Frumos spus, zau ca imi plac datele, dar sa nu uitam ca in spatele comenzii sau a lead-ului se afla o persoana.

Oli ne-a facut o surpriza: si-a tradus toata prezentarea cu Google Translate in romana, iar rezultatul i-a inveselit si pe cele mai serioase persoane 🙂

oli gardner gpec

La fel ca si Neil Patel si Oli Gardner crede ca copy-ul are puterea cea mai mare in a schimba rata de conversie. Vrand sa obtina mai multe e-mailuri de business printr-un formular, a schimbat campul “e-mail” cu aceste variante: ‘business e-mail address’, ‘work e-mail address’ sau ‘your best e-mail address’ iar pentru prima a primit cea mai mare rata de e-mailuri scrise corect, non-spammy si reale.

Au fost multe paneluri si dezbateri si s-au atins o multime de subiecte importante pentru detinatorii de magazine online: daca merita sa te extinzi in alta tara, discutii de foc cu firmele de curierat, despre bitcoin si posibilitatea platii online cu aceasta moneda, despre black friday sau chiar despre cum sa vinzi mai bine decat Amazon. Ambitioase discutii si sesiuni practice care nu pot decat sa te motiveze sa DREAM BIG!

Competitia GPeC

Competitia magazinelor online participante la GPeC nu e deloc simpla; Ele trec printr-o auditare foarte riguroasa realizata de peste 20 de experti in eCommerce si Marketing Online, experti care tin cont de peste 170 de criterii de evaluare esentiale pentru un business online. Unul dintre acesti experti este si Cosmin Daraban, colegul meu care se ocupa de jurizarea GPeC de 6 ani la rand.

In etapele de jurizare fiecarui expert ii este atribuita o categorie de criterii, in functie de expertiza sa: Usability, Customer Experience, Design, Social Media, Mobile, E-mail Marketing, SEO, Securitate, Aspecte Juridice, Calitatea Serviciilor magazinului si loializarea clientilor.

cosmin daraban juriu gpec

Cosmin a jurizat pentru cateva magazine participante partea de UX si l-am intrebat care au fost problemele cele mai mari identificate pe aceste site-uri. Mi-a spus ca marea lui dezamagire a fost cand a vazut ca majoritatea magazinelor jurizate de el aveau varianta de mobile, insa era una google-friendly, nu si user-friendly.

La GPeC ar fi bine sa participe cat mai multe magazine online romanesti pentru a primi un feedback corect, o “radiografie absoluta” (cum spune echipa GPeC) a site-ului lor, fiindca doar identificand partile bune si lucrand la solutionarea problemelor, au sanse reale sa isi creasca afacerile. Am fost bucuroasa sa vad multi clienti Silkweb si Gomag la eveniment, fie in postura de participanti, fie pentru conferinta si networking.

Evenimentul + networking

silkweb la gpec gif

eCommerce can be glamourous. Dovada GPeC, cand sala se primeneste, online-ul vine in offline si magazinele ies la networking. Au fost peste 800 de participanti, fondatori si angajati ai magazinelor online, dar si prestatori de servicii, parteneri GPeC si bloggeri. Daca esti fan networking poti foarte bine in cele 2 zile de GPeC Summit doar sa asculti, sa te prezinti si sa te faci (mai) cunoscut.

Cosmin cam asta a facut, fiindca dupa super dezvoltarea platformei Gomag, webinarii si Gomag Virtual Summit au fost multe persoane care au vrut sa discute cu el idei si strategii de business. Dovada, colajul lui de selfie-uri 🙂

cosmin daraban clienti si parteneri

Gala a fost prezentata de Andi Moisescu, #pebune?! Fara apropouri si in stilul stau direct nonconformist,  a prezentat castigatorii GPeC 2017 cu mare fast. Lista intreaga de castigatori este aici, dar va zic ca premiul cel mare, acela de magazinul anului s-a acordat lui Vegis.ro

Super clientii nostri s-au aflat si ei pe podium, pentruanimale.ro premiat locul 1 la categoria petshop si a2t.ro, participant in categoria Security. Ne mandrim cu asa clienti. Felicitarile noastre tuturor participantilor – datorita voua creste increderea cumparatorilor in comertul online si se dezvolta noi infrastructuri mai prietenoase.

Atat de la GPeC, ma intoc la PPC!

Cosmin Daraban