“Maine apartine celor care il aud venind.”

Sloganul a fost inventat de David Bowie pentru a promova Heroes, al doilea material din a sa asa numita Trilogie a Berlinului.

Atunci, ceea ce surprindea aceasta fraza a fost unul dintre cele mai importante talente ale sale: acela de a intui viitorul, de a intelege rolul unui trend… la fel cum a inteles ca aparitia internetului va transforma economia industriei muzicale si relatia dintre artisti si public.

Acum, ceea ce putem extrapola noi, ca oameni pasionati de eCommerce, e un memento poetic sa ne ascutim simturile pentru a ramane deschisi la noi oportunitati, pentru a asculta mai mult si pentru a consolida fundatia pe care ne crestem proiectele si afacerile.

Cumva, in toata agitatia zilei de 21 martie, mi-am adus aminte brusc ca am auzit asta la un moment dat. 

gazda-gomag-summit-Andreea-Rusz

Si mi s-a parut propozitia perfecta pentru a descrie editia noastra Gomag SUMMIT & eCommerce Fest 2024.

500 de oameni s-au adunat impreuna intr-un singur loc pentru a “auzi” viitorul comertului online. 

Oameni de afaceri cu experienta, antreprenori la inceput de drum, creatori, specialisti in diverse arii ale ecosistemului de eCommerce din Romania, precum si angajati ai zeci de business-uri, au spus prezent! la cel mai mare eveniment Gomag pe care il organizam in acest an.

Asa ca nu vreau sa trec mai departe la lectiile intregii zile fara sa va spun un mare MULTUMESC, din partea mea si a colegilor din echipa Gomag!

Ati fost cu totii fantastici, implicati si concentrati la oportunitatile zilei, ceea ce s-a observat din discutiile si interactiunile nu doar cu noi, ci si cu partenerii prezenti in zona expo.

Recunostinta noastra se indreapta, de asemenea, catre sponsorul principal al evenimentului, theMarketer, precum si partenerii de la Woot.ro, DoAds, Selectsoft, Fulfill.ro, NewsMAN, Limitless Agency, GS1 Romania, PlatiOnline + PostaPanduri Pachetomate, Helpship, tbi bank, FAVI, DPD Romania, Ecolet si Update Advertising.

expo-gomag-summit-eveniment

21 Martie a fost o zi plina de prezentari, discutii si networking. 

Sunt sigura ca fiecare dintre voi ati plecat acasa cu diferite AHA-uri in minte (vorba lui Cosmin).

Asa ca mai jos voi rezuma lucrurile cu care am ramas eu in urma summit-ului; lucruri care sunt utile pentru intreaga comunitate Gomag. 

PS. Am avut cateva sesiuni de la care am fost nevoita sa lipsesc, insa in scurt timp voi reveni cu detalii si acolo 🙂 .

„Am fost impresionat de summit, foarte captivant, am avut foarte multe aha-uri, prin intermediul carora sa imi pot imbunatati siteul. Multumesc Si sa ne vedem cu bine la urmatoarele evenimente!” – Participant Gomag SUMMIT

Cuprins: Cum a fost la Gomag SUMMIT 2024

  1. 8 Sfaturi Practice de Crestere a Vanzarilor Online
  2. 3 actiuni esentiale pentru a-ti creste afacerea cu Google Ads sezonul acesta
  3. Efectul Fluturelui in Business Networking
  4. Next-Level eCommerce: Tool-uri & Tactici care functioneaza pentru scalare in business
  5. 3 actiuni practice prin care poti creste traficul relevant in magazinul tau online, folosind AI
  6. FoundationX.ai: An unified platform that helps you unleash the power of your documents in a way unseen until AI
  7. E-mail Marketing si Automatizari in 2024
  8. Harta celor 5 piese pentru vanzari repetate
  9. [PANEL] Piata de eCommerce din Romania prin prisma magazinelor online
  10. Performanta si Eficienta: Cum sa Obtinem Decizii Rapide prin Lucrul in Echipe
  11. Ecommerce pe Tiktok – Formula Succesului
  12. The FUTURE of BUSINESS in the Human Centric yet „AI Powered” Reality
  13. Lucruri pe care trebuie sa le stii cand vrei sa atragi investitori pentru afacerea ta

Gomag SUMMIT & eCommerce Fest a inceput cu o sesiune introductiva de bun venit, in care Andreea, gazda evenimentului, a dat startul unui giveaway pe Instagram, cu 90 de premii, ce a durat intreaga zi.

Apoi, Cosmin a prezentat cele mai noi cifre legate de platforma Gomag, precum si rezultatele Gomag Campanii Google Ads:

8 Sfaturi Practice de Crestere a Vanzarilor Online – Raluca Radu – Founder @MTH.Digital

sesiune-Raluca-Radu-gomag-summit

  • Ar trebui sa ne uitam cat mai mult la date si sa extragem din ele ideile de strategie si concluziile despre ce functioneaza si ce nu.
  • Sa ne concentram eforturile pe cresterea brandului, in paralel cu ROAS. 
  • Sa nu uitam ca drumul catre conversie este presarat cu multe puncte de contact. Acesta nu este un drum scurt si drept.
  • Sa folosim mesaje curajoase, pe limba publicului tinta, mesaje care atrag cu adevarat atentia, sa ne diferentiem.
  • Sa nu uitam valoarea comunitatii din jurul brandului si sa ne loializam clientii. Raluca a dat aici exemplul comunitatii eCommerce cu Gomag din care facem parte si din care putem sa ne inspiram.
  • Sa ne indreptam atentia catre crearea de continut – fie ca vorbim aici despre blog, content social media, video, podcast etc.
  • Inainte de continut, sa ne gandim la scop si public tinta.
  • Sa nu uitam de marketingul on-site – cum arata si ce transmit prima pagina, pagina de categorie, pagina de produs. Testeaza modificari si noi elemente folosind functionalitatile Gomag.

3 actiuni esentiale pentru a-ti creste afacerea cu Google Ads sezonul acesta – Oana Dumitrescu, Industry Head @Google

sesiune-Oana-Dumitrescu-gomag-summit

Trenduri de sezon:

  • Investitii in locuinta, si prioritizarea produselor pentru curatenie.
  • Se reinnoieste garderoba pentru noul sezon > accent pe Fashion.
  • Vanzarile produselor pentru outdoor cresc pe masura ce cresc si temperaturile.
  • Cresc cautarile pentru retete de mancare pe YouTube, pentru planificarea mesei / deserturilor de Pasti.
  • Foloseste YouTube pentru a realiza expunere si a atrage atentia consumatorilor cand incep sa isi planifice cumparaturile.
  • Foloseste campanii YouTube CPH (Cost-per-Hour) Masthead impreuna cu CPM (Cost-per-Impression) Masthead pentru impact maxim.
  • Mai intai, CPM Masthead pentru a pre-anunta marile campaniile ale brandului tau catre audientele relevante
  • Apoi foloseste CPH Masthead pentru 100% share-of-voice in timpul celor mai importante ore.
  • Fa follow-up cu alt CMP Masthead pentru support continuu, premium (ex. urmatoarele 24 h)
  • Lansare: Demand Gen Campaigns, pe baza AI.
  • Google Ads nu mai targeteaza doar cuvinte cheie sau locuri, cu algoritmul Smart Bidding focusul e pe intentia utilizatorului.

„Gomag SUMMIT 2024 mi s-a părut mult mai explicit și mai pe înțelesul nostru decât cel de anul trecut (sau poate am evoluat noi sa putem înțelege).

 

La acest SUMMIT am luat foarte multe notițe, am cunoscut oameni noi, am venit cu un vibe foarte pozitiv și cu mult chef și ambiție de lucru. Cu ideea asta am plecat spre București, și asta s-a întâmplat.

 

Apreciez mult efortul vostru, și ma bucur sa fac parte din comunitatea GOMAG.

 

Eu va mulțumesc ca am avut ocazia sa particip la eveniment, și cu siguranță voi fi prezenta și la următoarele.” – Participanta Gomag SUMMIT

Efectul Fluturelui in Business Networking – Calin Iepure – CEO @BIZZ.CLUB Romania

sesiune-Calin-Iepure-Gomag-summit

Exemple pentru Efectul fluturelui: 

  • Un angajat care schimba dinamica echipei
  • Schimbarea unui furnizor care duce la clienti mai multumiti
  • Un feedback de la client care imbunatateste un proces de baza
  • Alegerea platformei Gomag, care duce la o afacere mult mai prospera
  • O postare pe Social Media care declanseaza un scandal monstru
  • Un om pe care l-am cunoscut la o conferinta, care devine partener in business

Networking ≠ Rezultat imediat

Networking = Cultivarea conexiunilor

Sincronizare > Surpriza > Strategie > Stare > Sprijin

7 Tehnici de folosit in conferinte:

provocare-networking-gomag-summit

  • Conecteaza-te cu experti din domeniu
  • Fa o prima impresie memorabila
  • Pregateste-ti zambetul
  • “Da noroc” cum se cuvine
  • Foloseste numele interlocutorului
  • Salveaza contactul in telefon
  • Arata ca iti pasa

Next-Level eCommerce: Tool-uri & Tactici care functioneaza pentru scalare in business

Elena Gheorghe – Country Manager @PayU GPO

– Ciprian Cazacu – CEO & Co-Founder @easySales

– Dan Stanică – Ecommerce Director @tbi bank

– Cosmin Berendea – CEO & Co-Founder @Woot.ro

– Stefan Popa – CEO & Founder @Helpship

– Horia Grozea – Payments Director @NETOPIA Payments

panel-experti-gomag-summit

Specialistii invitati au oferit fiecare cate o metoda eficienta de testat in proiectele participantilor, astfel incat sa iasa in evidenta pe piata digitala si sa creasca vanzarile.

De asemenea, s-a discutat despre cele mai recente date despre comportamentul de cumparare al romanilor.

3 actiuni practice prin care poti creste traficul relevant in magazinul tau online, folosind AI – Mihai Vinatoru – CEO & Co-Founder @DWF

sesiune-Mihai-Vinatoru-gomag-summit

Implementare AI: 3 niveluri de complexitate

  • Basic – GPT 4, Gemini, Claude… Prompting
  • Mediu – NoCode Integration (Google Sheets, Make, Zapier etc.)
  • Avansat – API Integration.

public-gomag-summit

  • Foloseste AI pentru analiza strategiei de continut a competitorilor tai si identificarea de oportunitati de crestere trafic relevant pe site prin content marketing. Faci un Google Sheet cu lista articolelor publicate pe site-urile competitorilor, apoi le procesezi direct acolo cu ajutorul GPT for Sheets and Docs plugin.
  • Folosește AI la crearea de meta title si meta descriptions pentru o mai buna optimizare a paginilor si cresterea de vizibilitate SEO. Similar, faci o lista cu paginile pentru care vrei sa generezi metas noi.
  • Folosește AI la documentarea produselor pentru o rata mai buna de conversie si cresterea vizibilitatii SEO. Ex. tool util: naratix.ai.
„Super evenimentul, mi-a placut si ma bucur ca am facut efortul de a ajunge. Toti speakeri au fost foarte faini, atmosfera faina si am plecat cu un vibe bun, chiar daca a presupus sa fim treji aproape 24h. 🙉
Te felicit Cosmin, ai creat o comunitate, ai creat un produs super pentru noi, ma bucur ca am fost colegi si te cunosc. Numai bine! Multumim!” – Participant Gomag SUMMIT

FoundationX.ai: An unified platform that helps you unleash the power of your documents in a way unseen until AI – Adrian Dragomir – Founder @Start.Ai

sesiune-Adrian-Dragomir-gomag-summit

  • Primul val AI: Automatizare & Optimizare
  • Al doilea val AI: de la Optimizare la Expansiune
  • Al treilea val AI: Depasirea barierelor organice ale mintii umane.
  • Al patrulea val AI: Decizie si Control

Exemple automatizari cu AI:

  • Evaluare apeluri consultanti
  • Clasificare documente instanta
  • Postari social media
  • Cereri oferta transport marfa

 

  • Ce este un proces automatizat? = Un lant de domino in care fiecare piesa face o SARCINA si ruleaza singur odata ce este declansat.
  • Declansatoarele pot fi programate, evenimente sau manuale.
  • Planificarea unui proiect de automatizare: Identificarea surselor de date si a destinatiilor > Identificarea unui proces care se poate automatiza > Stabilirea declansatorului > Impartirea obiectivului in task-uri individuale > Clasificarea task-urilor > Stabilirea inputului si outputului pentru fiecare task > Testarea task-urilor individuale > Implementarea si testarea automatizarii.

E-mail Marketing si Automatizari in 2024 – Rares Banescu – CEO @theMarketer

sesiune-Rares-Banescu-gomag-summit

  • Focusul se muta de pe newsletter pe automatizare.
  • Adevarata putere a email marketing-ului sta in automatizari setate corect si in date.
  • Automatizari in programele de loialitate: de folosit puncte, de comunicat acest lucru si de automatizat procesele.
  • Solutia theMarketer On-Site Launcher ajuta la implementarea corecta pentru automatizarea si comunicarea programului de loializare.

Harta celor 5 piese pentru vanzari repetate – Cosmin Daraban – CEO & Co-Founder @Gomag

sesiune-Cosmin-Daraban-gomag-summit

  • Cand muncesti activ la dezvoltarea capacitatii tale de a gandi, de a rezolva probleme si de a ramane concentrat, devii de neoprit.
  • Lansari Gomag in acest an: Gomag Campanii, teme noi, Gomag Insights, parteneriate noi: Woot.ro, Helpship, Selectsoft etc.
  • Pentru a-ti construi propria harta pentru vanzari repetate, incepe cu programul de retentie. 
  • Identifica membrii tribului tau, astfel incat sa ii poti valorifica si alege instrumentele pe care le vei folosi ca mecanisme in programul de retentie.
  • STAR Formula: creeaza un hook pentru magnetul tau de lead-uri, dezvolta o poveste in jurul lui si promoveaza-l pentru a atrage oamenii in program.
  • Foloseste o oferta la pret mic + educare pentru a atrage oamenii in program.
  • Catre clientii care au cumparat odata si catre lead-urile calificate, mergi cu o oferta la pret mai mare, impachetata intr-un eveniment declansator.
  • Harta predictibilitatii: eveniment declansator > oferta initiala > formula ideala de inchidere a vanzarii > achizitia.
  • Bucla de atractie comerciala te ajuta sa introduci lead-uri noi in funnel-ul tau prin Continut lung + Continut scurt + Continut de trib.

Gomag Prompt este cea mai noua lansare Gomag. 

Activ la cerere, Gomag Prompt foloseste AI pentru a te ajuta sa generezi automat descrieri de produs originale pentru paginile tale de produs.

[PANEL] Piata de eCommerce din Romania prin prisma magazinelor online

– Valeria Galea – Co-Founder @Photosetup

– Tudor Ciumara – Managing Partner @Empria

– Cristian Bozdoro – Owner @BOMBFIT

– Sorin Grecu – CEO & Founder @Sportselect.ro

panel-clienti-gomag-summit

Antreprenorii invitati pe scena conferintei au discutat despre evolutia eCommerce-ul romanesc din prisma lor, ca antreprenori cu experienta, despre cele mai mari provocari de business cu care s-au confruntat, dar si despre functiile si aplicatiile utile din platforma Gomag pe care le folosesc.

Performanta si Eficienta: Cum sa Obtinem Decizii Rapide prin Lucrul in Echipe – Ovidiu Toader – Business Coach

sesiune-Ovidiu-Toader-gomag-summit

  • Inainte de marketing si bugete, e important sa ne asiguram ca unul dintre cele mai valoroase atuuri ale afacerii – echipa – functioneaza la potentialul maxim.
„A fost cel mai fain eveniment de business la care am participat.
Foarte bine structurat, am plecat cu tolba plina de informatii si cu promisiunea ca imi voi deschide magazin in urmatoarele 6 luni pe platforma voastra.
Am fost placut surprinsa de calitatea informatiilor si daca nu veneam as fi crezut ca este mult mai dificil sa deschizi un magazin, mai ales dupa ce am citit si cartea si am vazut cate lucruri sunt de facut.
Sunteti minunati! Abia astept urmatorul event❤️
P.S: multumesc pt premiu, abia astept sa jucam GoFunnel in familie. O superbitate de joc” – Participanta Gomag SUMMIT

Ecommerce pe Tiktok – Formula Succesului – Iulia Dumitrescu, Account Manager @TikTok Romania

sesiune-Iulia-Dumitrescu-gomag-summit

  • Oamenii nu se uita pe TikTok, ci stau pe TikTok. E un alt fel de divertisment in format scurt – noul standard.
  • +1.200.000.000 de utilizatori
  • 83% dintre utilizatori se bucura de reclame pe TikTok.
  • 76% dintre utilizatori sunt predispusi sa urmareasca un brand.
  • 67% afla despre branduri si produse de care nu au stiut inainte.
  • Promovare produse pe TikTok: In-Feed Ads, Spark Ads, Catalog Ads, Video Shopping Ads.
  • Creeaza engagement cu: display card, sticker poll, sticker cod cadou, sticker countdown.

Plan media pentru Semestrul I:

  • Creste-ti brandul si audienta cu o campanie ”always-on” de prospecting.
  • Intre campaniile majore sezonale, creeaza un momentum prin folosirea de audienta custom & lookalike pentru audientele calde.
  • Similar, retargeteaza audientele create, inainte de campanii.
  • Maximizeaza oportunitatile de vanzare in momentele cheie pentru eCommerce (evenimentele declansatoare sezonale).
  • Iti poti maximiza bugetul prin optimizarea campaniilor de web conversion.
  • In Creative Center poti vedea top ads, trenduri, hashtags, creatori si muzica.
  • CapCut – pentru editare usoara.

Cele 6 tipuri de continut pe TikTok (emotional & rational):

  • Recomandari
  • Inspiratie
  • Indulgente
  • Imbunatatire
  • Comoditate
  • Validare

The FUTURE of BUSINESS in the Human Centric yet „AI Powered” Reality – Alex Cernatescu – CEO, Co-Founder & Global Head of Strategy @Stefanini Infinit – US & EMEA

sesiune-Alex-Cernatescu-gomag-summit

  • E nevoie de o schimbare a mentalitatii – ar trebui sa imbratisezi inovatia si schimbarea, si sa iti sustii echipa sa faca la fel.
  • Transformare digitala continua – trebuie sa te adaptezi la schimbarile digitale pentru a ramane competitiv. Comportamentul consumatorilor si modelele de business se vor tot schimba pe masura ce tehnologia evolueaza.
  • Intelege tehnologiile mergente – AI-ul, blockchain-ul, XR-ul si Internet of Things schimba peisajul afacerilor
  • Promoveaza un mediu inovator – fa pasii pentru a construi un mediu de lucru si o cultura care incurajeaza creativitarea si inovatia. Intelege rolul liderului in promovarea inovatiei.
  • Nu stii ce nu stii. Asta trebuie sa imbunatatesti.
  • Pe ce te concentrezi? – branding personal & leadership, adoptarea corecta AI, soft skills, promp engineering, gestiunea schimbarii / frica de schimbare, intern / colegi, parteneri / clienti, piata, vanzari.
  • Nu adapta. Devino adaptabil!

Lucruri pe care trebuie sa le stii cand vrei sa atragi investitori pentru afacerea ta – Mircea Capatina – Co-Founder & Head of Marketing @SmartBill

sesiune-Mircea-Capatina-gomag-summit

  • Investitorul financiar vs. strategic. Totul e despre bani vs. se potriveste viziunii de ansamblu, ajuta ecosistemul.
  • Extrema de risc – Equity investor = risc crescut, castig crescut
    Extrema de safety – low risk investor = banks

La ce se uita investitorii:

  • Echipa: oamenii investesc in oameni
  • Avantaje competitive cheie
  • Trendul e extraordinar de important! (al firmei, al industriei, al pietei, in general)
  • Apetitul investitorului pentru industrie
  • Abilitatea de a fi profitabil vs profit
  • Se potriveste in ecosistemul lui?

Cum abordezi socotelile in afacerea ta?

  • Te uiti la cateva numere cheie – venit total, EBITDA, trendul % de la an la an, cost achizitie client vs AOV
  • Incearca sa cuprinzi pozitia in piata, o valoare a brandului – tinand cont de numerele de mai sus, dai si aici o valoare
  • Avantaje competitive
  • Asset-uri cheie: platforme cheie foarte reliable (Gomag), showroom in centru etc.
  • Vezi alte cazuri din industria ta
  • Intelege industria din care faci parte: scalabilitate, profitabilitate, dependenta de fondatori

participanti-sesiuni-gomag-summit

  • Investitorii nu sunt operationali
  • Ajuta sa imparti riscul, dar si placinta
  • Documentele sunt extraordinar de importante – avocatul potrivit
„Avand in vedere ca anul trecut 😱 AM RAMAS FARA BILET … Efectiv am vrut sa vin cu scaunul de acasa (e pe bune, am dovada pe mail, chiar am intrebat daca se poate Emoji)
Anul asta am stiut clar ca NU TREBUIE SA RATEZ! Gomag SUMMIT & eCommerce Fest 2024
✨ Evident ca, in energia asta buna am facut ziua sa merite ✨
Momentul meu preferat a fost cand am cunoscut „oamenii din spatele butoanelor”,✌🏻 a fost super tare sa ne conectam si LIVE
✅ Mi-am actualizat notiunile despre ultimele tehnologii si strategii aparute
✅ Mi-am luat super inspiratie de la speakeri
✅ Am cunoscut oameni noi foarte faini
✅ Am castigat chiar si un premiu
*Si abia astept sa implementez tot ce am invatat*
Concluzia mea: Voi sa mai faceti, ca noi mai vrem! Emoji ” – Participanta Gomag SUMMIT

Gomag SUMMIT & eCommerce Fest 2024 a reprezentant peste 9 ore de eveniment si sute de ore de pregatire pentru noi.

Dar din feedback-ul vostru la summit si dupa acesta, zicem ca au meritat pana la ultima secunda. 

Multumim din nou pentru participare, celor care au fost alaturi de noi!

Si nu plecati prea departe 🙂 .

Urmeaza caravana evenimentelor Gomag MeetUp, pentru care deschidem inscrierile in curand!

Porto