Pentru ca am discutat recent despre GEO (Generative Engine Optimization), adica optimizarea continutului pentru a fi descoperit de AI, azi as vrea sa aprofundam putin acest subiect, pe multiple paliere ale unui business in eCommerce.

Inteligenta artificiala e pe buzele tuturor. 

De la scenariile cu caracter existential, de tipul ne lasa AI-ul fara loc de munca, pana la strategii de utilizare in toate aspectele vietii, pe plan personal si profesional, subiectul se afla de mult timp pe agenda zilnica.

AI-ul generativ, in special, are potential sa schimbe enorm modul in care functioneaza un magazin online

Statistic, conform unui raport Gartner, inteligenta artificiala generativa se presupune ca va fi responsabila pentru 10% din totalitatea datelor generate pana in 2025, o evolutie puternica de la sub 1% in 2021. 

Pana in 2030, valoarea acestui sector va creste la 110.8 miliarde de dolari!

In articolul de azi, vom discuta, asadar, despre potentialul transformator al inteligentei artificiale generative in domeniul eCommerce, in special despre aplicarea acesteia pentru optimizarea experientei clientilor. 

Scopul e, la fel ca al tuturor strategiilor despre care vorbim pe acest blog, sa te ajute sa iti amplifici vanzarile si profitul.

 

Cuprins Inteligenta artificiala generativa, esentiala in eCommerce

  1. Crearea unor pagini atragatoare de produs
  2. Optimizarea si actualizarea strategiei de SEO
  3. Crearea de continut pentru postarile social media
  4. Generarea si optimizarea textelor pentru email
  5. Fluidizarea proceselor din spatele magazinului online

Ce este AI generativa si de ce este importanta

Inteligenta artificiala generativa este capabila sa produca diferite tipuri de continut, ca raspuns la o solicitare. Cu instrumente AI generative, cum ar fi Gomag Prompt sau ChatGPT, poti realiza texte sau imagini, video, audio si date, in cateva secunde.

Vezi tu, continutul este un element decisiv intr-un magazin online. Joaca rolul principal in convingerea, seducerea si conversia clientilor, dar si pentru a-i atrage direct din motoarele de cautare.

Insa procesul de creare a continutului este unul scump si consumator de timp. Aparitia AI-ul generativ a venit, asadar, ca o solutie pentru a economisi resurse si a crea continutul relevant pentru ceea ce ai nevoie. 

Conform Financial Times, 92% dintre companiile din Fortune 500 folosesc tehnologia OpenAI, iar Gartner ne spune ca business-urile care folosesc AI generativa pot ajunge la o scadere de 15.7% a costurilor.

Intr-o lume in care viteza si adaptabilitatea sunt cruciale, ca antreprenor nu iti mai permiti sa ignori AI-ul si potentialul acestuia pentru business-ul tau. De ce?

Pentru ca foarte multi dintre competitorii tai il folosesc deja, ceea ce le ofera un avantaj, in cele mai multe situatii.

In continuare, hai sa vorbim putin despre cateva exemple practice de aplicabilitate a AI generativa in afacerea ta online. 

1. Crearea unor pagini atragatoare de produs

Modul in care iti prezinti portofoliul de produse in magazin influenteaza experienta clientilor. Cel mai important, trebuie sa ii convinga sa cumpere, iar pentru a face asta, paginile de produs au nevoie de descrieri de produs persuasive.

Aceasta provocare e mai usor de rezolvat azi, cu ajutorul AI-ul. In mod specific, in platforma ta ai la dispozitie Gomag Prompt.

Pe baza continutului initial adaugat la produse (caracteristici, descrierea de la furnizor, un minim de informatii), Gomag Prompt va genera o descriere noua, detaliata, relevanta si captivanta.

generare-descrieri-gomag-prompt-ai

In plus, acest text va fi realizat automat pentru unul sau multiple tipuri de Buyer Persona. Iar daca vrei sa influentezi rezultatul pentru a fi optimizat SEO pentru anumite cuvinte cheie, le poti indica inainte de generare.

Gomag Prompt iti ofera acces, in mod specific, la multe avantaje:

  • Ai control asupra bugetului – generarea cu AI te ajuta sa economisesti costul realizarii manuale a descrierilor.
  • Obtii descrieri gata optimizate – instrumentul e realizat in asa fel incat sa iti ofere descrieri noi, fara plagiat, dar si sa tina cont de cuvintele cheie suplimentare pe care i le indici si pe care nu le gaseste in textul initial.
  • Economisesti timp – Gomag Prompt genereaza noi texte in cateva secunde, fara erori.

Vrei sa vezi cum functioneaza Gomag Prompt pentru magazinul tau online? 

Intra in panoul tau de administrare si activeaza tool-ul din Continut > Prompt. Tot ce trebuie sa faci este sa alegi abonamentul dorit si sa realizezi setarile initiale.

activare-gomag-prompt-platforma

Ulterior, poti genera descrieri noi direct la fiecare produs unde doresti sa faci modificari.

Iti oferim 1 luna cu 10 generari gratuit, sa te convingi cu ochii tai!

Citeste si: Cum te ajuta Gomag sa generezi descrieri de produs cu AI in magazin

2. Optimizarea si actualizarea strategiei de SEO

Pe langa paginile de produse, AI generativa te poate ajuta sa generezi si sa optimizezi continutul pentru paginile de categorie sau articole pe blogul firmei care sa targeteze cuvinte cheie specifice si sa imbunatateasca pozitia site-ului in Google.

Acronimul Google E-E-A-T inseamna Experienta, Expertiza, Autoritate si Incredere – e modelul de lucru prin care motorul de cautare evalueaza calitatea si credibilitatea continutului. 

Textele generate cu ajutorul AI sunt acceptate in aceasta limita, cu conditia sa nu fie realizate cu scopul de a manipula ranking-ul la cautare.

Tot cu AI generativa poti realiza meta date, cum ar fi meta titlu, meta descriere, alt tags. Tot ce trebuie sa faci ulterior este sa le preiei in tab-urile dedicate din platforma Gomag.

Citeste si: Cum sa creez un magazin online si tips despre marketing & SEO

3. Crearea de continut pentru postarile social media

Postarile regulate, relevante si interactive pe retelele de socializare sunt pentru multe business-uri calea preferata de a mentine engagement-ul si a atrage noi clienti. 

Cu ajutorul AI generativa, procesul de creare a continutului pentru social media, devine mult mai simplu si mai spornic.

De exemplu, poti folosi un instrument precum ChatGPT pentru a genera idei de postari sau chiar postari complete pentru retelele sociale, adaptate la brandul tau si la tipul de public catre care te adresezi. 

Cheia e sa setezi parametri specifici, cum ar fi tonul vocii, valorile si bunurile de brand sau stilul vizual, iar AI-ul se ocupa de restul. Nu te multumi cu primul rezultat si verifica detaliile cu atentie, deoarece inteligenta artificiala inca face greseli.

Citeste si: 8 tipuri de continut prin care poti obtine mai multi followeri

4. Generarea si optimizarea textelor pentru email

Email marketing-ul este inca unul dintre cele mai performante canale de comunicare directa cu clientii. 

Dar, la fel ca in cazul altor tipuri de continut, realizarea si optimizarea email-urilor este un proces consumator de timp. 

Cu ajutorul AI generativa, poti crea texte personalizate pentru campaniile tale de email, care sa rezoneze cu interesele si nevoile oamenilor din baza ta de date. 

Foloseste-l nu doar in continutul propriu-zis, dar si pentru a genera subiecte atragatoare, care capteaza atentia si incurajeaza clientii sa actioneze.

De exemplu, theMarketer are integrat ChatGPT care sa te ajute pe aceste paliere; indiferent de tool-ul de email folosit, gandeste-te serios sa iti imbunatatesti abordarea cu ajutorul AI.

chatgpt-assistant-themarketer

Citeste si: Email Bot: automatizeaza comunicarea si vinde mai mult

5. Fluidizarea proceselor din spatele magazinului online

Impactul AI generativ nu se limiteaza doar la partea de front-end a afacerii tale; poate fi folosit si pentru a optimiza procesele interne. De exemplu:

  • Analiza de piata si dezvoltarea de noi produse in portofoliu – analizeaza nevoile si feedback-ul tipologiei tale de clienti, evalueaza trendurile din piata, valideaza viabilitatea produsului, genereaza idei de produse, realizeaza si optimizeaza prototipuri, genereaza un plan de lansare.
  • Optimizarea strategiilor de pret si inventar – analizeaza si prezice cererea pe viitor, identifica produsele cu stoc scazut, faciliteaza comunicarea cu furnizorii, monitorizeaza si face ajustari in functie de performanta stocului, face ajustari si monitorizeaza evolutia preturilor.
  • Recomandari si personalizare – automatizeaza livrarea recomandarilor, genereaza continut personalizat, monitorizeaza performanta vanzarilor.
  • Procesarea comenzilor si gestionarea clientilor – segementeaza clientii in mod dinamic, te ajuta sa generezi planuri de marketing relevante in functie de clienti, context si mesaj, te poate ajuta sa oferi clientilor asistenta (ex. chatbot).
  • Analiza feedback-ului si optimizare continua – colecteaza feedback, analizeaza sentimentul in piata, monitorizeaza performanta si rafineaza strategia.

Pe termen lung, AI-ul generativ contribuie la cresterea eficientei operationale si reduce cheltuiala de resurse.

ponturi-ai-marketing-vanzari

Citeste si: 8 ”Scurtaturi” gata de folosit in platforma Gomag

Ce parere ai despre inteligenta artificiala generativa?

Desi am mentionat doar Gomag Prompt si ChatGPT pe parcursul acestui articol, sa stii ca ai la dispozitie si alte instrumente pe care le poti folosi: DALL-E, Jasper AI, Synthesia, Designs.ai, Midjourney, ChatSonic etc.

Sfatul meu? 

Chiar daca nu ti-ai propus inca sa le folosesti regulat in business, fa-ti timp pentru a experimenta cu tool-urile selectate. Testeaza, vezi cum functioneaza pentru tine, iar apoi ia decizia.

Nu uita ca la Gomag gasesti propriul generator AI de continut pentru descrieri fantastice de produse, alaturi de alte instrumente si servicii exclusive pentru clientii nostri.

Daca ai deja un magazin pe platforma noastra, propune-ti sa folosesti aceste functionalitati la maximum, in favoarea ta. Iar daca nu ai un magazin online – inca – acum e momentul sa incepi.

Testeaza Gomag gratuit timp de 15 zile, da startul pentru constructia magazinului tau si alege abonamentul potrivit pentru a-l creste, incepand de la 1 euro / primele 3 luni de zile!

Cosmin Daraban