Inca un material despre trendurile pentru 2024 in eCommerce si marketing? Poti paria ca da 🙂 

An nou plin de conversii, apropo!

Daca la nivel personal fiecare ne-am propus cate ceva, mai serios sau mai distractiv (eu, de exemplu, vreau sa incerc sa gatesc tematic in fiecare ultima vineri din luna, incepand cu tteokbokki, in ianuarie 🙂 ), pana la urma realizarile pe care le vom numara la final de an tin de alegeri.

Aceste alegeri vor determina si rezultatele obtinute in business.

Asa ca iata cateva lucruri pe care le-am studiat in ultima vreme si de care iti recomand sa tii cont in strategia ta pentru un 2024 legendar. 

Incepand cu tl;dr in cuprins.

 

Cuprins Ce functioneaza si ce nu in eCommerce 2024

✅ Conectare 

❌ Tranzactii

Intrebarea e: incerci cu adevarat sa creezi o legatura cu clientii tai, sau, de fapt, te concentrezi sa iti numeri banutii castigati dupa fiecare comanda?

Sigur ca e important sa faci profit si vanzari profitabile. 

Dar prioritizarea obtinerii de comenzi noi te poate face sa ignori oportunitatile ce vin din fidelizarea clientilor si construirea unei legaturi pe termen lung cu acestia.

Putini oameni sunt super fani ai unui brand. Si mai putini, ai unui brand comercial. 

Insa desi nu ai pretentia de la clientii tai sa se gandeasca la magazinul tau in fiecare zi, iti doresti sa fii prima optiune in mintea lor de fiecare data cand au nevoie de produse din nisa pe care vinzi tu.

intelege-nevoia-clientilor

Planul de loializare si strategia de mentinere a comunicarii cu clientii tai e, asadar, musai. Da, chiar si daca vinzi produse cu valabilitate pe termen lung! (pentru ca te pot recomanda).

Fa-ti timp si stai putin sa iti faci planul pentru anul acesta, astfel incat sa incluzi si partea de loializare.

Citeste si: Cum Te Ajuta Un Program De Fidelizare A Clientilor

✅ Oameni 

❌Segmente

Comunica spre o persoana. Promoveaza-ti produsele catre cineva pe care il poti vizualiza in mintea ta. 

Intotdeauna mi s-a parut amuzanta ideea unui intreg grup de oameni buluc, in jurul unui calculator sau a unui telefon, care sa citeasca, toti deodata, descrierea unui produs, de exemplu. 

Dar ce descriere trebuie sa fie, daca reuseste sa atraga atatia oameni!

Acest exercitiu te poate ajuta si pe tine sa vizualizezi potentialele reactii ale publicului tau tinta. 

oamenii-cumpara-de-la-oameni

Iar cand te adresezi la persoana a doua singular, cand scrii cu “tu”, iti va fi mai usor sa surprinzi in continut nuante si scenarii in care fiecare dintre clientii tai sa se regaseasca mai usor.

Apoi, familiarizarea duce la incredere. Iar increderea, la cumparare.

✅ Colaborare 

❌ Mentalitate de siloz

Acest “trend” este pentru liderii de cealalta parte a ecranului: e timpul sa sustii colaborarea in compania ta, intre departamente si intre oameni.

Pentru firmele mici, acest aspect e mai usor de realizat, pentru ca vorbim de mai putini angajati. 

Insa multe organizatii cu departamente diverse si angajati numerosi se confrunta cu ceea ce se numeste in industrie mentalitatea de siloz.

“Noi versus ei”. 

Silozurile se formeaza cand oameni cu obiective similare acumuleaza informatii si resurse in detrimentul altor departamente sau chiar al firmei per ansamblu. 

Comunicarea intre departamente e greoaie, au loc ciocniri repetate si se formeaza rivalitati inutile.

Exista, insa, solutii pentru a-ti transforma echipa astfel incat, in 2024, sa inceapa sa functioneze la capacitate maxima si sa iti aduca rezultate extraordinare.

comunicare-in-echipa

Trebuie sa le cauti si sa le aplici.

Citeste si: Cum iti cresti echipa – procesul de angajare si retentie [Podcast]

✅ Comunicare 1 la 1 

❌ Algoritmii social media

Apar continuu cai pentru a creste si a monetiza noile audiente.

Asa ca poti sa te lupti cu algoritmii retelelor de socializare pentru a atrage atentia necunoscutilor. Sau, poti folosi folosi platformele sociale pentru a creste liste proprii cu contactele oamenilor carora le pasa.

Pe primul loc e lista cu adresele tale de email, catre care poti trimite newsletter personalizate, continut util si CTA-uri persuasive. Poti, de asemenea, sa mergi pe canalele 1 la 1, cum ar fi WhatsApp, Discord, Telegram.

De asemenea, poti crea o comunitate, un canal sau un grup pe diverse platforme in care sa cultivi in timp increderea si aprecierea stakeholderilor tai, astfel incat sa ramana permanent un nucleu care cumpara, te recomanda si te sustin pentru a creste ca brand.

✅ AI 

❌ Metaverse

A murit Metaverse-ul? Sau e inca in constructie? Nimeni nu stie. Insa tot buzz-ul din anii anteriori a scazut drastic.

Pe de alta parte, AI-ul creste ca Fat-Frumos. 

Anul trecut a prins un momentum grozav care va continua cu siguranta si in 2024, mai ales ca apar pe zi ce trece noi instrumente, noi optiuni si noi strategii ce sunt atat usor de replicat, cat si putin costisitoare.

✅ Continut autentic 

❌ Copy paste din tool-uri AI

Pana nu de mult AI parea magie. Vrajitorie. Frica (toti vom fi concediati si AI ne va fura locurile de munca!). Apocalipsa. 

Dar 2024 incepe cu o perspectiva mult mai rationala asupra inteligentei artificiale. E redundant sa argumentam in continuare pro si contra AI-ului. 

Asa ca e momentul sa cautam metode fezabile prin care sa implementam AI-ul in operatiunile noastre de zi cu zi… pentru ca acesta e intr-adevar puternic, dar nu e magic.

Sigur ca putem folosi instrumente AI pentru a genera continut. Insa pentru a-l transforma in continut autentic, va trebui sa infuzam nuantele noastre (de brand, legate de stilul personal etc.).

Citeste si: Planul de marketing 2024 – Calendar pentru 366 de zile de postari, continut si idei de promovare

✅ Experiente 

❌ Marketing pentru vanzare directa

Unul dintre cele mai periculoase mituri e sa crezi ca marketing-ul duce intotdeauna direct la vanzari. 

De ce? Pentru ca rar se intampla asta, de fapt. Pana si reclamele PPC nu iti vor garanta niciodata click = vanzare.

Pe de alta parte, marketing-ul functioneaza ca un ghid pe tot parcursul palniei de vanzari. Atrage atentia, mentine interesul, trezeste dorinta, sprijina actiunea, castiga increderea, formeaza decizia si asa mai departe.

Ceea ce poate e mai mult o dorinta decat o previziune, e ca marketing-ul si actiunile noastre in 2024 vor fi concentrate pe a oferi oamenilor acces la experiente memorabile, atat la interactiunea cu continutul nostru, cat si la interactiunea cu produsele pe care le cumpara.

Fie ca e vorba de utilitate, uimire, amuzament, apartenenta, diferentiere sau orice alta emotie vor ajunge sa asocieze cu fiecare magazin in parte.


✅ Brand pe termen lung 

❌ Crestere pe termen scurt

Bineinteles, ambele sunt importante. Dar multe firme aleg sa sacrifice oportunitatile si puterea unui brand consolidat in timp, pentru castigurile pe termen scurt.

Important e sa iti acoperi bazele si sa faci actiuni in aceasta privinta, chiar daca nu sunt ele consistente sau grandioase.

branding-termen-lung

Poti incepe de aici Brand si logo magazin online – 10 sfaturi care te vor ajuta sa faci alegeri bune.

✅ Continut util 

❌ Reclame standard

Daca e sa te interesezi de sfaturile marilor platforme – Google, Facebook, TikTok etc. – in privinta reclamelor, toate acestea prioritizeaza experienta utilizatorilor in cadrul lor. Pentru ca toate isi doresc ca oamenii sa petreaca si mai mult timp pe ele.

La fel cum iti doresti si tu, sa stea mult timp in magazin si sa cumpere de la tine.

In acest scop, sfaturile propun crearea de continut util si relevant, distractiv sau provocator, la fel cum e continutul organic postat de utilizatorii platformelor.

Cele mai performante reclame pe TikTok, de exemplu, sunt cele care nu se simt a fi reclame.

Asadar, tine cont de asta in strategia ta de creare. Adopta formatele preferate pe fiecare retea in parte unde ai activitate, si construieste continut util, relevant si autentic pentru publicul tau de acolo.

✅ Automatizare 

❌ Risipa de resurse 

Sunt n sarcini intr-un magazin online care “fura” timp mai lesne ca Arsène Lupin. Te-ai gandit ca poate prioritatile tale si ale membrilor echipei tale nu sunt concentrate acolo unde trebuie?

Foloseste-te de instrumentele pe care le ai la indemana si care te pot ajuta sa automatizezi task-urile repetitive. 

E suficient sa arunci o privire in grupul eCommerce cu Gomag sau in video-urile povestilor de succes si vei vedea o multime de marturii ale influentei GoBotilor.

Daca vinzi cu Gomag (sau iti propui sa faci asta in viitorul apropiat) ai acces la un numar de GoBots inclusi in abonament, pe care sa ii activezi pentru automatizarea gestionarii produselor, a comenzilor, a clientilor, sau a comunicarii pe email & SMS.

De asemenea, online gasesti o multime de alte solutii utile, in functie de ce ai nevoie.

Citeste si: Sistematizarea si Automatizarea in Business: idei pentru o crestere scalabila

✅ Dovezi 

❌ Povesti

Iar aici nu ma refer la povesti in sensul de storytelling ca tehnica in continut. Ci la “a spune”. 

Nu mai e suficient doar sa spui cum si cat de bine functioneaza produsele tale, serviciile tale sau echipa ta.

Ci trebuie sa arati, sa dovedesti clientilor ca pot avea incredere in tine.

Asadar, raman extrem de importante dovezile sociale pe tot parcursul palniei de vanzari. 

Iar in social media, marseaza pe continut realizat cu clienti reali – in special filmulete si poze care nu arata conform unui scenariu pregatit dinainte.

✅ Gandire nuantata 

❌ Gandire rigida

Azi, reactiile obtinute pe retelele sociale ne lovesc constant cu dopamina, chiar si cand vin din indignare. Lumea actuala recompenseaza gandirea in alb si negru. Apartinem unei tabere sau celeilalte.

Dar putine lucruri, cand le acordam ceva mai multa atentie, sunt cu adevarat doar albe si doar negre. De fapt, sunt sute de nuante de gri, de la antracit, pana la gri de in 🙂 

Pentru a traduce asta intr-un sfat util de business, poate cel mai important lucru pe care il detii tu, ca antreprenor, e mintea ta. Alegerile, actiunile si rezultatele tale depind de modul in care gandesti.

Asadar, gandirea nuantata iti va permite sa pastrezi deschise toate portitele catre oportunitatile pe care ti le va aduce noul an. Si iti va pastra ochii deschisi pentru a le vedea cand vin.

mindset-antreprenor

Citeste si: Structura afacerii tale, de la haos, la planificare controlata

Ah, stii ce mai e “iesit din stil”(sa zic asa) in 2024? Anul de 365 de zile! 

Avem 366 de zile pline de posibilitati, asa ca ar fi pacat sa nu profitam de ele la maximum.

Desi tacticile si tool-urile se vor tot schimba pe parcursul anului, lucrurile despre care ai citit azi vor fi, garantat, valabile. Chiar si in anii urmatori.

Asa ca inchei printr-o recomandare: tine articolul aproape si mai reciteste-l din cand in cand. Te va ajuta sa iti pastrezi directia si sa iei deciziile pe care le tot pui in balanta 🙂 

Pana data viitoare!

PS. Inca stai pe ganduri daca sa vinzi cu Gomag sau nu? 

Profita de cele 15 zile demo gratuit (nu ai nevoie de firma sau site existent pentru a testa platforma)! Ai suficient timp pentru a lua o decizie inteleapta si a alege abonamentul cel mai potrivit nevoilor tale.

Hai si tu intr-o comunitate de peste +4000  de antreprenori, de la care sigur ai ce invata!

Porto