De ce sa iti automatizezi mica afacere online?
Toti antreprenorii si in special proprietarii de mici afaceri online au un singur lucru in comun: lipsa de timp.
Spune-mi, de cate ori te-ai gandit: “Mi-as fi dorit ca zilele sa fie mai lungi cu cateva ore”.
Sau “Mi-as fi dorit sa am o zi in plus in weekend”
Sau “Daca as putea sa ma clonez si sa lucrez de doua ori mai repede…”?
Crede-ma, nu esti singurul in aceasta situatie, toti ne confruntam cu o lipsa cronica de timp.
In pozitia de antreprenor sau manager de mica afacere online, te ocupi de aproape toate aspectele business-ului tau, incepand de la stocuri, logistica si pana la marketing si design.
Gestionarea sarcinilor repetitive
Flux mai simplu de lucru
Sarcinile specifice
Economie de timp si bani
Automatizarea sarcinilor zilnice
Automatizarea sarcinilor care nu pot fi extinse cu usurinta
Problema e ca, la un moment dat, obosesti, iar volumul imens de atentie pe care o acorzi fiecarui aspect al afacerii se duce pe apa sambetei. Pentru a nu ajunge in aceasta situatie, e timpul sa faci un pas in spate si sa iei in considerare instrumentele de automatizare a business-ului tau.
Cu siguranta ai auzit pana acum, chiar din articolele de pe blogul nostru, de marketing automation.
Acestea sunt instrumentele care iti permit sa creezi un flux continuu, mult mai usor de intretinut, pentru toate strategiile si tacticile de marketing adoptate.
Insa stiai ca exista instrumente de automatizare si pentru alte procese ale afacerii tale?
In articolul de astazi vei descoperi de ce trebuie sa iti automatizezi mica afacere si ce instrumente sa folosesti pentru a economisi resursele investite pana acum: bani, timp, oameni etc.
6 Motive pentru care sa iti automatizezi mica afacere online
1. Gestionarea sarcinilor repetitive
Automatizarea este chiar obligatorie pentru sarcinile repetitive, cum ar fi email marketing-ul, crearea rapoartelor, gestionarea conturilor create in magazinul tau online, audituri etc.
Foloseste soft-uri si tehnologii eficiente, existente intr-un numar mare pe piata, pentru a automatiza lucrurile pe care le faci din nou si din nou si care nu presupun creativitate; sunt exact la fel, de fiecare data.
2. Flux mai simplu de lucru
Daca tot incepi sa iti automatizezi mica afacere, concentreaza-te mai intai pe simplificarea fluxului de lucru. Iar un loc bun, din care sa incepi, este marketing-ul.
De exemplu, creeaza un sablon de email de bun venit care sa poata fi personalizat automat, sa zicem, cu numele abonatului. In momentul in care o persoana se aboneaza la email-urile tale, aplicatia va trimite automat mesajul de intampinare.
E simplu, nu mai este nevoie sa te ocupi personal de fiecare client in parte si sa stai toata ziua cu ochii pe inbox. Ca sa nu mai punem la socoteala si situatia in care ai zeci de abonati in fiecare zi.
Ar fi o nebunie sa te ocupi singur de crearea de mesaje diferite si trimiterea acestora catre fiecare destinatar, in parte.
Foloseste GoBotii pentru a automatiza trimiterea email-urilor (si nu numai).
3. Sarcinile specifice
Incearca sa-ti automatizezi mica afacere online in ceea ce priveste sarcinile specifice, si mai putin pe cele de anvergura, care chiar au nevoie de interventia ta personala.
Asadar:
- foloseste Google Analytics pentru a-ti monitoriza site-ul,
- foloseste aplicatii de email marketing automation pentru a trimite automat o secventa de mail-uri,
- foloseste Google Calendar, Gomag Calendar sau alt instrument de gestionare a timpului si seteaza remindere pentru diferite activitati etc.
4. Economie de timp si bani
Cu siguranta si tu muncesti ore intregi peste programul normal, la fel ca si multi alti antreprenori. Instrumentele de automatizare iti vor elibera din timpul petrecut muncind, pe care il poti investi in alte activitati mai importante, care iti cer atentia si prezenta.
De asemenea, micile afaceri se confrunta adesea cu probleme in ceea ce priveste fluxul financiar, asa ca economisirea banilor investiti pana acum in gestionarea actiunilor de mai sus, este un real avantaj.
5. Automatizarea sarcinilor zilnice
Daca ai intreba un expert in gestionarea timpului, ti-ar spune ca cea mai eficienta metoda de a economisi aceasta resursa este sa faci activitati la intervale stabilite.
De exemplu, in loc sa iti verifici email-ul din 5 in 5 minute, impune-ti un interval mai mare de timp, pe care sa il respecti. Sa zicem, de 2-3 ori pe zi, dar nu mai mult.
La fel si cu retelele de socializare. Stabileste un program dupa care sa intri pe Facebook si sa dai scroll in nestire, dupa bunul plac. Un exemplu ar fi sa intri doar de 2 ori pe zi, timp de 15 minute.
6. Automatizarea sarcinilor care nu pot fi extinse cu usurinta
Sa zicem ca vrei sa iti suni fiecare client pentru a le multumi ca au realizat o achizitie in site-ul tau.
In faza in care ai o mica afacere si numarul clientilor este foarte limitat, aceasta actiune are sens.
Dar ce se intampla daca ai sute de comenzi in fiecare zi sau chiar si cateva zeci? Ar fi o activitate nu doar neproductiva ci de-a dreptul nebuneasca.
Cand automatizezi, gandeste-te la actiuni pe care nu le mai poti face personal, pe masura ce mica ta afacere creste. I
n loc sa iti suni toti clientii (poate nici nu iti vor raspunde, din diferite motive) seteaza un email care sa fie trimis automat la un interval de timp stabilit sau imediat dupa ce acesta a primit produsul.
Daca stii cum sa creezi email-ul cat mai creativ si relevant pentru client, te asigur ca va avea aproape acelasi efect ca si un apel telefonic personal.
Exista o multime de instrumente de automatizare pe piata insa, cu siguranta, nu vei avea nevoie de toate. Acestea se impart in 4 categorii importante:
- Instrumente de email marketing
- Instrumente de marketing automation
- Sisteme CRM (Contact Relationship Management)
- Solutii de eCommerce
Daca ai deja o afacere online, nu te mai preocupa partea legata de solutiile eCommerce.
Insa daca nu ai gasit inca platforma eCommerce potrivita pentru afacerea ta, te invit sa incerci gratuit platforma Gomag. Tu esti cel mai in masura sa decizi daca platforma noastra e potrivita sau nu pentru afacerea ta.
Si acum, haide sa le luam pe rand.
1. Instrumente de email marketing
Acestea iti permiti sa setezi formulare, autorespondere si iti ofera rapoarte generale de email marketing. Printre instrumentele eficiente pe care le recomandam – dintre care, unele sunt deja integrate in platforma Gomag- se numara:
2. Instrumente de marketing automation
Solutiile de marketing automation sunt platforme care iti ofera posibilitatea sa gestionezi si sa monitorizezi actiunile de marketing si sa automatizezi fluxul de lucru.
Pe piata ai mai multe optiuni:
- ActiveCampaign
- Hubspot
- Marketo
- Act-On
- Retageting.biz – aplicatie de marketing automation special creata pentru magazinele online
3. Sisteme CRM
Solutiile de Customer Relationship Management valorifica principalul capital al afacerilor online: clientii existenti.
Practic, este un ansamblu de strategii si instrumente pe care le folosesti pentru a imbunatati relatia cu clientii si, implicit, a creste vanzarile.
Un sistem CRM acopera, in general, activitatile de vanzari, marketing, suport clienti si proiectele interne ale business-urilor.
Pe langa instrumentele de mai sus, iti mai recomand doua aplicatii de gestionare si automatizare a activitatilor/postarilor pe platformele de Social Media pe care le folosesti.
Hootsuite este un sistem de management pentru retelele sociale.
Acesta iti permite sa iti gestionezi mai multe conturi in acelasi timp, sa programezi postarile din timp (poti posta, de exemplu, doar atunci cand audienta targetata este prezenta si activa pe retele) si iti ofera si statistici despre reactiile publicului.
Un avantaj pe care ar trebui sa il retii este ca iti permite sa postezi automat articolele noi ce apar in blogul magazinului tau, pe retelele selectate.
IFTTT (If This Then That) iti permite sa reactionezi automat intr-un anume fel, atunci cand are loc o actiune stabilita.
De exemplu, daca faci o fotografie folosind Instagram, aplicatia o trimite direct in Dropbox sau in Drive sau in orice alt loc pe care l-ai stabilit dinainte.
Sau daca publici un nou articol pe blog, il va posta automat pe Facebook.
Vrei sa castigi mai mult timp pentru mica ta afacere si pentru tine?
Atunci e momentul sa navighezi prin apele interesante ale automatizarii.
Chiar daca suna greu acum, vei vedea ca, de fapt, ai nevoie doar de putin timp pentru a te obisnui cu modul de gestionare in platformele de marketing automation alese.
Nu astepta pana cand mica ta afacere se transforma intr-un brand cautat de foarte multa lume.
Atunci iti va fi mult mai greu sa integrezi instrumentele de marketing automation si datele pe care le-ai adunat pana la acel moment.
Automatizeaza procesele ce tin de afacerea ta si economiseste mai multe resurse de timp, bani, oameni implicati etc.
Serios.
Incepe chiar acum sa cauti informatii despre solutiile de automation disponibile. Foloseste-te de sugestiile oferite mai sus si vezi care ar fi mai potrivita pentru business-ul tau. Apoi incearca si convinge-te singur cat de mult castigi daca automatizezi.
Tu ce parere ai? Cat de importante crezi ca sunt aplicatiile de marketing automation in cadrul micilor afaceri online?
- Cum sa iti pastrezi clientii cand totul costa mai mult - aprilie 15, 2025
- Funnel intern in afacerea ta: cum maximizezi productivitatea si rezultatele - aprilie 8, 2025
- GoMag si BusinessLeague fac echipa de lux impreuna. Modelul LuxuryBeauty.ro - martie 25, 2025