Trecerea unui business fizic in online poate parea o adevarata provocare.

Insa, acum, e atat de simplu!

Gomag este partener Banca Transilvania, in proiectul Start Online by BT Mic.

Programul sustine afacerile mici sau foarte mici care au vandut pana recent offline, sa aiba o trecere cat mai lejera spre mediul online.

Noi am pus la dispozitie platforma eCommerce, o sesiune de training cu team leader-ul echipei de suport, precum si servicii de asistenta pentru raspunde la intrebarile si situatiile aparute pe parcursul deschiderii magazinelor.

Iata cateva detalii despre parteneriatul nostru.

Ce este Start Online by BT Mic

Start Online by BT Mic este un program de accelerare eCommerce, destinat afacerilor mici din mediul fizic, pentru a-si extinde portofoliul de oferte si produse in online.

curcubeu-pe-cerul-gurii-magazin

Vezi tu, de cele mai multe ori, cand pornesti in necunoscut, reusesti sa eviti sa te pierzi (sau sa suferi pierderi inutile) atunci cand ai… un ghid.

Multi antreprenori romani au in plan deschiderea unui magazin online. Insa lipsa de experienta sau de fonduri ii fac sa tot amane momentul.

Iar timpul trece.

Cand ai un ghid experimentat care sa te invete cum sa pornesti in aceasta calatorie, cum sa te descurci pe parcurs si care e directia de mers, eviti risipa: de timp, de energie si de bani.

office-vision-magazin-online

Eviti greselile. Iei decizii bune.

De data aceasta, ghidul afacerilor inscrise in program a fost reprezentat de un conglomerat de business-uri cu vasta experienta in ecommerce, vanzari si marketing:

  • Echipa proiectului Start Online by BT Mic
  • Gomag – platforma eCommerce pe care sunt construite si gazduite magazinele online
  • MTH Digital – agentie de digital marketing
  • TRUSTED – pentru bunele practici in eCommerce si aspectele legale
  • Hosterion – gazduirea domeniilor si a adreselor de email
  • GPeC – Gala Premiilor eCommerce, pentru bune practici in comertul electronic

Programul este sustinut de EFSE DF (Facilitatea de Dezvoltare a Fondului European pentru Europa de Sud-Est).

abm-fashion-magazin-online

Cum s-a desfasurat colaborarea cu cele 10 magazine online

Cele 10 companii care au facut trecerea spre online pe platforma Gomag sunt Office Vision, ABM Kids, Caramel Gold, Stefara Decor, Season Coffee Roasters, Himera Vet, Isabela Teodor, Miclean Zootehnia, Wowzaaa Treats si Kosmo Line Spa

Initial, am avut impreuna un workshop practic, in care Andreea a explicat modul de functionare a platformei, dar si aspecte legate de administrare.

Despre acest training, Andreea spune ca:

„Training-ul cu cei care fac parte din programul Start online by BT Mic, a fost, in fond, o dicutie deschisa. Eu le-am explicat ce pasi trebuie sa faca in platforma si cum sa ii faca pentru a pune magazinul live, apoi ei au venit, bineinteles, cu o serie de intrebari.

Cred ca au fost extrem de receptivi si de entuziasmati. Se vede asta si in rezultatul final, dar s-a simtit si atunci in atmosfera training-ului; o conversatie relaxata cu oameni care abia asteapta sa guste putin din domeniul asta al ecommerce-ului. Le urez succes si sper sa pastreze pasiunea pe care o au acum, la inceput.”

Si pentru ca stim ca fiecare dintre clientii nostri are un grad mai ridicat sau mai scazut de cunostinte legate de online, Dariana a fost cea care a continuat (si continua) sa le raspunda la intrebari sau diverse situatii.

you-and-me-magazin-online

Magazinele au fost realizate prin optiunea magazin la cheie. 

Adica, pe baza informatiilor furnizate de clientii nostri, ne-am ocupat noi de setarea magazinului: realizarea de bannere, setarea temelor si a datelor de firma, precum si implementarea datelor de integrare cu firmele de curierat, serviciul de plati online si facturare.

Vrei un magazin online la cheie? Vezi detalii aici: https://www.gomag.ro/blog/magazin-online-la-cheie/

Idei de care poti sa tii si tu cont cand deschizi un magazin online

Dariana spune ca “E important ca un client sa isi gandeasca structura de categorii inainte de alegerea temei (sau cel putin inainte de a da in lucru bannerele). 

Categoriile principale pot fi evidentiate in bannere, iar daca structura nu a fost gandita inainte, e posibil sa nu scoata in evidenta cele mai importante categorii de produse”.

stefara-florarie-online

Alegerea temei, de asemenea, trebuie sa tina cont de structura de categorii si catalogul de produse. 

De exemplu, cand ai multe produse e indicat sa alegi o tema care are o bara de cautare. Una fara acest element e potrivita mai degraba pentru un catalog de produse redus sau foarte redus.

kosmo-oil-magazin-online

De asemenea, implementarea atributelor si configurarea filtrelor depinde de informatiile tale, chiar si cand ti se ofera un magazin online la cheie.

De ce? E simplu. 

Pentru ca tu iti cunosti cel mai bine produsul pe care il comercializezi. 

Mai mult, stii care este comportamentul tau la cautarea unor astfel de produse – care sunt atributele pe care le cauti sau primele filtre aplicate in paginile de categorie.

sezon-coffee-magazin-online

Toate aceste informatii, dar si raspunsuri la intrebari sau cerinte punctuale au fost asigurate de Dariana.

Dupa cum observi, magazinele clientilor nostri vin din industrii foarte variate: fashion si design vestimentar, petshop, cafenea, papetarie, patiserie, jucarii si produse pentru copii, cosmetice si florarie.

Fiecare nisa vine cu provocari si nevoi diferite.

De aceea e vital sa ai la dispozitie pe cineva, atat pe parcursul procesului de deschidere magazin, cat si in etapele de lansare si crestere.

himeravet-magazin-online

Cele 10 magazine online au intrat in etapa de lansare la finalul lui iulie. 

Prin intermediul programului Start Online by BT Mic, antreprenorii au participat la diverse sesiuni de consultanta pentru pregatirea acestei etape (marketing, legislatie, gestionare magazin, bune practici in eCommerce).

Aceste facilitati le stau la dispozitie si dupa lansare, timp de 3 luni.

magazin-online-isabela-teodor

Deschiderea unui magazin online poate fi mai simpla decat iti imaginezi!

Cele 10 proiecte lansate acum nu sunt primele magazine online deschise pe Gomag prin intermediul Banca Transilvania. 

nutriar-petshop-online

De exemplu, si Marian de la DOT Delivery a inceput tot prin BT Mic. Iar in acest moment se afla in etapa in care si-a extins livrarile pentru o parte din produse in toate tara (desi incepuse local).

Deci se poate! Alege tema potrivita pentru magazinul tau.

Ai un proiect mititel, cu potential sa creasca precum Fat-Frumos? Lasa-ne sa te sprijinim pe parcursul calatoriei tale.

Deschide un magazin online pe Gomag prin BT Mic si urmeaza exemplele de succes care au inceput… exact din momentul in care te afli si tu acum 🙂 

PS. Nu uita ca poti incerca platforma Gomag gratuit timp de 15 zile. Iar apoi, poti incepe cu abonamentul Start, de la 1 euro / zi.

Foloseste-o la maximum pentru a-ti transforma afacerea intr-un brand iubit de clienti.

Sursa imagine principala: Blog BT Mic

Cosmin Daraban