Vrei sa faci prima vanzare online cat mai repede?

Stiai ca nimeni nu se naste talentat sau priceput la vanzari?

Cu siguranta.

Chiar daca cei mai buni vanzatori fac sa para totul extrem de usor, adevarul e ca in spatele performantei lor se regasesc ani de educare si dezvoltare a abilitatilor dobandite.

  1. Incepe cu obiectivele
  2. Intelege faptul ca prima vanzare (la fel ca restul) este un proces
  3. Identifica lipsurile viitorilor tai clienti
  4. Masoara fiecare actiune
  5. Vinde oamenilor care vor sa cumpere (video)

Daca esti incepator si vrei sa inveti cum sa vinzi, cel mai ok este sa incepi cu esentialul, sa intelegi elementele de baza a ceea ce este vanzarea si cum trebuie sa fie tratata, pentru a o castiga in mod repetat.

In articolul de astazi vom discuta despre 5 elemente de baza destinate celor care vor sa vanda si proprietarilor de business-uri online, ce doresc sa invete secretele meseriei lor, incepand de la abilitatile esentiale pentru un antreprenor.

Aceste 5 ponturi te vor ajuta sa faci prima vanzare catre oameni pe care ii vei pregati chiar tu sa cumpere.

1. Incepe cu obiectivele

Cel mai bine este sa incepi direct de la sfarsit. Avand scopul final in minte si folosindu-te de instrumente de monitorizare care sa iti confirme sau infirme atingerea acestuia, poti sa identifici strategiile ideale de aplicat.

Ce obiective ti-ai putea seta? Acestea depind de tipul de afacere, de nevoile sau dorintele tale personale si de o multime de alti factori. Daca totusi ai nevoie de idei, raspunde la urmatoarele intrebari:

  • De cati clienti ai nevoie si in ce interval de timp?
  • De cate lead-uri ai nevoie pentru a avea, statistic vorbind, siguranta conversiei clientilor identificati la prima intrebare?
  • Cate conexiuni trebuie sa faci pentru a obtine numarul respectiv de lead-uri?
  • Care este pretul mediu al produselor tale?

Acum trebuie dar sa inmultesti obiectivul de clienti setat cu pretul mediu al poduselor tale pentu a descopei volumul profitului pe care sa il targetezi.

Pe langa obiectivele firmei tale, ar fi util sa stabilesti si obiective personale, pentu dezvoltarea ta ca si antreprenor si ca om. Cultiva-ti abilitatile, dezvolta-ti talentele si invata sa ai incredere in tine pentru ca, in momentul in care interactionezi cu clientii si partenerii, aceasta calitate te va ajuta sa ai forta de convingere si sa inchei mai multe vanzari sau parteneriate.

puncte-tari-afacere-online

2. Intelege faptul ca prima vanzare (la fel ca restul) este un proces

Iata marele adevar, pe care ti-l poate spune orice reprezentant de vanzari: vanzarea nu este o arta. Vanzarea e o stiinta si un proces tehnic repetabil, odata ce gasesti reteta potrivita pentru conditiile in care lucrezi.

Tehnicile de vanzare functionale alterneaza sau se schimba insa unele lucruri au ramas la fel, incepand din vremea trocului: pentru a obtine clienti, trebuie sa vezi care sunt nevoile oamenilor si interesul asupra produselor tale, sa gasesti oportunitati in nisa si sa gasesti un plan eficient prin care sa vinzi.

Cu toate acestea, modul in care avansezi in funnel-ul ales de vanzare este unic.

De aceea, nu fa greseala de a considera fiecare proces de vanzare la fel; mai intai, ia o agenda si un pix si aseaza-te confortabil – ai ceva de munca.

Fa-ti un plan notand mai multe strategii prin care sa comunici cu prospectii, vezi care este propunerea ta unica de vanzare, cine este Buyer Persona si nevoile lui etc.

Acestea sunt doar cateva dintre informatiile deloc de neglijat daca vrei sa vinzi.

Citeste si: Cum Sa Iti Atingi Obiectivele Financiare In Acest An

3. Identifica lipsurile viitorilor tai clienti

Lipsurile sau nevoile sau dorintele clientului sunt cele care il determina sa inteleaga ca este imperios necesar sa iti cumpere produsul, pentru a le acoperi.

Problema e ca pe piata nu esti singurul ce vinde aceste produse, ci clientul are la dispozitie un numar serios de alternative: cum il faci sa te aleaga pe tine?

Ii castigi increderea. Cumparatorul online are nevoie sa simta ca tu ii intelegi problema si dispui de resursele potrivite pentru a o rezolva.

Atentie, din acelasi motiv, relatia voastra nu trebuie sa se incheie dupa finalizarea tranzactiei. Esti dator, etic vorbind, sa iti tii promisiunile.

Pregateste-ti prospectii in tranzitia spre produsele tale si ofera-le tot ajutorul de care au nevoie (exact, chiar si atunci cand te exaspereaza).

Vei avea clienti fericiti, dornici sa cumpere din nou si din nou.

cerere vs oferta

4. Masoara fiecare actiune

Poate cel mai bun motiv pentru care sa iti monitorizezi actiunile este faptul ca le poti imbunatti apoi, realistic si obiectiv, pe baza cifrelor, nu a presupunerilor.

Ei, si acum iar ne intoarcem la inceput. Iti amintesti de pasul setarii obiectivelor? Monitorizeaza-ti obsesiv performanta in raport cu aceste obiective si vezi daca, la rata la cave vinzi astazi, chiar ai posibilitatea sa atingi numarul setat. Strategiile alese chiar duc la conversii? Daca nu, renunta la ele si alege altceva.

kpi in afaceri

Exista o multime de resurse peste care dai la o simpla cautare in Google, iar daca tot esti pe blogul nostru, te invit sa il rasfoiesti cu incredere, vei descoperi tehnici de vanzari si de marketing aplicabile special pentru magazinele online

5. Vinde oamenilor care vor sa cumpere

Poate aceasta este cea mai mare problema ce provoaca numarul aproape rusinos de vanzari pe care il obtii acum: incerci sa vinzi catre oameni care nici nu doresc, nici nu sunt pregatiti sa cumpere. Poate nici nu isi doresc sa comunice cu tine.

Rareori reusesti sa vinzi de la prima interactiune cu potentialul client. Tocmai de aceea iti recomand sa iti faci temele, sa creezi content premium si sa captezi cat mai multe lead-uri pentru a le pregati sa cumpere.

Astazi, mail-urile directe de vanzare (cold emails) nu mai functioneaza, prospectii emit pretentii, oamenii isi doresc incredere si ajutor dezinteresat, chiar daca acesta este o simpla iluzie.

Ofera ajutor publicului tinta prin materiale educationale si raspunsuri, intelege ca ai nevoie de timp si nu incerca sa vinzi din prima: nici macar nu stii cine este si de ce are nevoie cel cu care interactionezi.

Citeste si: Cum Sa Iti Faci Propria Afacere Fara Sa Ai Experienta

In articolul de astazi, am vorbit despre 5 elemente cheie sau principii de baza pentru toti cei care vor sa vanda si sa isi asigure prima vanzare.

Acestea sunt utile in special pentru proprietarii de afaceri online, ce trebuie sa se straduiasca mai mult pentru a castiga increderea clientilor, chiar mai mult decat reprezentantii de vanzari ai unor magazine fizice.

Tu ce sfaturi ai avea pentru cititorii blogului nostru? Cum ar trebui sa se pregateasca pentru a obtine prima vanzare? Hai sa discutam in sectiunea de comentarii 🙂

Cosmin Daraban