Cui nu-i place sa descopere o poveste de succes? Daca te gasesti citind aceste randuri, inseamna ca ai o idee de business sau un magazin online. Ori esti pe cale de a transforma aceste lucruri in realitate.
De ce merita sa afli povestile altora? In antreprenoriat, asta inseamna sa inveti din experientele lor, sa gasesti inspiratie si motivatie pentru ceea ce vrei sa obtii tu.
Desigur, nicio poveste nu seamana cu alta si nici nu ai garantia ca vei obtine aceleasi rezultate daca aplici metodele folosite de altii.
Dar, experientele altor antreprenori iti pot da o directie. Iti pot furniza rezultatele unor teste si incercari, pe diferite nise ale pietei, pentru ca tu sa ai o imagine mai clara.
De aici, este in sarcina ta sa transpui informatia obtinuta in contextul afacerii tale. Pentru a avea rezultate, trebuie sa adaptezi cunostintele dobandite, astfel incat sa se muleze pe tipul de afacere pe care il detii si obiectivele pe care doresti sa le atingi.
Pentru ca vrem sa iti aratam ca se poate, am dat startul unei serii de interviuri cu oamenii din spatele magazinelor de succes de pe platforma Gomag.
Vei afla direct de la ei cum si-au inceput afacerea, cum le-a venit idea, ce dificultati au intampinat si cum au facut lucrurile sa functioneze.
Asadar, nu trebuie sa ne crezi pe noi cand iti spunem ca o idee se poate transforma intr-o afacere profitabila. Totul este posibil daca esti dispus(a) sa investest timp si efort in dezvoltarea business-ului tau.
Asculta povestea celor care au fost in situatia ta si care au trecut peste obstacole pentru a se bucura de un brand profitabil si un magazin online apreciat.
Seria episoadelor #ClientulLunii incepe cu Narcisa Niculescu, de la Deajoaca.ro. Magazinul a fost lansat anul trecut, tocmai cand se instalase lockdown-ul in Romania.
Afla ce a insemnat asta pentru Deajoaca.ro, cum a depasit echipa aceasta situatie neprevazuta si cum au dus afacerea catre profit.
Cuprins „Cum faci business din joaca” – de la offline la online
1.Cand si cum s-a lansat magazinul Deajoaca.ro?
2.Cum arata o zi obisnuita la birou, in echipa Deajoaca.ro?
3.Cat de mult te implici in relatia cu clientii, din postura de detinatoare de business?
4.Ce apreciaza cel mai mult clientii la un magazin online?
5.Functioneaza strategia de educare a utilizatorilor prin continut? Ajung ei sa cumpere?
6.Cum a evoluat business-ul dupa trecerea lui pe platforma Gomag?
7.Care sunt planurile de viitor si dezvoltare la Deajoaca.ro?
1. Cand si cum s-a lansat magazinul Deajoaca.ro?
Ideea magazinului Deajoaca.ro a aparut in momentul in care, ca mama, am inceput sa caut jocuri si jucarii pentru copiii mei. Poate fi destul de dificil pentru un parinte sa aleaga produse din aceasta sfera, ce sunt si educationale, din cauza multitudinii de optiuni.
Magazinul Deajoaca.ro doreste sa ofere cumparatorilor posibilitatea de a alege jucarii dintr-o selectie pusa la punct de altcineva. Astfel, parintele nu va mai fi nevoit sa faca el selectia, fiindu-i mult mai usor sa gaseasca jucaria sau jocul potrivit.
De altfel, una din dorintele noastre este sa transformam magazinul online intr-o platforma educationala.
Dorim sa fim mai mult decat o sursa de jucarii si jocuri amuzante.
Am inceput sa facem asta in sectiunea de blog a magazinului nostru. Aici parintii pot gasi articole pe diverse teme, menite sa ii ajute in relatia cu copii.
Pot gasi sfaturi si solutii pentru diferite probleme. Sau pot afla ce pot face ei pentru a spori educatia prin joc a copiilor lor.
In ceea ce priveste infiintarea propriu-zisa a magazinului, primii pasi i-am facut in 2019. In acest an am inceput colaborarea cu Gomag. Iar in februarie 2020, magazinul a fost gata de lansare. Asta inseamna toate produsele incarcate si toate detaliile puse la punct.
Ne-a luat ceva timp sa invatam cum functioneaza platforma. Nimeni din echipa nu avea nici un fel de experienta in acest sens.
Citeste si: Cum sa deschizi un magazin online cu Gomag – Ghid pas cu pas pentru creare magazin
Dar ne-am descurcat, investind timp si folosind materialele puse la punct de catre echipa Gomag pentru configurarea unui magazin online.
Intamplarea a facut ca magazinul sa fie gata in perioada in care a inceput lockdown-ul generat de pandemie. Pentru noi asta a fost un lucru bun, din moment ce a generat o crestere spectaculoasa. Parintii, trezindu-se acasa cu copiii, au inceput sa caute solutii pentru a-i tine ocupati.
In acelasi timp, tot focusul nostru a mers catre magazinul online.
Locatiile fizice nu mai functionau in conditiile date. Ne-am investit tot timpul si energia in magazinul online, pentru a livra la nivelul asteptarilor.
La inceput comenzile veneau razlet. Dar, dupa o colaborare cu un blogger, care ne-a recomandat produsele, am avut parte de un boom de comenzi.
Era inainte de sarbatorile pascale, inca era lockdown si nu stiam cum sa pregatim coletele mai repede pentru ca eram putini la birou. Dar am reusit sa facem fata si am onorat toate comenzile.
Citeste si: Idei de promovare pentru un magazin de jocuri si jucarii – Cum vinzi jucarii online
2. Cum arata o zi obisnuita la birou, in echipa Deajoaca.ro?
Una din cele mai mari provocari a fost sa gasesc oamenii potriviti pentru echipa Deajoaca. Imi doream foarte mult sa gasesc persoane de incredere, pe care sa nu trebuiasca sa le controlez tot timpul.
In cazul Deajoaca, echipa e formata din prietene, mamici la randul lor. Fiecare are copii de varste diferite, ceea ce ajuta in procesul de brainstorming atunci cand cautam solutii sau alegem produse.
Ca mai in toate business-urile, perioada de vara este ceva mai lejera, din cauza concediilor. Dar sunt si perioade aglomerate, cand toata lumea trage pentru indeplinirea sarcinilor.
Cand avem mai mult timp, alegem sa ne concentram asupra unei analize a tot ce se intampla cu magazinul.
In cadrul echipei, incercam sa privim lucrurile din mai multe perspective. Ne dorim foarte mult sa venim cu un alt fel de abordare.
Sunt foarte multe magazine de jucarii, iar noi vrem sa ne diferentiem in piata incercand sa ne punem in pantofii clientului. Unul din obiective este sa aflam care este decizia pe care o ia clientul cand alege sa cumpere de la noi. La ce sa gandeste cand face acest lucru?
Multe din sedintele noastre se invart in jurul acestei intrebari. Ce face clientul sa aleaga Deajoaca.ro? Sa atragem clienti cu preturi mici nu mi se pare cea mai buna metoda. De aceea cautam sa aducem in fata alte avantaje.
Cautam, discutam, testam solutiile pe care le consideram potrivite si vedem ce merge si ce nu merge. Facem multe incercari in acest sens.
Citeste si: 10 Aplicatii Gomag care te ajuta sa iti dublezi vanzarile in magazin
3. Cat de mult te implici in relatia cu clientii, din postura de detinatoare de business?
Ma implic foarte mult in relatia cu clientii. Sunt cu ochii in permanenta pe feedback-uri si discutiile legate de magazin si serviciile noastre.
Eu ma ocup de tot ce inseamna feedback-uri, fie ele pozitive sau negative.
Daca vad un feedback negativ, sun clientul sa aflu ce s-a intamplat. De ce este nemultumit clientul?
De cele mai multe ori nu i-a placut produsul. Sau se intampla sa intarzie coletul.
In acest caz verific sa vad de ce a intarziat coletul, avand in vedere ca noi oferim livrare in 24 de ore. Incerc sa fiu foarte atenta la parerile si problemele clientilor.
Feedback-urile negative ne ajuta sa ne imbunatatim serviciile. Nu luam niciodata personal aceste feedback-uri, ci incercam sa le rezolvam.
Citeste si: Descopera avatarul de client pentru afacerea ta – cui vinzi [Podcast]
4. Ce apreciaza cel mai mult clientii la un magazin online?
Sunt foarte multe magazine online, iar clientii au de unde alege. In afara de produse, acestia cauta si sfaturi, informatii folositoare sau solutii la problemele lor. Vor de asemenea sa cumpere de la magazine de incredere.
Noi vrem sa crestem brand-ul din punct de vedere al increderii in fata consumatorilor. De aceea multe din actiunile pe care le intreprindem azi au acest tel.
De exemplu, am ales sa colaboram cu diversi bloggeri. Ei ne testeaza produsele, apoi scriu un articol in care isi exprima parerea sincera cu privire la experienta avuta. Prezinta atat ce apreciaza la un produs, cat si ce nu le-a placut.
In acest mod, crestem increderea pe care oamenii o au fata de magazin si brand-ul nostru.
Ne folosim foarte mult si de continut creat pentru clienti si vizitatori ai magazinului. Pe blog se pot gasi o serie de discutii menite sa ii ajute pe parinti.
De exemplu, cum poti face fata cu brio unui tantrum sau cum poti creste stima de sine a copilului sunt doar cateva din subiectele abordate.
Bineinteles, oferim si solutii de joaca. Aratam cum pot fi folosite jucariile noastre in mod constructiv.
Iar parintii pot folosi ideile oferite pentru a-i educa pe cei mici intr-un mod distractiv sau imbunatati anumite abilitati.
Citeste si: Cum poti atrage si mentine clientii in magazinul online
5. Functioneaza strategia de educare a utilizatorilor prin continut? Ajung ei sa cumpere?
Da, noi am observat ca functioneaza. In vara aceasta am inceput o serie de “sesiuni de joaca” online, pe social media. Pentru aceste sesiuni am colaborat cu un blogger.
Acesta si-a ales produse din magazinul nostru si a tratat diverse subiecte, implicand produsele alese. Desigur, a ajutat si faptul ca blogger-ul era la randul sau parinte.
Ca exemplu, unul din subiectele tratate a fost motricitatea fina la copii. S-au mentionat elementele generale ale motricitatii fine si cum poate fi aceasta imbunatatita prin joc.
S-au prezentat jocuri care ajuta copilul in acest sens. Am avut trei sesiuni de acest tip care au prins foarte bine.
Rezultatul a fost ca un numar mare de parinti au inceput sa ne contacteze pentru recomandari.
Voiau sa stie ce jucarii sunt potrivite pentru varsta copilului lor. Sau ce jocuri pot folosi in diferite situatii.
Vrem in continuare sa dezvoltam aceasta serie in toamna. Poate fi dificil sa creezi continut, dar ajuta, fara doar si poate, la vanzarea de produs.
Citeste si: Cum iti organizezi strategia de continut pentru a-ti amplifica vanzarile [Checklist]
6. Cum a evoluat business-ul dupa trecerea lui pe platforma Gomag?
Ce am folosit inainte de Gomag nu oferea ceea ce aveam noi nevoie. Pe langa asta, ne doream o platforma potrivita pentru incepatori. Nici una dintre noi nu avea experienta in lucrul cu platformele de eCommerce.
Platforma Gomag ni s-a parut foarte usor de utilizat, avand in vedere lipsa noastra de experienta.
Ne-a luat ceva timp sa punem toate aspectele la punct, dar ne-am descurcat, in ciuda faptului ca a fost primul nostru contact cu o astfel de platforma.
Dupa asta, business-ul nostru a crescut in mod natural. Avand platforma Gomag la baza si cu implicare din partea noastra, am reusit sa crestem afacerea.
Intreaga echipa a ajuns sa se descurce foarte bine pe platforma. Ne este usor acum sa ducem la bun sfarsit fiecare sarcina si sa tinem magazinul sub control.
Recomandam platforma Gomag celor care doresc o solutie usor de controlat pentru magazinul lor online.
Noi nu am avut niciun fel de cunostinte si totusi am reusit sa obtinem rezultatele dorite.
Ne-au fost de mare ajutor si tutorialele disponibile pe pagina Gomag de pe YouTube. Le-am urmarit cu mare atentie si am aplicat informatia obtinuta pentru magazinul nostru.
Inclusiv integrarile puse la dispozitie de platforma Gomag au fost usor de implementat. Sunt, de asemenea, si foarte utile. Noi, de exemplu, ne bucuram de integrarea cu Sameday pentru livrarea in lockere.
Aceasta integrare ne-a ajutat sa scadem costurile cu livrarea. In plus, acest tip de livrare ofera flexibilitate cumparatorului. Ii permite sa isi ia produsul din locker la ora cea mai potrivita pentru el/ea.
Citeste si: 6 limite care te impiedica sa iti cresti afacerea online… si cum scapi de ele
7. Care sunt planurile de viitor si dezvoltare la Deajoaca.ro?
Pe langa a fi magazin de jocuri si jucarii, ne dorim sa devenim si o platforma educationala. Vrem sa oferim inspiratie copiilor si parintilor, prin oferirea de continut interesant si util.
Bineinteles, continutul il vom crea pentru a sprijini vanzarea de produs.
In acest sens, vom continua seria “sesiunilor de joaca”, asa cum am mai mentionat. Vom da startul si unei teme noi in aceasta toamna, numita “terapie prin joaca”. Aici vom avea sprijinul unui doctor specialist, care va aborda diverse subiecte.
Subiectele vor viza anumite aspecte sau probleme aparute in relatia parinte-copil si cum poate parintele sa le adreseze in mod corect si sanatos. Vom rula aceste discutii pe canalele de social media si pe blogul magazinului.
Credem ca aceasta metoda va functiona si ne va ajuta sa crestem comunitatea din jurul brand-ului. De asemenea, va ajuta la cresterea increderii in compania noastra.
Citeste si: Cum construiesti o comunitate in jurul magazinului tau online
Povestea magazinului Deajoaca.ro este dovada ca o idee se poate transforma intr-un business profitabil. Daca esti dispus(a) sa te implici, sa depui eforturi (nu doar financiare), sa inveti cum sa-ti joci rolul mai bine si cum sa vinzi in mod etic, vei ajunge sa cunosti succesul.
Dupa cum ne-a spus si Narcisa, un business inseamna efort, dedicare, implicare si dorinta de a afla ce isi doreste clientul.
Desigur, ai nevoie si de o baza potrivita nevoilor afacerii tale. In acest caz, o platforma de eCommerce.
Fie ca esti incepator/incepatoare sau ai experienta in configurarea platformelor de eCommerce, Gomag poate sa-ti ofere structura necesara lansarii unui magazin online.
Ai la dispozitie o documentatie detaliata care sa te ghideze prin dashboard-ul magazinului tau Gomag. Ai si 15 zile timp in care poti testa platforma gratuit.
In plus, ai si cartea “eCommerce No Bull$#!t” care te invata cum se devii profitabil(a) in comertul online.
Si tu poti avea un magazin online care vinde precum Deajoaca.ro. Alege sa pui in aplicare ideea ta de business si informatiile obtinute, dezvolta-te in permanenta, iar rezultatele nu vor intarzia sa apara.
- Idei si organizare pentru procesul de productie in compania ta - noiembrie 19, 2024
- Pornind de la inspiratie in retail: cum sa captivezi clientii in acest sezon - noiembrie 12, 2024
- 5 Metode Dovedite sa iti cresti Afacerea Online - noiembrie 5, 2024