E un expert de top in optimizarea ratei de conversie si a produs sute de milioane de dolari profit pe tot parcursul carierei sale.
A inceput cu o pasiune enorma pentru design si experienta utilizatorilor iar astazi este mai bine cunoscut drept mintea geniala din spatele unuia dintre cele mai populare instrumente de analytics & feedback – Hotjar.
Continuam seria #ExpertulSaptamanii cu David Darmanin, CEO & Co-founder la Hotjar dar si un speaker popular la numeroase evenimente de marketing digital si CRO, din intreaga lume.
Hai sa vedem impreuna cum a ajuns David la ideea acestui tool, care sunt valorile pe care le promoveaza si de ce merita sa il urmaresti si tu, pentru a invata din ceea ce are de spus.
David Darmanin s-a nascut si a crescut o buna parte din copilarie in Australia dar pe la 7-8 ani parintii lui s-au reintors in Malta, acolo de unde sunt si originari.
Ambii parinti erau profesori asadar David nu isi inchipuia de pe atunci ca in viata va alege o cale mai putin sigura si atat de plina de riscuri precum e antreprenoriatul.
Primul contact cu acest tip de experienta l-a facut in scoala, in momentul in care a intrat intr-unul dintre programele celor de la Junior Achievement Young Enterprise Malta Foundation (JAYE Malta). S-a descurcat atat de bine incat a fost numit Managing Director la Omicron, in 1998.
Pe tot parcursul studiilor universitare, David a lucrat ca designer, urmand in acelasi timp cursurile de drept ale Universitatii din Malta. In 2004 a reusit sa isi ia doctoratul in drept, lucrarea sa fiind axata pe politicile de confidentialitate ale datelor personale.
A lucrat putin in domeniu, 1 sau 2 luni, insa si-a dat seama rapid ca aceasta meserie nu e pentru el.
Interesant cum, pana de curand, David credea ca diploma sa in drept era inutila. In perspectiva GDPR insa, Hotjar s-a numarat printre primele firme care s-a adaptat foarte repede la cerintele noii legi.
Atras de design si experienta consumatorilor, la inceput David a lucrat ca freelancer pentru diverse companii si a construit site-uri, folosind tehnologia existenta la acea vreme (ex. Drupal). Frustrat insa de faptul ca trebuia sa reia munca de construire a unui site la fiecare proiect nou, s-a gandit la un startup pe baza unui SaaS.
La acea vreme, in 2004-2005 conceptul de SaaS era extrem de nou. Ideea sa de afacere a rezistat mai putin de un an, poate si pentru ca asociatul sau (verisorul sau) – cel care se ocupa de partea tehnica, de programare – avea si un job full-time.
Prin urmare, a inchis startup-ul si s-a angajat la o companie suedeza din Malta ce cauta un specialist in optimizarea conversiilor.
In era de dinaintea aplicatiilor si a smartphone-urilor, David a facut tot ce i-a stat in putinta pentru a aduce rezultate. Insa si-a dat seama unde greseste – optimizarea se facea pentru numere, nu pentru oameni.
Aceasta perioada a fost una de invatare iar in 2012, David s-a alaturat agentiei Conversion Rate Experts pe pozitia de consultant la distanta. A lucrat cu succes pentru companii din Fortune 500 si clienti foarte mari iar prin intermediul lor, a reusit sa se familiarizeze cu tool-urile de analiza existente la acea vreme.
De ce nu le-ar fi putut folosi singur? Pentru ca erau extrem de scumpe. Pe deasupra, diferite tool-uri contineau diferite informatii imprastiate peste tot. Iar aceasta a fost o oportunitate de care s-a folosit din plin.
Invatand, citind si lucrand activ in domeniu, David si-a dat seama ca daca vrea sa aiba un startup de succes, va trebuie sa gandeasca la o scala mai mare.
A luat ideea initiala de produs SaaS si neajunsurile tool-urilor bazate pe numere din acea vreme. Fiind atras de vizual si de experienta utilizatorilor, a combinat toate aceste directii intr-un singur tool – Hotjar. Mai mult, a vrut sa construiasca un instrument care sa fie usor accesibil din punct de vedere al pretului, pentru toata lumea.
A luat legatura cu 3 prieteni cu care colaborase si inainte pe programare si au hotarat sa construiasca un plan pentru ideea lui de business.
Hotjar a fost fondat la inceputul lui 2014, pornind de la un MVP. Oamenii erau invitati sa se inscrie pe lista de asteptare pentru varianta beta iar acesti utilizatori urmau sa fie denumiti membri fondatori, primind diferite bonusuri precum acces gratuit pe viata si alte cadouri.
In perioada beta, ce a tinut 7 luni, baietii au reusit sa adune 60.000 de utilizatori, multi dintre acestia continuand sa plateasca produsul premium dupa lansare.
In primul an, Hotjar ajunge la 1 milion de dolari ARR (anual recurring revenue) iar in 3 ani, explodeaza la 10 milioane de dolari. Din punctul meu de vedere, nu e o surpriza prea mare. Hotjar e un instrument ce combina o multime de alte tool-uri intr-unul singur iar faptul ca s-au axat pe vizual duce la simplificarea utilizarii lui si o intelegere mai buna a datelor.
Te ajuta in mod real sa iti cresti rata de conversie deoarece poti sa intelegi cum si in ce fel iti folosesc oamenii site-ul, ba chiar pagini si sectiuni specifice din site.
Surprinzator, intreaga echipa Hotjar lucreaza de la distanta pe baza unui document ce atesta cultura si valorile acestui business – si o face cu succes.
Tool-ul este folosit de peste 150.000 de site-uri, in peste 19 limbi, 12 valute si peste 13 tipuri de industrii. Printre clienti se numara Hubspot, Skyscanner, Inbound dot org, Unbounce, Matalan, Directive Consulting, portalul de job-uri Reed dot co dot uk etc.
E unul dintre startup-urile cu cea mai rapida crestere din lume!
Dupa 2 startup-uri esuate si o afacere de succes, David Darmanin se numara astazi printre cei mai buni experti in CRO din lume. Intre timp a fondat competitia Startup Malta Business Plan si a co-fondat Startup Malta Foundation of Entrepreneurship.
In total are peste 12 ani de experienta in e-marketing, visual marketing si business project management si a participat la conferinte de renume precum AdTech, eMetrics, Conversion Conference, INBOUND, Business Leaders Malta. In 2016 l-am intalnit personal in cadrul GPeC Summit, la Bucuresti, asadar David nu e o persoana imposibil de abordat.
Desi vorbeste despre date si CRO – subiecte mai greu de digerat pentru multi marketeri – are un talent deosebit de a simplifica lucrurile si a mentine atentia unei audiente, indiferent de marimea ei.
Sfatul meu?
Urmareste-l pe David Darmanin pe canalele pe care este prezent: pe blogul Hotjar, pe Twitter, LikedIn, Facebook si in cadrul conferintelor la care participa. Invata din ce are de spus si foloseste Hotjar cu cea mai mare incredere – iti poate transforma site-ul intr-o masina de vandut.
Spune-mi, despre cine ti-ar placea sa citesti in cadrul seriei #ExpertulSaptamanii la Gomag?
Citeste si alte articole din serie:
- Jeff Bullas este #ExpertulSaptamanii la Gomag
- Peep Laja vine la GPeC in 29-31 mai [#ExpertulSaptamanii]
- Foloseste Hotjar pentru a-ti creste vanzarile online [Video]
- 25 de sfaturi de bun simt pentru afacerea ta in 2025 - ianuarie 14, 2025
- Planul de marketing 2025 – Calendar pentru 365 de zile de postari, continut si idei de promovare - ianuarie 3, 2025
- 2024 in review: cresteri, lansari si cifre despre platforma Gomag - decembrie 23, 2024