Cand detii un magazin online, una dintre prioritatile tale e ca acesta sa arate distinct de restul site-urilor de pe piata.
Vrei ca, in momentul in care oamenii dau click sa intre in magazin, sa stie instant ca se afla intr-un spatiu al brandului tau, care te reprezinta, iti transmite valorile si viziunea si, mai mult, le castiga usor increderea, astfel incat ei sa cumpere… si sa revina de fiecare data cand au nevoie.
Asadar, tema si designul magazinului reprezinta o preocupare principala pentru orice antreprenor.
De aceea ma bucur sa anunt faptul ca portofoliul de teme in platforma Gomag este in continua dezvoltare, cu layout-uri noi disponibile anual, multe dintre ele specializate pe diverse nise si industrii.
Mai mult, echipa a pregatit pentru clienti instrumente dedicate de design asa incat, chiar daca actualmente numarul de teme este limitat, sa ai posibilitatea de a personaliza design-ul magazinului astfel incat sa fie complet diferit de orice alt magazin Gomag.
Asa ca hai sa vedem impreuna cum faci asta – cum sa iti modifici tema Gomag astfel incat sa creezi un design complet nou si dedicat tie, fara programator.
Cuprins Cum sa iti personalizezi tema Gomag, fara programator
1. Alege tema preferata in platforma Gomag
2. Foloseste configuratorul gratuit
- Realizeaza configurarile generale ale magazinului
- Personalizeaza zona Antet & Navigare
- Modifica elementele din subsolul site-ului
- Aranjeaza caseta de produs dupa plac
- Customizeaza prima pagina a magazinului
- Seteaza cum vrei sa arate lista de produse
- Configureaza detaliile in pagina de produs
- Modifica zona cos de cumparaturi
- Seteaza cum vrei sa arate checkout-ul
3. Personalizeaza avansat cu Editorul CSS/JS
4. Foloseste-te istet de bannere
5. Adauga detalii de diferentiere design
1. Alege tema preferata in platforma Gomag
Colectia actuala de teme Gomag include 21 de variante de baza dintre care o poti alege pe cea preferata. Mai mult, in functie de nisa in care vinzi, poti opta pentru o tema dedicata.
Vezi mai jos, pe scurt, lista temelor disponibile pana acum in platforma:
- Tema Hunt – specializata pentru produse outdoor, de la corturi si echipament pentru pescuit sau vanatoare, la sporturi extreme sau travel.
- Tema ToolBox – specializata pentru scule & unelte, dar si echipamente de protectie, materiale de constructie, produse pentru HoReCa etc.
- Tema Vivid – specializata pentru brandurile de lux, cum ar fi fashion, bijuterii, parfumuri sau gourmet, dar si produse decorative, cum ar fi decoratiuni pentru casa.
- Tema Marissa – specializata pentru fashion, ingrijire personala, papetarie sau cadouri, dar si produse mai tehnice.
- Tema Form – specializata pentru nisa sport, suplimente alimentare, fashion sau produse bio.
- Tema Calm – specializata pentru produse tip handmade si decorative, pentru casa sau gradina, arte vizuale, produse pentru evenimente etc.
- Tema Kream – specializata pentru cofetarie, produse gourmet, ciocolaterie, restaurante, florarie, beauty si asa mai departe.
- Tema Tasty – specializata pentru pub-uri si fast food, bucatarie, restaurante, produse alimentare si bauturi.
- Tema Elements – specializata pentru vanzarea de mobilier, produse personalizate, birotica sau decoratiuni pentru casa.
- Tema Essential – specializata pentru imbracaminte si incaltaminte sportiva, accesorii, merch sau produse bio.
- Tema Bridely – specializata pentru produse de ocazii, cum ar fi nunta sau botez (de la rochii de mireasa sau costume pentru barbati, la aranjamente florale, lumanari etc.), dar si fashion, cosmetica sau bijuterii.
- Tema Teddy – specializata pentru nisa Baby & Kids, jucarii si jocuri, dar si trusouri de botez, decoratiuni pentru camera copilului etc.
- Tema Factual – o tema generala menita sa scoata in evidenta produsele vizual.
- Tema Techniq – specializata pentru produsele tehnice, de la electronice si elecrocasnice, la scule si unelte – in general, folosita de magazinele care au un portofoliu vast de produse. Impreuna cu tema ToolBox, ce are distinctiv este meniul vertical!
- Tema Providence – specializata pentru produse alimentare, produse bio si bauturi, dar si medicamente si suplimente alimentare sau produse pentru curatenie.
- Tema Tiffany – specializata pentru bijuterii, parfumuri, produse beauty, accesorii sau produse personalizate.
- Tema Mansion – specializata pentru mobilier, produse pentru casa si gradina, dar si birotica si papetarie sau cadouri.
- Tema Toscana – specializata pentru bauturi, vinuri – in general, produse in numar limitat, cu o poveste distinctiva in spate.
- Tema Magnolia – specializata pentru florarie, cadouri, suveniruri, accesorii, dar si produse craft sau hobby & DIY.
- Tema Glamour – specializata pentru fashion, accesorii, ingrijire personala, decoratiuni etc.
- Tema Minimal – specializata pentru electronice, foto & video, gaming, produse IT&C sau magazine cu un numar redus de produse.
Fiecare dintre temele Gomag respecta by default bunele practici de usability in eCommerce si sunt optimizate pentru mobil, deoarece toate au design responsive.
Mai mult, daca nu stii pe care dintre temele Gomag sa o alegi sau esti curios cum ar arata magazinul pe o alta tema decat ai momentan, noi ti-am pregatit optiunea mod de test.
Practic, oricand doresti, poti vizualiza magazinul pe o alta tema Gomag decat cea aleasa initial (vezi cel mai bine diferentele atunci cand magazinul este populat cu produse, bannere si alte elemente).
E un instrument extrem de important mai ales atunci cand magazinul tau e lansat de ceva vreme si te gandesti la un redesign.
Atentie! Daca ai customizari facute in tema actuala, la trecerea catre o alta tema, acestea se vor pierde. Asa ca planuieste bine deciziile pe care le iei.
Citeste si: Cum gandesti design-ul magazinului tau pentru a atrage conversii
2. Foloseste configuratorul gratuit
Bun. Dupa ce ai ales tema pentru magazinul tau, e momentul sa incepi sa o personalizezi, astfel incat sa comunice perfect feeling-ul brandul tau.
Foloseste paleta de culori specifica brandului, si activeaza configuratorul gratuit de teme. Il gasesti in sectiunea Design, din panoul tau de administrare.
a. Realizeaza configurarile generale ale magazinului
In tab-ul Configurari generale setezi urmatoarele:
- Identitatea site-ului – incarci logo-ul magazinului.
- Fontul in site si modul de afisare al temei.
- Setarile titlurilor afisate in site.
- Culori si marimea butoanelor de call-to-action.
- Fundalul site-ului – in general e ok sa ramana alb, insa depinde de tema aleasa si feeling-ul site-ului. De exemplu, un magazin cu produse de lux poate alege sa functioneze pe un fundal negru.
- Modul de afisare al icon-urilor de trust.
Citeste si: Ai trafic in site, dar nu ai vanzari? Optimizare magazin online [15 Idei]
b. Personalizeaza zona Antet & Navigare
In zona Antet, alegi dimensiunea zonei, culorile pentru elementele afisate aici (casuta de cautare, numarul de telefon, link-uri, fundal etc.), si poti seta afisarea / ascunderea numarului de telefon.
- Personalizeaza si modul de afisare al meniului, cum ar fi dimensiuni, culori si stil de text.
Citeste si: Anatomia unui magazin online perfect – Cum sa ai un site de milioane
c. Modifica elementele din subsolul site-ului
- Seteaza latimea zonei de subsol si fundalul acesteia.
- Vezi cum arata mai bine link-urile si textele din subsol.
- Alege afisarea sau dezactivarea zonelor din subsol dedicate pentru abonarea la newsletter, social media si suport clienti. Tot aici poti modifica modul de afisare al acestor zone.
d. Aranjeaza caseta de produs dupa plac
Caseta de produs se refera la modul de afisare al produselor in paginile de categorie, homepage sau landing page-uri (adica oriunde sunt listate produsele in magazin).
Aici poti stabili:
- Dimensiunea si culoarea denumirilor de produs.
- Stilul textului si numarul de randuri pe care sa se afiseze informatiile despre produs.
- Dimensiuni, culori si stiluri pentru preturi, inclusiv poti seta afisarea diferita a preturilor taiate, cand ai reduceri.
- Marimea imaginilor de produs.
- Afisarea sau ascunderea butonului pentru detalii din listare, si culoarea pentru rating produse.
Citeste si: Bune practici pentru Imagini de produs in magazinul tau online: dimensiuni & aspect
e. Customizeaza prima pagina a magazinului
Seteaza cum vrei sa arata homepage-ul:
- Poti seta slide-ul de bannere din prima pagina ca dimensiuni, culoare si background etichete (daca vrei sa se afiseze).
- Optiunea Continut iti permite sa afisezi sau sa ascunzi descrierea din prima pagina. Uneori, din considerente estetice poti alege aceasta optiune, insa din punct de vedere SEO, e recomandat sa ai o descriere publica aici.
Citeste si: Ce au in comun prima pagina din magazinul tau Gomag, conversiile si palinca
f. Seteaza cum vrei sa arate lista de produse
Aceasta zona din configurator iti permite sa faci personalizari mai avansate legate de modul de afisare al listei de produse (in categorii, landing pages etc.).
- Poti seta dimensiunea de afisare a bannerelor din aceste tipuri de pagini.
- Poti seta modul de afisare al titlurilor.
- Ai setari legate de filtre, cum ar fi marime, culori, filtre sticky, dar si cum sa fie afisarea in magazin cand clientul selecteaza anumite filtre.
Citeste si: Cum sa optimizezi paginile de categorie in magazinul tau online
g. Configureaza detaliile in pagina de produs
Aici configurezi afisarea elementelor generale dintr-o pagina de produs:
- Titlu – dimensiuni, stil si culori.
- Text (cel afisat la buy box, in primul ecran) – marime, stil si culori.
- Pret – stil si marime.
- Modul de afisare al link-urilor.
- Marimea si stilul butonului de adaugare in cos.
- Culoarea numarului de telefon afisat in buy box.
- Modul de afisare pentru informatiile legate de stoc.
- Optiuni – poti afisa sau ascunde optiunile Adauga in wishlist, Cere informatii sau Social Media. Tot aici poti stabili culorile pentru icon-urile Noutati si Discount.
- Modul de afisare pentru tab-urile din pagina de produs. In general, e vorba de descrierea produsului, review-uri si blog.
- Recomandari – poti alege sa afisezi sau sa ascunzi Produse Recomandate sau Produse similare, adica produsele incarcate drept upsell sau cross-sell.
Citeste si: Cum creezi pagini de produs care uimesc clientii & cresc vanzarile
h. Modifica zona cos de cumparaturi
Pentru pagina cos de cumparaturi poti personaliza:
- Modul de afisare al numarului de telefon – de exemplu, daca ai multe comenzi telefonice, poti alege sa evidentiezi aceasta zona.
- Dimensiuni, culori si stil pentru afisarea totalului.
- Modul de afisare al produselor adaugare in cos – dimensiuni imagini, denumiri si preturi.
- Tot aici poti afisa sau ascunde icon-urile de trust, zona de subsol sau link-urile rapide.
Citeste si: Ce gandesc clientii tai chiar inainte sa dea click pe adauga in cos
i. Seteaza cum vrei sa arate checkout-ul
In pagina de finalizare comanda poti customiza:
- Modul de afisare al sectiunilor si al etichetelor campurilor din formular, cu dimensiuni, culori si stiluri pentru titluri.
- De asemenea, poti modifica dimensiunea campurilor din formular. De exemplu, daca ai multi clienti din generatii mai vechi, ai putea prefera o dimensiune mai mare a campurilor, astfel incat sa le fie mai usor sa le completeze.
- Modul de afisare pentru rezumat comanda – culori, marimi si stiluri.
- Tot aici ai optiunea sa afisezi sau sa ascunzi testimonialele. Eu iti recomand sa le lasi active, deoarece functioneaza ca dovezi sociale care sprijina decizia de cumparare.
Dupa cum probabil ai observat, Configuratorul Gomag iti permite sa transformi total modul in care arata magazinul tau, prin combinatii de culori, dimensiuni si stiluri potrivite exact pentru specificul brandului tau.
Foarte important!
Setarile personalizate pe care le faci prin configurator se pierd in cazul in care alegi, la un moment dat, sa schimbi tema.
Nu uita sa folosesti modul de test si sa iei in calcul acest lucru atunci cand iei decizia.
Citeste si: 11 Sfaturi pentru pagina de finalizare comanda in magazin [Video]
3. Personalizeaza avansat cu Editorul CSS/JS
Acum, daca vrei o personalizare mai avansata a temei tale Gomag si ai astfel de cunostinte sau vrei sa angajezi un specialist, noi iti punem la dispozitie editorul de tema CSS / JS.
Aceasta optiune iti da mana libera sa modifici total tema aleasa, desi nu ai acces complet in spatele platformei.
Daca alegi aceasta optiune, vreau sa iti dau un singur sfat important: indiferent ce alegi sa faci cu design-ul magazinului tau, nu uita ca scopul final al acestuia este sa vanda.
Asadar, asigura-te ca design-ul tau respecta bunele practici de usability, iar oamenii pot naviga usor in magazin sa gaseasca produsele preferate si sa le cumpere fara mari batai de cap.
Pont!
Stiai ca, daca alegi abonamentul Enterprise la Gomag, ai posibilitatea sa obtii o tema complet personalizata de noi?
Optiunea tema personalizata este optionala exclusiv pentru acest abonament, ceea ce inseamna ca echipa noastra de development se poate ocupa de crearea unei teme 100% originale pentru magazinul tau, la cerere.
Citeste si: Cum sa eviti greselile de incepator si sa minimizezi riscurile
4. Foloseste-te istet de bannere
Un alt aspect principal ce tine de design-ul magazinului tau este partea de bannere.
E incredibil cum un set profesionist de bannere, create dupa bunele practici, poate schimba feeling-ul magazinului si poate influenta deciziile utilizatorilor in site.
Nu trece cu vederea impactul acestor elemente – foloseste-te cu istetime de bannerele pe care le poti incarca in magazin.
Am discutat aici pe indetele cum sa faci un banner – 15 Idei si Exemple bannere pentru Magazin Online, asa ca vreau sa mai tii minte urmatoarele recomandari:
- Modifica bannerele periodic, pentru a anunta cele mai recente oferte, promotii sau beneficii speciale ale magazinului.
- Da utilitate maxima bannerelor cu link-uri catre zone de conversie in site, cum ar fi landing page-uri, pagini de produs sau formulare.
- Testeaza impactul bannerelor si al icon-urilor de test, realizand modificari pentru intervale limitate de timp (DAR NU in timpul campaniilor importante, cum ar fi sarbatori de iarna sau Black Friday).
- Poti experimenta pe cont propriu pentru a crea bannerele cu Canva, Visme sau Adobe Express, de exemplu, dar merita sa iei in considerare serviciile unui specialist.
Pont!
Stiai ca prin serviciul magazin la cheie Gomag primesti automat un set de bannere personalizate pentru magazinul tau, realizat de specialistii din echipa noastra?
Practic, lansezi din start magazinul cu bannere optimizate pentru conversie!
5. Adauga detalii de diferentiere design
Design-ul magazinului tau Gomag poate varia si poate fi personalizat extraordinar de mult in functie de paginile unde aterizeaza clientii, de campaniile pe care le faci pentru promovare si de modelul tau de business.
Iata cateva detalii de diferentiere:
- Activeaza aplicatia marcaje promotionale, care iti permite fie sa scoti in evidenta produsele in listari cu icon-uri promotionale, fie sa afisezi diferit o selectie de produse in homepage.
- Activeaza aplicatia produs configurabil pentru a modifica zona buy box in paginile de produse. E o aplicatie must have pentru produsele personalizate, dar o poti folosi si pentru a face upsell din buy box.
- Creeaza un meniu custom pentru magazinul tau online.
- Activeaza o recomandare OTO (One-Time Offer) in checkout – aceasta nu doar ca iti dfierentiaza estetic pagina de finalizare comanda, ci si are sanse mari sa te ajute sa cresti valoarea comenzii.
- Foloseste-te la maximum de sectiunile disponibile in editorul avansat de pagini, cum ar fi in landing page-uri. Poti modifica sectiunile dupa bunul plac, astfel incat sa creezi LP-uri complet personalizate ca design, dar si mega persuasive.
Citeste si: 47 de template-uri prin care poti obtine mai multi clienti, trafic si vanzari
Uite ce vreau sa retii:
Un anumit procent al design-ului prezent in magazinului tau online depinde de tema aleasa si de customizarile realizate in platforma.
Dar un procent si mai important e dat de calitatea imaginilor de produs, de bannere si de artificiile extra pe care le setezi pentru a-ti semnaliza campaniile si diferentiatorii (cum ar fi marcaje, pachete, hellobar, popup-uri etc.).
Sfatul meu este sa te concentrezi pe un design initial si, in timp, dupa lansarea magazinului, sa experimentezi cu diferite modificari si customizari.
Iti vei da seama, real, ce functioneaza si ce nu, din reactiile clientilor si ale oamenilor ce iti acceseaza magazinul.
Pana la urma, cel mai important, e ca site-ul tau sa vanda.
- Cum sa iti personalizezi tema Gomag, fara programator - februarie 18, 2025
- Ce sa vinzi pe Gomag: idei de afaceri profitabile pentru 2025 - februarie 11, 2025
- Cum sa faci vanzari si sa intretii un magazin online pe profit - februarie 4, 2025