Cand spui SEO, exista cateva nume cunoscute peste tot in lume, la care te gandesti din prima clipa. Sunt experti de la care invatam cum sa ne facem meseria astfel incat sa obtinem rezultate, nu doar de dragul de a face SEO.
Iar daca ai cautat vreodata informatii despre backlink-uri, documentare cuvinte cheie, content marketing, factorii de rankare luati in calcul de Google si nu numai, #ExpertulSaptamanii de azi la Gomag cu siguranta iti este cunoscut.
Astazi povestim despre Brian Dean, mintea stralucita din spatele Backlinko si un influencer urmarit de zeci de mii de followeri pe majoritatea canalelor pe care il poti gasi.
Iti voi spune cum a trecut peste multe esecuri de business si cum si-a construit reputatia de expert in SEO, un motiv pentru care trebuie sa il urmaresti si tu.
Brian nu si-a propus din start sa aiba propriul business sau sa lucreze in industria marketing-ului. De fapt, a studiat nutritia la Rhode Island University si s-a inscris intr-un program Ph.D. la Purdue iar scopul lui era acela de a deveni dietetician.
Din pacate (sau din fericire, mai degraba), in 2008, cand a decis sa renunte la studii, piata locurilor de munca era la pamant, din cauza crizei financiare. Prin urmare s-a trezit somer, falit si traind in subsolul casei parintilor lui.
Tot o carte a fost aceea care i-a schimbat viata, asa cum s-a intamplat in cazul multor alti experti. Brian a pus mana pe cartea lui Timothy Ferriss, 4 Ore – Saptamana de lucru si a inceput sa inteleaga ca a avea propriul business nu presupune sa te nasti cu un set perfect de talente si aptitudini. Lucrurile sunt mult mai simple.
Prin urmare, si-a propus sa creeze primul lui produs informational, un ebook care ajuta oamenii ce se confruntau cu dureri cronice de spate. In acelasi timp, a reusit sa obtina si un job full-time ca dietetician care, insa, ii taia din timpul pentru scris.
Singura lui optiune pentru a termina ebook-ul a fost sa angajeze freelanceri. Dar nu a fost si cea mai buna. Nemultumit de calitatea materialelor cumparate, s-a gandit ca ar putea face si el acelasi lucru, mult mai bine decat freelancerii cu care lucrase.
Asadar a inceput sa isi ofere serviciile ca freelancer pe Elance, scriind texte pentru o multime de clienti. A devenit tot mai bun iar proiectele preluate au ajuns sa ii ocupe din ce in ce mai mult timp, pana a hotarat sa renunte la job-ul full-time.
Citeste si: Neil Patel Este #ExpertulSaptamanii La Gomag
In acest timp, a descoperit industria SEO care, la momentul respectiv, consta mai mult in tehnici black hat. Nu a durat mult pana sa renunte la Elance si sa inceapa sa creeze site-uri de nisa, aplicand tehnica de optimizare preferata la acea vreme. A construit peste 150 de site-uri.
Insa in 2010 s-a produs tragedia. Acela a fost momentul in care Google a rulat update-ul cunoscut cu numele de Panda. Brian a fost unul dintre cei mai afectati de penalizari iar site-urile lui au ramas fara trafic, peste noapte.
Nu-i ramanea de facut decat sa o ia de la capat si sa respecte regulile. Brian a pus bazele propriei lui agentii de SEO care s-a transformat eventual in Backlinko, site ce astazi are cateva sute de mii de vizitatori lunar, jumatate recurenti.
Si asta pentru un motiv bine intemeiat. Backlinko e o sursa vitala de informatii pentru specialistii in SEO, indiferent ca sunt incepatori sau avansati. Articolele lui se diferentiaza net de alte surse pentru ca fiecare dintre ele este, la drept vorbind, un ghid urias: includ peste 7000 de cuvinte, se bazeaza pe experienta si studiile lui Brian si sunt 100% practice.
Acesta a fost si unul din motivele pentru care a creat Backlinko: era frustrat ca materialele disponibile la acea vreme se invarteau in jurul teoriei si a disputei pro-contra, in loc sa ofere sfaturi actionabile, usor de inteles si de aplicat mai departe. Brian lucreaza peste 20 de ore pentru fiecare articol pe care il creeaza, insistand pe calitatea continutului.
Specialisti in optimizare si angajati ai companiilor de top precum Apple, Disney, Amazon, IBM si multi altii il urmaresc si ii citesc articolele cu religiozitate.
Backlinko este si canalul prin care obtine clienti, atat pe consultanta (la inceput) cat si pentru cursul lui de optimizare – SEO That Works, ajuns momentan la actualizarea numarul 3.
Brian Dean este ceea ce se numeste mai recent un nomad digital. Dupa ce a pus bazele Backlinko, a calatorit si a trait in peste 25 de tari, pe tot globul iar momentan este stabilit in Berlin.
Numele lui Brian apare des in listele de speakeri pe scene din intreaga lume, iar daca reusesti sa il asculti si live, iti dai seama de ce este considerat un expert. A fost prezent si in Romania, in 2016, la GPeC Summit.
Are aptitudini extraordinare de a simplifica orice concept si a crea tehnici noi, usor de inteles si de aplicat pentru oricine, indiferent de gradul de cunostinte SEO. Munca lui a fost recunoscuta de o multime de platforme si publicatii precum Inc., Forbes, The Huffington Post, Entrepreneur, SocialMedia Today etc.
Citeste si: Rand Fishkin Este #ExpertulSaptamanii La Gomag
Brian Dean este un expert si un influencer demn de urmarit, de la care ai de invatat indiferent cata experienta ai in SEO. Sfatul meu este sa te abonezi la blogul Backlinko si sa il urmaresti pe Brian pe platformele in care isi impartaseste cunostintele: pe LinkedIn, Twitter, YouTube si, daca ai ocazia, la evenimentele la care participa.
Spune-mi, despre cine ti-ar placea sa citesti in seria #ExpertulSaptamanii la Gomag?
- Cum sa eviti greselile de incepator si sa minimizezi riscurile - decembrie 3, 2024
- Reguli de aur cand vrei sa vinzi pe Pinterest - noiembrie 26, 2024
- Idei si organizare pentru procesul de productie in compania ta - noiembrie 19, 2024