Vrei sa gasesti un echilibru intre cariera si viata personala?
Atunci cand activezi in eCommerce, simti cum timpul fuge pe langa tine.
Sunt tot mai multe lucruri de facut si ai tot mai putin timp in care sa muncesti pentru atingerea obiectivelor.
Continui sa-ti vanezi in disperare visele, dar pierzi din vedere lucruri importante precum sanatatea ta fizica si psihica, familia, prietenii, viata ta personala.
Intr-un final te trezesti ca ai castigat ceea ce ti-ai propus in cariera dar ai pierdut pe drum tocmai ce era mai important.
Te-ai gandit vreodata ca tocmai faptul ca nu reusesti sa iti echilibrezi viata personala si profesionala, te impiedica sa fii mai productiv si mai motivat in atingerea obiectivelor profesionale?
Un studiu din 2013, relevant si la ora actuala, despre numarul de ore muncite pe saptamana de proprietarii de mici afaceri, a aratat faptul ca aproape jumatate dintre antreprenori muncesc 50 de ore pe saptamana si un procent de aproape 20% muncesc mai mult de 60 de ore pe saptamana.
Acumulate, orele se transforma intr-o perioada imensa de timp, in care acesti antreprenori isi neglijeaza familia si sanatatea.
Studiul mentioneaza si cele mai comune simptome de stres datorate muncii excesive:
- Nerabdare (21%)
- Insomnie (19%)
- Neatentie (13%)
- Caracter schimbator (8%)
- Agitatie (7%)
- Plictiseala (5%)
- Iesiri necontrolate (4%)
Lucrurile functioneaza la fel ca in economie.
Astfel, exista legea randamentelor (productivitatii) marginale descrescande.
Potrivit acesteia, atunci cand se utilizeaza un factor fix iar cantitatea factorului variabil (munca) creste, productivitatea factorului variabil utilizat creste pana la un anumit nivel, dupa care incepe sa se reduca.
Cu alte cuvinte, cu cat cresti mai mult numarul de ore de munca pe saptamana, cu atat nivelul productivitatii va scadea.
Practic, hai sa zicem ca scrii articole pentru un blog, zilnic, pe acelasi subiect.
In maximum 1 saptamana si jumatate iti garantez ca nu vei mai avea nici un subiect original, nici o formulare noua si nu vei mai avea nici un chef sa muncesti in continuare.
Problema nu se rasfrange doar asupra vietii tale profesionale, dar si asupra relatiei tale cu partenerul de viata, cu copii, prietenii, angajatii si asupra sanatatii corpului si mintii tale.
“Fa ceea ce iti place si nu vei mai fi nevoit sa muncesti o singura zi din viata ta”.
Totul pare a fi poetic, minunat si inspirational.
Dar lucrurile nu stau chiar asa.
Ca antreprenor, munca ta e munca, grea, stresanta si acaparatoare.
Sa zicem ca da, iti place sa vinzi oamenilor, diferite produse.
Dar pana ajungi sa vinzi, trebuie sa rezolvi problemele magazinului online, stocurile, strategiile de livrare, relatia cu producatorii si furnizorii, promovarea afacerii etc.
Sunt prea multe variabile implicate si prea putin timp pentru a le rezolva pe toate.
Si pe deasupra trebuie sa interactionezi si cu familia, prietenii, angajatii etc.
Pentru a realiza un echilibru intre cariera si viata personala, astfel incat cele doua elemente sa se sustina si sa se completeze reciproc, am ales 10 ponturi utile, de care sa tii cont.
1. Planuieste activitatile pe saptamana ce urmeaza
Cea mai simpla modalitate prin care sa-ti organizezi timpul in activitati mai mult sau mai putin urgente este planificarea.
Dupa cum am repetat si in alte articole, planificarea este cheia oricarei strategii.
Nu ai niciun motiv sa pornesti la drum, fara sa-ti cunosti destinatia si itinerariul pe care trebuie sa-l parcurgi.
Concret, la fiecare inceput de saptamana, structureaza-ti activitatile pe care ti le propui sa le realizezi pana la sfarsitul saptamanii.
Fa o lista si prioritizeaza-ti activitatile, incepand de la cele mai urgente si importante si pana la cele mai putin importante. Acest pas nu iti va lua mai mult de 15-20 de minute din pretioasa zi de luni si, in schimb, iti va permite sa economisesti timp din restul saptamanii.
2. Ia-ti o vacanta (sau 2, 3)
Nu trebuie sa-ti planuiesti o vacanta super scumpa sau pe o perioada indelungata in Maldive.
Chiar si 3 zile dedicate tie si familiei iti poate da un impuls benefic pentru performanta in cariera.
De exemplu, ia-ti doua weekend-uri libere pe luna, in care sa nu te ocupi deloc de magazin.
Mergi la munte, respira aerul tare, mediteaza.
Sau pregateste micul dejun pentru familie si asculta povestile copiilor tai.
Sau alege o carte buna si ofera-ti o pauza de o zi pe canapea, citind despre aventurile personajului tau preferat.
Considera fiecare pauza o mini vacanta, in care sa te deconectezi de la activitatile stresante.
3. Celebreaza fiecare sarbatoare
Sarbatorile au rolul lor, dincolo de dogmele religioase sau culturale.
Acestea reprezinta perioade cheie din an, dupa care te ghidezi pe tot parcursul vietii.
Nu-ti transforma viata intr-un program continuu de munca. Ai nevoie si de zile care sa separe sezoanele din an, in care sa-ti dai seama ca exista lucruri mai importante decat castigurile financiare si lucrul.
4. Concentreaza-te pe un singur task odata
In pozitia de proprietar de magazin online, trebuie sa porti o multime de palarii: ba esti vanzator, ba esti negociator, marketer, furnizor, partener, prieten al clientului etc. Problema e ca nu iti poti asuma prea multe roluri pentru ca nu poti sa rezolvi totul deodata.
Concentreaza-ti atentia pe un singur task, odata.
Astfel ai siguranta ca l-ai rezolvat corect, la indicii de performanta cei mai ridicati, fara a fi distras de alte ganduri.
5. Construieste-ti o rutina de dimineata
Pentru rutina de dimineata am creat deja un intreg articol: 30 De Minute Pentru Succesul Magazinului Tau Online- Rutina de dimineata.
E un material obligatoriu de citit pentru orice antreprenor care doreste sa se asigure ca-si incepe fiecare dimineata cu dreptul.
Construirea unui ritual sanatos de dimineata te va ajuta sa fii mai productiv, mai eficient si sa ai mai mult succes.
6. Deconecteaza-te
Probabil este o consecinta a lumii in care traim, dar am ajuns sa fim conectati 24/7 la toate dispozitivele posibile.
Majoritatea oamenilor stau aplecati asupra telefoanelor si tabletelor cu orice ocazie: la restaurant, in parc, la evenimente etc.
Poate si tu faci la fel.
E momentul sa impui o schimbare in viata ta.
Nu lasa retelele sociale sau mail-ul sa preia controlul asupra vietii tale personale.
Iesi sa plimbi cainele? Lasa telefonul acasa. I
ei masa in oras cu partenera/partenerul tau de viata? Lasa smartphone-ul deoparte, tot ce conteaza se afla in fata ochilor tai.
7. Elimina aplicatiile inutile
Dupa cum bine stii, aplicatiile pe telefonul mobil iti trimit constant tot felul de notificari si mesaje care iti atrag atentia ca s-a intamplat ceva.
Am ajuns sa fim atat de dependenti de dispozitivele mobile si retelele de socializare, incat nu conteaza ce facem in acel moment, trebuie neaparat sa verificam despre ce este vorba.
Chiar daca, de fapt, ai primit doar o notificare pentru Candy Crush.
Aplicatiile inutile iti mananca sistematic timpul, atat cel de munca dar si cel personal.
La munca, intre 2 telefoane si un mail citit, mai arunci un ochi in News Feed, sa vezi ce mai fac prietenii tai, nu-i asa?
Iar acasa, in loc sa petreci timpul cu copiii sau facand putina miscare pentru sanatatea ta fizica, stai intins pe canapea si scrollezi in nestire pe tot felul de retele de social si website-uri.
Tocmai din acest motiv trebuie sa renunti la aplicatiile care iti distrag atentia tocmai atunci cand esti mai concentrat.
Nu, nu va veni sfarsitul lumii daca nu verifici ce notificare ti-a trimis aplicatia de Minion Rush.
8. Structureaza-ti orele de munca
Avand in vedere faptul ca magazinele online functioneaza 24/7, posibil ca ai ajuns in stadiul in care nu mai stii unde se termina programul de lucru si unde incepe timpul personal.
Daca nu poti face aceasta diferenta, ignorand pauzele de care corpul tau are nevoie, iti pui in pericol sanatatea fizica si psihica.
Organismul tau se va simti din ce in ce mai obosit, mai somnolent si mai stresat.
Impune o limita dupa un numar de ore de lucru, rezerva-ti timp pentru tine si cei dragi si permite-ti sa ai macar o zi libera pe saptamana, in care sa nu muncesti deloc.
9. Pentru echilibru intre cariera si viata personala, concentreaza-te pe lucrurile care conteaza
Cunoscut si sub numele de legea 80/20, principiul Pareto poate sa fie definit simplu in felul urmator: 80% dintre efecte se datoreaza unui procent de 20% din cauze.
Cu alte cuvinte, din toate lucrurile pe care le poti realiza intr-o zi, doar 20% sunt importante si conteaza cu adevarat.
Atunci cand lucrezi inteligent, jongland cu task-urile de impact, economisesti timp, bani si sanatate.
Sa zicem ca magazinul tau este prezent pe diferite retele de socializare si petreci o multime de timp raspunzand la postari pe Facebook, creand tweet-uri pe Twitter, postand fotografii pe Instagram, creand board-uri pe Pinterest etc.
Opreste-te.
Alege doua retele sociale ce iti aduc cei mai multi clienti si followeri si renunta la cantitate, vaneaza calitatea.
10. Automatizeaza orice este posibil
Adu-ti aminte ca ai la dispozitie exact acelasi timp in fiecare zi, precum alti antreprenori de succes.
Diferenta este data de faptul ca oamenii de afaceri de succes stiu cum sa gestioneze sistemele si instrumentele de automatizare: GoBot, chat boti, marketing automation, Google Analytics etc.
Poti sa-ti reduci la minimum numarul task-urilor daca inveti cum sa automatizezi orice poate fi automatizat.
Gandeste-te ca aceste instrumente au mai putine sanse sa faca greseli, spre deosebire de mintea ta, ce nu se mai poate concentra cum trebuie dupa ore intregi de lucru.
Citeste si: GoBot – Magazinul tau pe pilot automat la Gomag
Nu uita ca un echilibrul intre cariera si viata personala este vital pentru o dezvoltare corecta si sanatoasa, atat a ta , cat si a afacerii tale.
Nu-ti fie frica sa te bucuri de vacante, pauze si sarbatori si planuieste-ti un program pentru a munci inteligent, concentrat pe un singur lucru important, odata.
Pana la urma, nicio afacere, oricat de prospera ar fi, nu va impiedica aparitia sentimentului de singuratate si neimplinire pe care il vei simti la sfarsitul zilei.
Orice reusita profesionala este mai multumitoare daca ai cu cine sa imparti vestile bune.
Nu mai sta pe ganduri.
Optimizeaza-te tu insuti, inainte de a-ti optimiza business-ul online.
Ai grija sa existe un echilibru sanatos intre viata profesionala si timpul pe care il petreci alaturi de cei care conteaza.
Nu uita sa te abonezi la blog (in cazul in care ai fost prea ocupat cu munca sa o faci pana acum) si aminteste-ti sa citesti acest articol de fiecare data cand simti ca nu mai poti sa-ti mentii un echilibru intre cariera si viata personala.
- Idei si organizare pentru procesul de productie in compania ta - noiembrie 19, 2024
- Pornind de la inspiratie in retail: cum sa captivezi clientii in acest sezon - noiembrie 12, 2024
- 5 Metode Dovedite sa iti cresti Afacerea Online - noiembrie 5, 2024