De cand am dat startul seriei #ExpertulSaptamanii, am discutat despre oameni de afaceri de succes, specialisti in optimizarea ratei de conversie, SEO, Social Media, content marketing etc.

Insa exista un subiect pe care nu l-am abordat inca: experti in analytics.

Asadar astazi vorbim despre Avinash Kaushik, Digital Marketing Evangelist la Google si cofondator la Market Motive Inc, un expert de top cand vine vorba de web analytics si web research.

Iti voi spune cine este Avinash Kaushik, cum a ajuns sa fie recunoscut astazi drept una dintre cele mai respectate voci in industria web analytics si care sunt motivele pentru care ar trebui sa il urmaresti.

avinash kaushik

sursa: Occam’s Razor

Avinash este originar din India si si-a petrecut prima parte a copilariei in Agra, cu bunicii sai. Nu era un baiat foarte atras de studii dar ii placea sa citeasca si sa faca activitati extracurriculare. De asemenea, parintii i-au asigurat lectii de engleza inca de la gradinita.

Si-ar fi dorit sa fie pilot de avion insa, in schimb, si-a petrecut cea mai mare parte a copilariei in fabrica tatalui sau, lucrand impreuna cu fratele sau in timpul liber.

Avinash a terminat Universitatea Marathwada Krishi Vidyapeeth cu o diploma in Inginerie Mecanica, in 1992. La scurt timp, a decis sa se mute in Arabia Saudita unde a lucrat la DHL, castigand un salariu de 7-8 ori mai mare decat ceea ce ar fi primit in India.

Dupa cativa ani, a renuntat la job si a plecat in SUA unde a studiat Finante si MIS (Management Information Systems) la Ohio State University, obtinand un MBA in 1997.

Prima oferta de job dupa finalizarea studiilor a venit din partea Silicon Graphics Inc, unde ajuta echipa de marketing sa ia decizii mai bune legate de campaniile implementate, prin gasirea unor metode specializate de accesare a datelor site-ului.

Apoi, a inceput sa vorbeasca la cat mai multe evenimente, universitati si conferinte iar oamenilor chiar le placea sa invete de la el. In urma uneia dintre conferinte, a discutat cu blogger-ul Andy Beal (consultant in management-ul reputatiei online) care i-a recomandat sa isi construiasca un blog si un brand personal.

avinash-kaushik-speaker

sursa: Occam’s Razor

Asa s-a nascut blogul Occam’s Razor in 2006, in timp ce Avinash lucra inca pe postul de Director of Research & Analytics la Intuit.

Talentul sau de a simplifica pana si cele mai complicate aspecte ale industriei dar si articolele de calitate l-au transformat in scurt timp intr-unul dintre cei mai admirati experti in Web Analytics.

De-a lungul timpului a vorbit la o multime de conferinte printre care se numara Ad-Tech, Monaco Media Forum, Search Engine Strategies, JMP Innovators’ Summit, The Art of Marketing 2.0, CMA Next etc.

De asemenea, a fost invitat sa antreneze echipe de la companii de top precum IBM, Unilever, AOL, L’Oreal, Time Warner, AutoDesk, Vanguard, Toyota, Google si multi altii.

In 2006, alaturi de Michael Stebbins si John Marshal a fondat Market Motive Inc, unul dintre furnizorii de top pentru cursuri si training-uri de marketing digital. Cursurile Market Motive includ resurse pentru incepatori si avansati in domenii precum digital marketing, SEO, AdWords, Social Media, CRO, email marketing, Google Analytics etc.

Avinash Kaushik

sursa: Occam’s Razor

In 2007 a lansat primul sau bestseller, Web Analytics: An Hour a Day, urmat de Web Analytics 2.0, in 2009. Ambele carti sunt considerate resurse de capatai pentru orice marketer, indiferent de nivelul la care se afla.

Tot in 2009 a fost desemnat Statistical Advocate of the Year de catre American Statistical Association iar in 2011, Web Analytics Association l-a numit The Most Influential Industry Contributor.

In urma unor training-uri la Google, in 2007, Avinash Kaushik a devenit Digital Marketing Evangelist pentru cel mai popular motor de cautare din lume, pozitie pe care o ocupa si astazi.

Avinash ocupa o pozitie permanenta in Consiliul consultativ al Universitatii din Toronto in programul Rotman School of Management on CRM Excellence dar si la Universitatea din California, Irvine’s program on Web Intelligence

Este considerat de multi drept una dintre cele mai geniale minti ale acestei generatii in digital marketing, in special datorita stilului dezinvolt in care explica pana si cele mai complexe strategii si concepte legate de web analytics, web research, customer satisfaction, VOC management & measurement.

Avinash Kaushik este un antreprenor, blogger, autor si marketer cu un talent extraordinar: poate transforma pana si cele mai complicate concepte, in lucruri simple si usor de inteles / aplicat, indiferent de nivelul de cunostinte sau experienta pe care il ai.

Asadar, daca esti interesat sa intelegi totul legat de analytics, el este persoana potrivita sa te invete. Urmareste-l pe Twitter, Facebook, pe blog, cauta materialele video si audio realizate impreuna cu el si stai alert la ceea ce are de spus.

Despre cine ti-ar mai placea sa citesti in cadrul seriei #ExpertulSaptamanii la Gomag?

Citeste si alte articole din serie:

 

Cosmin Daraban