Cei mai multi potentiali clienti aterizeaza in site-ul tau direct pe pagina produsului care le-a atras atentia.
Poate l-au vazut pe IG. Poate l-au ales dintr-un shopping ad. Poate l-au cautat pe Google.
Fluxul standard de cumparare in magazin incepe, de cele mai multe ori, din pagina de produs… nu din homepage, cum multi sunt tentati sa creada.
Aici ia clientul decizia de cumparare.
Ceea ce vede in paginile de produs il va determina sa aiba incredere in tine, sau nu. Daca sa iti dea tie banii greu munciti, sau competitorilor.
Pentru ca joaca un rol atat de important, paginile de produs merita din plin atentia ta.
Platforma eCommerce iti pune la dispozitie un sablon pe care trebuie doar sa il completezi si care, in functie de tema, va prezenta informatiile de produs intr-un anume fel.
Insa daca vrei sa ai impact si pagini de produs cu adevarat memorabile, atunci trebuie sa depui ceva mai mult efort.
In materialul de azi ti-am pregatit un adevarat ghid pentru paginile de produs, de la planificare, la optimizare si promovare.
Descopera cum te poti diferentia si cum poti maximiza vanzarile tale cu pagini de produs care impresioneaza clientii.
Cuprins Cum creezi pagini de produs extraordinare
Partea 2. Structurarea paginilor de produs
- Above the fold – ce se vede in primul ecran
- Descrierea de produs: tips & tricks
- Fotografiile de produs & video
- Recenzii si testimoniale
- Design & experienta utilizatorului
- SEO pentru pagina de produs
Partea 3. Optimizarea pentru vanzare
Partea 4. Promovarea paginilor de produs
- Content marketing pentru pagina de produs
- Social media marketing pentru pagina de produs
- Email marketing pentru pagina de produs
- PPC pentru pagina de produs
Partea 1. Plan & Strategie
1. Stabilirea obiectivelor
Pentru cei mai multi, crearea unei pagini de produs este o necesitate, pur si simplu. Prioritatea este sa urce informatiile in platforma, fie manual, fie prin import. Cu cat mai rapid si mai eficient, cu atat mai bine.
Pe de alta parte, daca vrei pagini de produs extraordinare, in spate trebuie sa aiba loc un intreg proces.
Acesta porneste de la setarea obiectivelor, a indicatorilor de performanta care iti vor spune daca pagina functioneaza bine si a audientei pe care vrei sa o targetezi.
Ce obiective poate avea o pagina de produs?
Poate vrei pur si simplu sa informezi clientii, si in acest caz te vei concentra pe crearea unor descrieri si a unor fotografii convingatoare.
Sau poate vrei sa te ajute sa iti cresti vanzarile la maximum, si in acest caz ai nevoie de diferite artificii care sa dea senzatia de urgenta sau sa determine clientul sa cumpere mai mult decat un singur produs – de exemplu, prin prezentarea unui pachet.
Sau poate pagina de produs are un rol major pentru generarea de lead-uri, si vrei ca butoanele CTA sa duca la completarea unui formular pentru detalii, oferta, abonament etc.
Obiectivul paginii de produs va dicta in mare masura componentele pe care trebuie sa te concentrezi in aceasta.
Ce KPIs poti urmari pentru o pagina de produs?
Indicatorii de performanta depind de obiectivele propuse si de modelul tau de business. Stabileste KPIs masurabili, cum ar fi rata de conversie, volumul de vanzari sau timpul petrecut pe pagina.
De exemplu, daca vrei sa cresti timpul petrecut pe pagina, inserarea unui video poate fi un truc util.
Pe cine trebuie sa convinga pagina de produs?
Cu alte cuvinte, asigura-te ca stii cine e publicul tinta al magazinului tau. Fiecare tip de audienta si segment de public are diverse interese, caracteristici si triggere emotionale.
Doar atunci cand stii catre cine te adresezi vei putea optimiza pagina, descrierea, fotografiile si elementele paginii, astfel incat sa fie extraordinar de persuasive.
Cunoasterea Buyer Persona iti permite inclusiv sa identifici cuvintele si intrebarile publicului tau, astfel incat sa le folosesti in pagina pentru ca oamenii sa se raporteze usor la informatiile afisate si sa cumpere rapid.
Citeste si: Cum poate concura o firma mica, cu marii selleri online
2. Analiza pietei
Odata ce ai stabilit si analizat factorii interni, e timpul sa iti faci o evidenta cu factorii externi ce vor influenta continutul si performanta paginilor tale de produs.
De aceea te uiti la datele din piata, la competitori si la feedback-ul clientilor existenti (daca e cazul).
Ce analizezi in piata ta?
Consulta rapoartele privitoare la comportamentul clientilor si bunele practici pe nisa ta sau, la modul general, in piata de eCommerce pe care vrei sa o accesezi (in Romania, international, o piata vecina etc.).
Cifrele si practicile difera in functie de o multime de factori, asa ca trebuie sa te asiguri ca stii in ce te bagi.
Identificarea tiparelor te va ajuta sa iti ajustezi continutul pentru a raspunde in avans celor mai populare obiectii ale clientilor, pentru a accentua produsele de top sau de trend si pentru a folosi stimulii potriviti.
Ce analizezi la competitori?
Uita-te peste paginile de produs ale concurentilor tai.
Existenta unor pagini de produs complete este un punct de paritate, insa daca reusesti sa le duci la urmatorul nivel, vor deveni usor un punct de diferentiere.
Dar nu vei stii cum anume sa faci asta, fara sa cunosti cum arata paginile lor, nu-i asa?
Analiza paginilor de la competitori te va ajuta sa identifici punctele lor tari, precum si pe cele slabe, astfel incat sa replici ceea ce functioneaza si sa acoperi vulnerabilitatile lor in propriul tau magazin.
Feedback-ul si importanta lui pentru pagina de produs
Daca ai deja un magazin online si iti doresti sa optimizezi paginile actuale de produs, revino in special la acest pas.
Foloseste chestionare, sondaje si interviuri pentru a colecta feedback de la clientii actuali. Nu uita sa tii cont de recenzii si ceea ce vezi in rapoartele privind comportamentul pe site / deciziile de cumparare.
Toate aceste date iti pot spune ce lipsuri exista in paginile de produs, ce bariere apar in fluxul de achizitie, sau daca e cazul sa faci diverse modificari in magazin. Testeaza pe baza feedback-ului de la clienti si alti stakeholderi.
Sansele ca aceste teste sa duca la o crestere a performantei sunt, in acest caz, foarte bune.
Citeste si: Analiza SWOT – cand si cum o faci pentru ca magazinul tau online sa creasca
3. Planificarea continutului
Bun.
Inainte sa treci propriu-zis la treaba, la constructia paginilor de produs, asigura-te ca nu uiti poate cel mai important lucru: vocea si mesajul de brand.
Acum, poate imi vei spune ca afacerea ta e mica, deci nici nu se pune problema unui brand.
Insa comunicarea unitara ce izvoraste din fundatia unui brand poate face o diferenta enorma.
De exemplu, daca stilul tau este unul prietenos, chiar amuzant in unele locuri, cu totul altfel trebuie sa sune descrierile de produs.
Pe de alta parte, discordanta intre stilurile descrierilor sau culorile folosite, sau tonalitatea fotografiilor, poate produce confuzie sau neincredere.
USP-ul, diferentiatorii, vocea de brand si viziunea de business – adica exact fundatia unui brand – te vor ajuta sa mentii un stil omogen care cultiva un raspuns emotional pozitiv, fara stimuli haotici ce ar putea deveni bariere in calea achizitiei.
Tot in aceasta etapa, propune-ti sa stabilesti un calendar editorial pentru paginile tale de produs. De exemplu, sezonal sau la un anumit interval de timp vei reveni pentru a actualiza continutul.
Citeste si: Care e ingredientul tau secret? Cum iti descoperi diferentiatorii & UVP
Partea 2. Structurarea paginilor de produs
Urmatoarea parte din procesul de creare si optimizare a paginilor de produs se refera la constructia propriul-zisa a acestora.
Sunt multe de povestit la fiecare element in parte, asa ca, iata componentele principale in care ar trebui sa fie structurate paginile tale:
1. Above the fold – ce se vede in primul ecran
Primul ecran, adica ce vad oamenii in magazin cand intra pe pagina (fara sa dea scroll inca) este o zona vitala. Indiferent ca vorbim de desktop sau mobil.
In cazul specific al paginii de produs, aceasta zona trebuie sa fie ocupata, practic, de caseta de produs:
- Titlu (numele optimizat al produsului)
- Fotografii de produs
- Sumarul beneficiilor principale sau caracteristici care sprijina decizia de cumparare
- Rating + numarul review-urilor, daca e cazul
- Pret + pret taiat, daca e cazul
- Buton de CTA (Adauga in cos, de obicei)
Uneori, primul ecran al paginii de produs poate contine si un hellobar care comunica utilizatorilor o campanie, un voucher sau un mesaj important de stiut inainte de a face o comanda.
Pe desktop, poti activa de asemenea, un popup CTA sau abonare la newsletter pentru un beneficiu la comanda, de exemplu.
Insa, daca activezi unul, asigura-te ca nu e declansat imediat ce omul intra in site, ci abia dupa ce a parcurs o buna parte din pagina.
Citeste si: 16 Elemente Esentiale Pentru Pagina De Produs
2. Descrierea de produs: tips & tricks
Descrierea de produs joaca, de fapt, rolul agentului de vanzari.
Aceasta creeaza o “imagine” cat mai aproape de realitate in mintea clientului pentru cum functioneaza produsul, ce rezultate va obtine odata ce il foloseste si ce asteptari anume sa isi formeze.
O descriere buna de produs:
- Include informatiile de baza despre produs
- Include moduri de utilizare
- Include beneficii legate de rezultatele pe care le va obtine clientul
- Include avantaje fata de alte produse din site si fata de produsele competitorilor
- Include caracteristici
- Include situatii de utilizare
- Poate contine o poveste
- Specifica limpede pentru cine este destinat produsul
- Evoca o emotie specifica
- Contine cuvinte cheie
- Ofera clientilor motive rationale si emotionale sa cumpere produsul
Toate aceste informatii ar trebui sa fie structurate cat mai usor de scanat.
Asa ca nu iti fie teama sa folosesti intertitluri, bold, italic si dimensiuni mai mari pentru ce vrei sa scoti in evidenta.
Foloseste enumerari sau bullets, daca este cazul, si spatii albe generoase.
Indiferent ca ai un minim de informatii acum, de la furnizor sau create de tine, vreau sa mai stii ca poti improspata descrierile tale de produs cu Gomag Prompt.
Prompt este un generator de continut pe baza de AI care te va ajuta sa iti transformi descrierile de produs, sa le faci mai captivante si mai potrivite avatarelor tale de clienti… in doar cateva minute.
Textele generate cu Gomag Prompt te ajuta sa completezi paginile tale de produs cu descrieri unice, noi, fara plagiat, inclusiv optimizate cu cuvinte cheie sezonale sau specifice, pe care i le furnizezi inainte de generare.
Acest instrument iti economiseste timpul si resursele, ba chiar e mana cereasca daca nu reusesti in ruptul capului sa gasesti partenerii potriviti pe partea de documentare produse (un stres cu care se confrunta multi antreprenori).
Iti oferim primele 10 generari gratuite, asa ca te invit sa vezi cum functioneaza Gomag Prompt pentru tine, cu abonamente incepand de la 5 euro / luna.
Citeste si: Cum te ajuta Gomag sa generezi descrieri de produs cu AI in magazin
3. Fotografiile de produs & video
O alta componenta principala in pagina de produs e partea de imagini si video.
Practic, ai nevoie de:
- Imagini de calitate, clare
- Imagini cu produsul de sine statator
- Imagini cu produsul in context
- Imagini cu produsul din toate unghiurile
Din punct de vedere SEO, asigura-te ca fotografiile au denumirea produsului, nu denumirea ramasa din aparat. In Gomag, numele se preia automat si pe post de Alt-text, asa ca nu mai trebuie sa iti faci griji in aceasta privinta.
De asemenea, daca ai dimensiuni mari, ai grija sa le reduci, insa fara a afecta rezolutia imaginilor. Fotografiile de dimensiuni prea mari iti pot afecta viteza de incarcare a paginii.
Pe langa caruselul de imagini din primul ecran, e recomandat sa folosesti imagini relevante si in interiorul descrierii de produs, in puncte strategice (vor face textul mai usor de scanat si vor accentua mesajul transmis).
Foarte recomandat in toate nisele si in special in cele tehnice e sa adaugi unul sau mai multe video-uri in pagina de produs.
Altfel va percepe clientul aspecte precum dimensiunea reala a produsului, culorile, modul de folosire, scenarii de utilizare etc.
Practic, video-ul consolideaza decizia de cumparare, formand asteptari reale privitoare la produs. In plus, in cazul in care produsul chiar nu se potriveste cu ce vrea clientul, video-ul te va ajuta sa minimizezi rata de retur si costurile asociate cu aceasta.
Citeste si: Bune practici pentru Imagini de produs in magazinul tau online: dimensiuni & aspect
4. Recenzii si testimoniale
Imagineaza-te in locul clientilor tai. Produsul are o descriere buna, are fotografii reprezentative si video-uri explicative.
Dar undeva in mintea lor tot exista un sambure de nesiguranta, in special daca nu au mai interactionat cu tine pana acum sau nu stiu daca produsul li se potriveste.
De aceea sunt atat de importante recenziile si testimonialele.
Continutul generat de alti clienti multumiti – text, poze, in deosebi video-uri – functioneaza ca dovezi de credibilitate atat pentru tine, ca si comerciant, dar si pentru produsele tale.
Recomandarea mea este sa iti implementezi un sistem de culegere a acestor opinii, atat prin trimiterea unui email automatizat la un anumit timp dupa comanda, dar si din social media.
Permite-le clientilor sa iti lase recenzii direct in paginile de produs (le gestionezi tu, inainte de publicare).
In plus, poti folosi InstaApp pentru a afisa in magazin continutul postat pe Instagram de clienti, cu hashtag-ul indicat de tine.
Citeste si: Cum scalezi continutul generat de utilizatori (UGC) pentru afacerea ta
5. Design & experienta utilizatorului
Acum ca ai tot continutul in pagina de produs, fa un pas in spate si vezi cum arata intreaga structura.
Clientii isi doresc o navigare usoara si intuitiva, adica o structura cat mai logica si simplu de parcurs.
Respecta bunele practici, privitoare la optimizarea casetei de produs (asa cum am vorbit mai sus), asigura-te ca imaginile sunt clare, la rezolutie buna, iar descrierea e aerisita si usor de scanat.
Experienta clientului trebuie sa fie la fel de placuta indiferent de dispozitivul folosit, indiferent ca vine de pe mobil, pe desktop sau de pe tableta. La Gomag ai implicit un design responsive, pentru orice tema alegi.
Apoi, asigura-te ca folosesti o culoare constrastanta pentru butonul CTA, iar informatiile importante sunt subliniate: pret la o dimensiune mare, informatii legate de stoc, durata de livrare, servicii extra, puncte de fidelitate etc.
Citeste si: Cum gandesti design-ul magazinului tau pentru a atrage conversii
6. SEO pentru pagina de produs
Nu in ultimul rand, o pagina de produs eficienta este echipata din start cu elementele necesare pentru SEO.
Practic, un continut bun, in care ai folosit cuvinte cheie strategic si ai completat metas-urile, are sanse bune sa urce singur in Google cat mai sus in pozitii.
Cum optimizezi corect pagina de produs?
- Include cuvinte cheie long tail in denumirea produsului.
- Adauga cuvinte cheie short si long tail pe tot parcursul descrierii de produs.
- Foloseste cuvinte cheie din acelasi camp semantic, in special in zonele din descriere unde vorbesti despre scenarii de folosire a produsului.
- Aplica H1, H2, H3… pe intertitluri. In principiu, nu e capat de lume daca nu o faci, insa te ajuta sa iti formezi un obicei pentru a scoate in evidenta intertitlurile din descriere.
- Foloseste cuvinte cheie relevante in denumirea imaginilor de produs.
- Completeaza meta titlul si meta descrierea paginii.
- Asigura-te ca URL-ul este reprezentativ. In principiu, Gomag va pune automat denumirea produsului aici.
- Preia automat articole din blog relevante, legate de categoria produselor. Este un continut in plus, care extinde timpul petrecut pe pagina si e un semnal pozitiv pentru Google. Atentie, testeaza, insa, sa vezi cum functioneaza pentru tine, sa nu distraga clientii de la cumparare.
Citeste si: Ghid SEO pentru magazine online – Afla cum iti optimizezi magazinul in 30 de zile!
Partea 3. Optimizarea pentru vanzare
Ceea ce ai citit pana acum reprezinta structura standard a unei pagini de produse memorabile.
Dar daca vrei sa incurajezi activ vanzarea, ba chiar sa obtii maximum la fiecare comanda, exista cateva artificii ce nu ar trebui sa lipseasca din paginile de produs.
1. Elemente de urgentare
In marea majoritate a timpului, clientii au posibilitatea sa cumpere un produs din multiple magazine.
Asadar, eforturile tale nu trebuie sa fie doar pentru a fi prezent online, ci si pentru a pastra atentia castigata cu greu de creativele tale de marketing.
Trebuie sa cultivi interesul si sa trezesti dorinta pentru ca omul sa cumpere ACUM, sa nu mai stea pe ganduri.
Iti recomand sa faci frecvent campanii si promotii cu termen limitat, iar pentru a ilustra trecerea timpului, sa prezinti un cronometru cu o numaratoare inversa, direct in pagina de produs (din panoul de administrare > Marketing > Reduceri > tab-ul Optiuni).
Daca ai un stoc limitat la produse, nu ezita sa specifici acest lucru, de exemplu, prin afisarea unui marcaj promotional pe imaginea de produs sau afisarea statusului de stoc in caseta de produs, deasupra butonului adauga in cos.
Iar daca observi ca multi oameni ies din pagini si abandoneaza cosul, activeaza un exit pop-up cu un cod de reducere, pentru a-i stimula sa finalizeze comanda in sesiunea respectiva.
Citeste si: Provocarea de 5 zile: transforma magazinul tau online
2. Aspecte pentru a creste valoarea medie a comenzii
Odata ce clientul si-a fixat atentia pe un produs, nu il lasa sa finalizeze comanda direct. Propune-i sa mai cumpere si altceva, pentru a creste valoarea cosului de cumparaturi.
Aici sunt n lucruri pe care le poti face, printre care se numara:
- Produse recomandate – afiseaza optiuni cross-sell si upsell, in rubrica dedicata din Gomag, direct in pagina de produs.
- Pachete de produse – formeaza pachete prin combinarea produselor de top cu variante cross-sell sau produse cu prea mult stoc.
- Pop-up la adaugarea in cos – imediat ce clientul adauga produsul in cos, acest popup se declanseaza si ii prezinta produsele setate de tine sau produse complementare.
- Cadouri peste o anumita valoare a cosului – poti informa oamenii prin intermediul unui popup CTA sau a unui hellobar.
- Transport gratuit peste o anumita valoare a cosului – similar cu punctul anterior.
Citeste si: 7 Actiuni care te ajuta sa cresti valoarea medie a comenzilor in magazinul online
3. Dovezile de incredere
Am explicat putin mai sus de ce functioneaza atat de bine dovezile de credibilitate precum recenziile, rating-ul, testimonialele si continutul generat de clienti.
O idee in plus este sa nu iti fie teama sa afisezi si recenziile negative, atata timp cat le raspunzi cu informatii relevante care reprezinta raspunsuri la potentiale intrebari frecvente despre produsele tale.
Pe langa aceste dovezi, pentru a sprijini decizia de cumparare, poti folosi si alti stimuli.
De exemplu, in cadrul descrierii poti oferi garantii extra, cum ar fi certificate sau dovezi de conformitate.
Poti oferi acces usor la politica de returnare, ca o plasa de siguranta pentru client.
Poti prezenta premiile castigate de magazin, care atesta seriozitatea si profesionalismul tau.
Poti afisa review-uri speciale de la diferiti creatori si influenceri respectati in nisa ta, sau diversi parteneri cu o imagine buna de brand.
Citeste si: Invata sa generezi testimoniale puternice – Obtine recenzii de la clientii tai
Partea 4. Promovarea paginilor de produs
Clientii nu pica de sus ca para malaiata… din pacate 🙂
Daca vrei sa ai vanzari si profit, va trebui sa iti gandesti strategic un mix de marketing ce sa atraga clientii in magazin, in special pe paginile de produs pe care tocmai le-ai optimizat.
Doar in acest fel iti vei da seama daca acestea functioneaza si conving clientii sa cumpere cu minimum de obiectii.
Iata, asadar, cateva idei pentru cum sa iti promovezi paginile de produs.
1. Content marketing pentru pagina de produs
- Creeaza articole despre produsele tale, atat pe blogul de companie, cat si pe site-urile partenerilor. Foloseste sectiunile din editorul avansat pe blog, pentru a insera in interiorul articolelor liste relevante de produse.
- Realizeaza video-uri explicative, tutoriale, top bestsellers, impachetare / despachetare. Posteaza video-urile lungi pe YouTube si apoi preia-le in paginile de produs. Foloseste video-urile scurte pe YT shorts, TikTok, reels, video-uri native pe Facebook etc.
Citeste si: Mega Ghid – Blogul si vanzarile online: +250 de Idei pentru blog si sfaturi pentru incepatori
2. Social media marketing pentru pagina de produs
- Creeaza postari singulare sau in serie pentru produsele tale, pe canalele social media pe care esti activ – stil de viata creat de produs, lista top produse dintr-o campanie, carusele, produsul lunii etc.
- Colaboreaza cu influenceri sau creatori pentru a creste expunerea produselor si a magazinului.
Citeste si: 50+ Idei Geniale & Usor de facut pentru postari Facebook si Instagram – Social Media
3. Email marketing pentru pagina de produs
- Trimite regulat newslettere in care sa anunti noutati despre produse sau sa recomanzi produse relevante in cadrul unor oferte. Fa oferte personalizate in functie de segmentele de clienti.
- Ofera beneficii extra la produsele cross-sell sau upsell celor comandate initial, in mail-uri trimise automat cu Email Bot dupa o anumita perioada post-comanda.
Citeste si: Email Bot: automatizeaza comunicarea si vinde mai mult
4. PPC pentru pagina de produs
- Fa remarketing cu produsele vizualizate pe canalele pe care poti activa.
- Ruleaza Gomag Campanii Shopping Ads automat pentru produsele tale.
Citeste si: Campanii Gomag: Automatizeaza reclamele Google Ads, din platforma
Esti gata sa iti transformi paginile de produs in agenti de vanzari complet echipati sa iti aduca un flux continuu de comenzi si profit?
Tine cont de sfaturile pe care le-ai primit in ghidul de azi.
Reformeaza structura paginilor tale de produs cu stimuli pentru vanzare, completeaza continutul actual folosind Gomag Prompt, urmeaza bunele practici mentionate mai sus si nu uita sa iti promovezi cu mandrie munca 🙂
Foloseste-te la maximum de functionalitatile si instrumentele exclusive pe care le gasesti in platforma, pentru a-ti duce afacerea la nivelul urmator.
Iar daca esti in cautarea unei platforme care sa te ajute cu adevarat sa vinzi, nu e prea tarziu sa incerci Gomag, chiar acum.
Ai la dispozitie 15 zile gratuit pentru a te convinge ca la noi gasesti – real – solutia pregatita sa iti propulseze afacerea.
Incepe chiar azi!
- Cum te ajuta ChatGPT sa faci documentare de produs mai usor - decembrie 17, 2024
- Cum vinzi mai mult cu ajutorul datelor – Gomag Insights & rapoartele magazinului tau online - decembrie 10, 2024
- Cum sa eviti greselile de incepator si sa minimizezi riscurile - decembrie 3, 2024
Salutare!
Doresc să încerc platforma prima dată.
Am pentru vinzare CAMASE de școală.
Salut, Angela! Sigur, poti incerca platforma oricand doresti.
Acceseaza https://www.gomag.ro si da click pe butonul Deschide un magazin online.
Tot ce trebuie sa faci e sa completezi cu adresa ta de email si un nume de test, iar din acel moment vei avea propriul demo prin intermediul caruia sa incerci platforma, gratuit pentru 15 zile. Spor!