Aceasta este cea de-a doua parte a ghidului pentru lansarea unui produs , continuarea primei parti, pe care o gasesti aici: Cum planifici o lansare de Produs [Partea 1].
Daca anterior am discutat doar despre etapa de pre-lansare a unui nou produs, un pas complex si vital de parcurs pentru ca lansarea sa fie una de succes, astazi ne vom concentra pe ultimele doua etape: lansarea propriu zisa si tacticile post lansare.
Esti pregatit? Hai sa vedem impreuna ce trebuie sa faci mai departe.
II. Lansare
Etapa lansarii produsului dureaza mai putin decat pre-lansarea, in functie de modul in care alegi sa introduci noul produs pe piata.
Iti poti concentra eforturile intr-o singura zi sau chiar sa faci o lansare de o saptamana.
Daca nu vrei prea multe batai de cap, te poti limita la canalele online: reclame Facebook Ads si postari pe social prin care sa anunti lansarea oficiala a produsului, mesaje pe email marketing si banner in site.
Doar atat?
Ei, nu, pe langa ceea ce tine strict de promovare, datoria ta este sa fii pregatit, si tu si angajatii tai pentru intrebarile clientilor, care, inevitabil, vor aparea, mai ales ca este vorba de un nou produs.
Asigura-te ca ai oameni pe pozitiile cheie (live chat, email, telefon, Social Media etc.), care stiu ce informatii sa dea despre produs si cum sa ajute clientii sa isi rezolve problemele.
Daca vrei un impact mai puternic asupra potentialilor clienti si ai o afacere locala de exemplu, poti organiza un eveniment.
Clar, va trebui sa te pregatesti temeinic si sa iei in considerare o multime de factori ce iti pot afecta lansarea.
Insa un eveniment iti poate asigura atentia publicului pentru mai mult timp.
In general, specialistii nu recomanda organizarea unui eveniment intr-o zi in care au loc evenimente de importanta generala, cum ar fi sarbatorile, evenimente politice, religioase etc. deoarece atentia publicului si a presei este indreptata spre acestia.
Poti organiza evenimentul inainte (inainte de Craciun, sarbatori), mai ales daca produsul tau se preteaza ca un cadou pentru o persoana draga.
Daca bugetul iti permite, poti folosi efectul de halou, colaborand cu celebritati relevante pentru audienta targetata.
Chipul acestora sau dovezile sociale furnizate de celebritatile alese vor fi afisate pe toate canalele online si offline disponibile, pentru vizibilitate sporita.
Ca alternativa, realizeaza un eveniment online (un webinar, Facebook Live etc.) la care poti invita influenceri pe nisa ta, jurnalisti sau un grup de clienti pentru a incerca produsul si a-si exprima parerea asupra acestuia.
III. Post lansare
Dupa momentul lansarii produsului, nu lasa apele sa se linisteasca!
Este cea mai buna ocazie sa continui comunicarea si sa determini vanzari, cat inca ai atentia indreptata asupra noului produs.
Foloseste email marketing pentru a trimite mesaje de multumire catre cei care au cumparat si pentru cei care au participat la evenimentul tau (daca ai ales aceasta tactica).
Continua sa trimiti email-uri educationale (cum sa foloseasca produsul, care sunt secretele acestuia, cum isi pot rezolva problemele cu ajutorul produsului, modalitati creative de utilizare a acestuia etc.) si indruma-i: directioneaza-i prin link-uri spre anumite pagini din site, spre paginile de Social Media, invita-i sa interactioneze, sa iti trimita feedback.
Bate fierul cat e cald si, dupa un interval de timp setat de la achizitie, cere testimoniale clientilor care au cumparat noul produs.
Le poti folosi in site ca si dovezi de credibilitate, pentru a convinge si alti potentiali clienti de beneficiile produsului.
Mai tii minte landing page-ul din etapa pre-lansare? Iti amintesti ca ti-am spus sa il monitorizezi cu Google Analytics?
Ei, motivul e ca Analytics iti spune cine sunt cei care au vizitat landing page-ul dar nu au convertit – nu ti-au oferit adresa de email.
Pe acestia ii poti targeta cu reclame de Remarketing, pe Dispay si Facebook Ads. Alege-ti cu grija cuvintele din reclame si, daca doresti, le poti oferi un discount daca achizitioneaza produsul acum.
Bonus! 5 greseli catastrofice cand faci lansarea unui produs (serios, sa nu le faci)
- Nu acorzi importanta etapei pre-lansare si nu validezi ideea produsului de la inceput
- Anunti o data de lansare pe care nu o poti respecta – esti obligat sa lansezi un produs de calitate mai slaba, in caz contrar, toata atentia trezita de marketing in randul publicului, se va stinge
- Nu ceri feedback de la public in etapa pre-lansare
- Nu iti anunti echipa sau nu iei opiniile angajatilor in considerare
- Nu iti pregatesti personalul de suport, pentru a raspunde intrebarilor privitoare la noul produs
Citeste si: Cum Te Ajuta Un Program De Fidelizare A Clientilor
Lansarea unui nou produs presupune ceva efort.
Insa, daca urmezi pasii descrisi in cele doua parti ale ghidului de fata, ai sansa sa creezi agitatie in jurul produsului si sa il vinzi cu succes, inca dinainte de lansarea propriu zisa.
Etapa de pre-lansare iti pregateste lead-uri calificate sa cumpere imediat ce lansezi produsul, iar in etapa post lansare te asiguri ca ai catre cine sa vinzi, si dupa ce marele eveniment s-a terminat.
Repet ceea ce ti-am spus si in prima parte: aliniaza recomandarile din articol la bugetul de care dispui si la caracteristicile afacerii tale.
Nu aplica orbeste tot ce ai citit ci aplica tacticile care se potrivesc cel mai bine produsului tau si au forta de a influenta achizitia clientului.
Ca sa iti fie mai usor, marcheaza in browser cele doua parti ale acestui ghid si pune ideile in aplicare, pentru o lansare de succes.
Vrei sa iti deschizi un magazin online si sa iti lansezi afacerea inteligent, ca un antreprenor cu ani de experienta in spate? Te invit sa incerci gratuit platforma noastra eCommerce, Gomag.
Iti asiguram suportul de care ai nevoie pentru a vinde, fara ajutorul unui programator.
- Idei si organizare pentru procesul de productie in compania ta - noiembrie 19, 2024
- Pornind de la inspiratie in retail: cum sa captivezi clientii in acest sezon - noiembrie 12, 2024
- 5 Metode Dovedite sa iti cresti Afacerea Online - noiembrie 5, 2024