Seria #ExpertulSaptamanii continua astazi la Gomag cu o alta personalitate arhi cunoscuta in marketing digital si eCommerce – un adevarat pionier in domeniu din moment ce vorbeste si practica marketing online dinainte ca acesta sa se numeasca asa.
Este vorba de Dave Chaffey, Co-Fondator la Smart Insights, autor, consultant si speaker invitat la numeroase evenimente pe tot globul. Chaffey e o fata familiara pentru multi din industrie, o prezenta obisnuita in circuitul conferintelor inca din 1990 si un blogger de succes.
Cartile sale reprezinta resurse de capatai pentru orice novice in marketing digital iar experienta vasta i-a adus de-a lungul timpului mai multe premii si distinctii.
Trecutul lui Dave pana in momentul in care a inceput sa lucreze in marketing nu este facut public. Stim ca s-a nascut in 1963, este casatorit iar atunci cand nu lucreaza, printre pasiunile lui se numara drumetiile, alergatul, orientarea si protejarea mediului inconjurator.
Din moment ce nu am acces la foarte multe informatii despre viata sa personala si modul in care a ajuns sa fie atat de pasionat de marketing, ma voi limita la a-ti spune ce stiu.
Printre primele sale job-uri s-a numarat functia de Project Manager la GMAP Consulting, post pe care l-a detinut din 1988 pana in 1990. A fost extrem de productiv dupa cum se vede din rezultate: in momentul in care s-a angajat, firma consista din 2 oameni – in momentul in care a plecat, aceasta avea mai mult de 100 de angajati.
A fost apoi Software Development Manager si lector, inclusiv in perioada in care a inceput sa lucreze in domeniul in care este cunoscut si azi – marketing.
Cat timp a lucrat la E-consultancy, din 2004 pana in 2009, ca Digital Marketing Analyst si autor, a redactat cateva dintre cele mai populare ghiduri publicate de comunitate.
A continuat apoi sa fie consultant pentru firme precum Marketing Insights Limited si cScape, iar in 2009, a reusit sa isi aduca ideea la realitate.
Smart Insights.
Smart Insights este o platforma de educare bazata pe abonament ce ofera o suita de resurse si sfaturi de marketing si eCommerce, ajutand marketerii sa isi planuiasca, gestioneze si optimizeze strategia prin intermediul unor sabloane descarcabile, ghiduri si instrumente interactive de invatare.
Ideea acestei platforme nu a venit din neant ci mai mult ca o evolutie. Dave scria deja regulat pe blogul sau personal, DaveChaffey dot com, inca din 2004, despre ultimele noutati in marketingul digital. Intre timp publicase si cateva carti, dintre care cateva bestsellers iar acestea, in combinatie cu blogul, ii aduceau cateva sute de mii de vizitatori lunar si clienti pe consultanta.
Dave si-a dat seama ca ar fi interesant sa dezvolte si sa creasca un business de tip SaaS care sa publice informatii si resurse la zi, intr-un mod mult mai fiabil decat ar face-o prin publicarea unei carti.
Asa ca a facut-o. A colaborat cu 2 co-fondatori, Stuart Miller si Dan Bosomworth (ce lucrau in acelasi timp full-time in agentii) pentru a crea numele si planul pentru noua afacere.
La inceput, a incercat sa dea un boost business-ului redirectionand trafic din blogul lui, insa Google le-a recunoscut domeniul drept unul de incredere abia dupa 6 luni de existenta (cumparasera un domeniu existent).
In timp ce Miller (actualul CEO al business-ului) se ocupa de partea tehnica si dezvoltarea platformei, Dave si Bosomworth munceau pentru crearea de continut de calitate si infografice care i-au ajutat sa imprastie vestea despre Smart Insight mai usor.
La momentul lansarii business-ului, toti 3 lucrau full time in alte firme, tocmai pentru a avea si un plan B in eventualitatea in care lucrurile n-ar fi mers bine. Insa nu a fost cazul.
Dave a muncit intens la inceput, fiind trainer, consultant si lector dar, in timp, a redus la minimum aceste activitati.
Succesul ideii lui este vizibil astazi cu ochiul liber. Smart Insight se numara printre principalele surse de educatie pentru peste 150.000 de membri din peste 100 de tari.
Diversitatea subiectelor abordate, a formatelor publicate si calitatea continutului au propulsat business-ul in top. Si merita, in mod real, sa faci parte din aceasta comunitate.
Revenind la Dave, am pomenit putin mai sus despre cartile pe care le-a scris. Astazi numara 6 bestsellers si o multime de alte publicatii valoroase, in special ghiduri si resurse in Smart Insights.
Iata o lista (incompleta) a cartilor sale:
In 2004 a fost desemnat de CIM (Chartered institute of Marketing) drept unul dintre cei 50 marketing guru ai lumii care au transformat viitorul acestui domeniu.
In 2010 a urmat o alta distictie, Honorary Life Fellow, din partea IDM ca recunoastere a muncii sale asidue pentru educarea marketerilor in privinta celor mai bune practici ale industriei. Dave a fost si unul dintre pilonii crearii si implementarii calificarilor IDM in digital marketing.
In 2015, BrandRepublic l-a inclus in Top 50 UK Influencer in Social Media.
Dave este, de asemenea, lector la cateva universitati din Anglia, printre care se numara Cranfield School of Management, Leeds University Business School, Warwik, Previously Birmingham, Derby etc.
A facut consultanta pentru clienti uriasi dar si business-uri mici precum 3M, CIPD, Barclaycard, Euroffice, HSBC, IDM, Intel, Siebel, Tektronix, Mercedes Benz, Sony, Nokia etc.
Cu o experienta atat de solida si cunostinte uriase in campul marketingului digital, Dave Chaffey este un expert de la care garantat poti invata pana si cele mai ascunse secrete ale succesului unui business online.
Asadar, iti recomand sa il urmaresti si sa inveti din ceea ce are de spus in Smart Insights, pe blogul platformei, LinkedIn, Twitter, SlideShare, blogul personal si in cadrul evenimentelor la care participa.
Cere acces la ghidurile si sabloanele gratuite Smart Insights si, daca doresti, investeste in tine devenind membru premium al platformei – ce include o multime de resurse fantastice din care ai posibilitatea sa obtii exact rezultatele pe care ti le doresti de la strategia ta de marketing.
Ce zici, ai vreo preferinta pentru urmatorul expert al saptamanii la Gomag? Spune-mi propunerea ta in comentarii.
Citeste si alte articole din seria noastra:
- 25 de sfaturi de bun simt pentru afacerea ta in 2025 - ianuarie 14, 2025
- Planul de marketing 2025 – Calendar pentru 365 de zile de postari, continut si idei de promovare - ianuarie 3, 2025
- 2024 in review: cresteri, lansari si cifre despre platforma Gomag - decembrie 23, 2024