Cine nu a auzit de Black Friday?

Din punct de vedere istoric, de-a lungul timpului, termenul “black friday” a avut semnificatii variate, pornind de la descrierea crizei financiare din 1869 pe Wall Street, reducerile oferite de vanzatorii de sclavi in vinerea de dupa Ziua Recunostintei si pana la cuvantul folosit de politia din Philladelphia prin 1950, pentru a descrie haosul creat de valul de turisti si cumparatori pe strazile orasului, dupa Thanksgiving.

Pornind de aici, Black Friday a inceput sa fie folosit cu sensul pe care i-l acordam si astazi.

Desi, oficial, nu este o sarbatoare, Black Friday a devenit o zi de referinta pentru proprietarii de afaceri din intreaga lume si pentru milioane de clienti, dornici sa inceapa in forta sezonul sarbatorilor de iarna si al reducerilor.

Ca proprietar de afacere online, intr-un mediu atat de competitiv si tinand cont de evolutia clientilor, mai capriciosi si mai informati pe an ce trece, daca vrei sa participi la Black Friday si sa iesi pe plus, trebuie sa te pregatesti temeinic.

Pentru astazi, echipa noastra a realizat un infografic special, dedicat celor 10 porunci de respectat de catre antreprenorii din piata de eCommerce in vederea pregatirii pentru Black Friday in acest an, dar valabil si in anii ce urmeaza.

Prima regula (si cea mai importanta) este sa te pregatesti din timp. 

Recomandarea noastra este sa vezi ce idei iti permite timpul sa aplici pentru optimizarea site-ului tau, astfel incat sa te diferentiezi de Black Friday, pentru a castiga increderea clientilor tai.

Cele 10 porunci de Black Friday pentru eCommerce

1. Sa te pregatesti pentru cresteri de trafic

  • Pregateste-ti stocurile si angajatii
  • Optimizeaza viteza de incarcare a site-ului tau 
  • Ia toate masurile de securitate pentru siguranta datelor personale
  • Discuta cu firma de curierat si procesatorii de plati

2. Sa iti alegi cu grija produsele la care faci reducere, pentru a nu-ti afecta marja de profit

  • Ce marja de profit are produsul la care vrei sa faci discount – alege produsele cu o marja mai ridicata
  • Vrei sa scapi de un stoc de produse – te poti folosi de aceasta ocazie pentru a lichida un stoc de produse pe care vrei sa il reinnoiesti
  • Vrei sa atragi atentia asupra unei categorii – cand promovezi un anumit produs cu discount dintr-o categorie, cu siguranta atragi atentia si interesul potentialilor clienti si asupra altor produse din categoria respectiva

3. Sa anunti participarea la Black Friday din timp

  • Creeaza un landing page de lead gen si articole pe blog
  • Posteaza pe conturile Social Media, pentru ca utilizatorii ce intra pe paginile tale sa vada din start ca le pregatesti ceva special
  • Anunta participarea prin newsletter sau alt tip de email – foloseste email marketing la maximum inainte, in timpul si dupa eveniment
  • Anunta participarea pe site-urile de profil

4. Sa nu uiti de Marketing si SEO pentru site-ul tau

SEO – foloseste cuvinte cheie „Black Friday numele brandului tau”, „Black Friday [an]”, creeaza continut nou, link building

PPC – Pregateste reclamele din timp, foloseste extensii, Dynamic Countdown, un buget dedicat pentru Gomag Campanii

Email Marketing – newsletter, recuperare cosuri abandonate, remindere

Social Media – imagini specifice, hashtag, postari cu procesul de pregatire

Lead Generation – oferte speciale pentru abonati, landing page “Coming soon”

Facebook Ads – targetare personalizata, USP, reclame de multumire pentru achizitie

CRO – landing page dedicat si optimizat, A/B Testing, personalizare

Atentie! Incepe campania de Black Friday cu crearea unui landing page dedicat, fara elemente care i-ar putea distrage atentia de la call-to-action.

5. Sa nu ignori necesitatile utilizatorilor de dispozitive mobile

  • Design responsive
  • Optimizare checkout si formulare
  • Cautare in site
  • Call-to-action in partea de sus

6. Sa induci senzatia de urgenta

  • Afiseaza numaratoare inversa pana la finalul promotiilor
  • Afiseaza numarul produselor disponibile, cand acesta este redus
  • Afiseaza atat pretul normal, cat si cel redus
  • Scrie texte pentru FOMO – foloseste cuvinte in concordata “acum”, “au mai ramas”, “nu pierde”, “profita” etc.

7. Sa scazi costurile de livrare

  • Romanii isi doresc transport gratuit si viteza de livrare
  • Acestea pot fi in sine o atractie, atunci cand nu poti reduce preturile prea mult
  • Discuta cu firma de curierat pentru a stabili conditiile de livrare

8. Sa nu uiti detaliile, pentru ca acestea te fac diferit de concurentii tai

  • Schimba politica de retur si preia asupra ta costurile (daca este posibil)
  • Respecta data promisa de livrare si ofera o recompensa atunci cand exista intarzieri (chiar daca nu e vina ta)
  • Mesaje de multumire: poti trimite un bilet de multumire scris de mana, un email personalizat si dupa Black Friday pregateste reclame PPC de multumire, pentru a-i atrage inapoi in site

9. Sa iti creezi un program de fidelizare, pentru ca vrei vanzari si dupa Black Friday

  • Fa oferte speciale, pentru clientii speciali si abonati
  • Promoveaza-le pentru a convinge cat mai multi sa se aboneze
  • Ofera clientilor actuali posibilitatea de a rezerva produsele dorite din timp

10. Sa nu uiti sa iti monitorizezi site-ul 

  • Seteaza alerte personalizate inainte, in timpul si dupa Black Friday
  • Activeaza eCommerce Tracking
  • Vezi de unde vin clientii tai
  • Foloseste heatmap-uri si solutii avansate de analytics (Gomag Insights)

black-friday-10-porunci-pentru-ecommerce

Poti prelua acest infografic daca precizezi sursa printr-un link. Exemplu: infografic realizat de Gomag– link spre: https://www.gomag.ro/blog/black-friday-10-porunci-pentru-ecommerce/

Citeste si: Black Friday si Cyber Monday: 10 pasi pentru pregatirea magazinului tau online

De Black Friday trebuie sa iti pui la bataie toate atuurile din arsenal.

Chiar daca ti se pare ca dispui de suficient timp pana atunci, daca vrei sa participi la Vinerea Neagra si sa castigi profit, clienti noi si lead-uri, iti recomandam sa urmezi ideile testate din infografic. Spor la conversii!

Cosmin Daraban